بیش از دو هزار نفر از خانواده های تحت حمایت کمیته امداد در سال گذشته توانمند و از بدنه حمایتی این نهاد خارج شده اند، سالانه 10 در صد از خانواده های تحت حمایت کمیته امداد توانمند و از بدنه حمایتی این نهاد خارج می شوند.
کد خبر: ۸۸۷۴۵۲۳
|
۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به حوادث اخیر تروریستی در ساختمان مجلس شورای اسلامی و حرم مطهر حضرت امام راحل ، گفت : شهدا با ایثارگری و تقدیم جلن خود در راه انقلاب ، نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را بیمه می کنند .

هدایت صفری تصریح کرد : 17شهید اتفاقات اخیر تروریستی در خانه ملت و حرم امام خمینی (ره) که با زبان روزه و بی گناه به شهادت رسیدند پرچمدار 17هزار شهید ترور هستند.

صفری با بیان اینکه از اوایل انقلاب شهدا با خون خود نهال نوپای انقلاب را آبیاری کرده و پس از گذشت 38 سال به درخت تنومندی تبدیل شده است، افزود: شهدا با نثار جان برای برای حفظ انقلاب اسلامی و تداوم ارزش ها و اصول اسلامی حاکم براصل این انقلاب به ما درس آزادگی و ایثار می دهند و وظیفه ما در این نهاد انقلابی تلاش برای خدمت بیشتر به فقرا و شاد کردن شهدا است.

وی به فعالیت های این نهاد در حوزه محرومیت زدایی اشاره و اظهار داشت: راهبرد اصلی کمیته امداد درارائه خدمت به جامعه هدف خود توانمندسازی و خروج آنها از چرخه حمایتی کمیته امداد است .

صفری با اشاره به اینکه بیش از دو هزار نفر از خانواده های تحت حمایت کمیته امداد در سال گذشته توانمند و از بدنه حمایتی این نهاد خارج شده اند ، یادآور شد: برهمین اساس و طبق الزامات موجود در این بخش سالانه 10 در صد از خانواده های تحت حمایت کمیته امداد توانمند و از بدنه حمایتی این نهاد خارج می شوند .

وی به خدمت ارائه شده در بخش اشتغال زایی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد به عنوان یکی از شاخص های مهم اثر گذار در توانمندسازی جامعه هدف اشاره کرد و افزود: برای ایجاد زمینه درآمدزایی و استقلال اقتصادی خانواده های تحت حمایت کمیته امداد تعداد دو هزارو248 طرح اشتغال برای این خانواده ها ایجاد شد.

صفری همچنین ادامه داد : یکی از مهم ترین برنامه های اجرایی کمیته امداد با توجه به نامگذاری امسال از طرف مقام معظم رهبری به «اقتصاد مقاومتی : تولید- اشتغال» افزایش دو برابری خدمات اشتغال زایی در سال جاری برای مددجویان تحت حمایت این نهاد است .

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در ادامه با اشاره به اینکه یکی دیگر از برنامه های مهم اجرایی این نهاد در سال جاری زمینه سازی برای افزایش حضور و مشارکت مردم در برنامه های محرومیت زدایی این نهاد است ، گفت : مشارکت مردم در برنامه های محرومیت زدایی کمیته امداد موجب می شود نیاز به خدمت اثربخش به مددجویان تحت حمایت تبدیل شود .

وی به تحقق بیش از 100 درصدی برنامه های ابلاغی استان در حوزه مشارکت های مردمی نیز اشاره کرد و افزود : با همراهی ائمه جمعه ، روحانیت ومسئولان و فضاسازی مناسب صداوسیما و خبرگزاریها و اصحاب رسانه و مشارکت مطلوب مردم برنامه های کمیته امداد استان در حوزه مشارکتهای مردمی در سال گذشته 124 درصد تحقق داشته و براساس آمارهای موجود جزو استانهای برتر کشور در این بخش است .

صفری با بیان اینکه تحقق برنامه ابلاغی در حوزه مشارکت های مردمی نشان دهنده احساس مسئولیت اجتماعی بالا دراستان در حوزه کارهای خیر و کمک به نیازمندان است ، تصریح کرد : مشارکت مردم در برنامه های این نهاد وظیفه ما را در حوزه رسیدگی اثر بخش به جامعه هدف سنگین تر کرده است.

وی همچنین تاکید کرد : نیاز است با انسجام و همدلی از فضای سبقت در خیرات در سطح استان برای بهره مندی بیشتر نیازمندان به ویژه خانواده های تحت حمایت کمیته امداد با تفکرجهادی و بسیجی فعالیت شود.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در بخش دیگری از سخنان خود به حامی یابی برای ایتام و فرندان محسنین تحت حمایت کمیته امداد در شب های قدر در مساجد استان اشاره کرد و گفت : پایگاه های ثبت نام از حامیان در قالب طرح اکرام و محسنین در شب های قدر در مساجد استان به ويژه امامزده حضرت سید ابراهیم زنجان دایر خواهد بود .

وی به استفاده از این ظرفیت برای افزایش میزان مشارکت خیران در برنامه های این نهاد تاکید کرد و افزود : امیدواریم با مشارکت خیران در این طرح ها زمینه ارائه خدمات اثربخش تر به جامعه هدف کمیته امداد به ویژه ایتم و فرزندان محسنین تحت حمایت در این ایام فراهم شود .

صفری همچنین به پیگیری اجرای کمپین نان و نمک به منظور جذب مساعدت خیران زنجانی برای تهیه سبد غذایی مورد نیا خانواده های تحت حمایت کمیته امداد نیز اشاره کرد و ادامه داد : هدف گذاری شده است با مشارکت مطلوب خیران در این بخش نیزمنابع مالی مورد نیاز برای تهیه 20هزار سبدمواد غذایی برای توزیع بین مددجویان تحت حمایت کمیته امداد در ماه رمضان تامین شود.

ارسال نظرات