مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی مطرح کرد

مطالبه150میلیارد تومانی شرکت توزیع برق استان مرکزی از مشترکان/استفاده از انرژی‌های نو در 60 نقطه استان

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت: مجموع مطالبات معوقه شرکت توزیع نیروی برق استان در حال حاضر از مشترکین بخش‌های مختلف بالغ بر 150 میلیارد تومان است که این امر مهم‌ترین چالش ما است.
کد خبر: ۸۸۷۴۵۶۴
|
۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۶

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ محمد اله‌داد مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی در نشست خبری با اشاره به تعداد مشترکین و آمار تاسیسات این شرکت در استان گفت: در این استان 690 هزار مشترک از طریق 16 هزار دستگاه ترانسفورماتور، 20 هزار کیلومتر شبکه فشار متوسط و ضعیف، کار برق رسانی را به مشترکان انجام می دهند.

وی افزود: 45 پست فوق توزیع در استان وجود دارد که از طریق توسط 370 فیلر فشار متوسط عملیات تامین برق را انجام می‌دهند. در سال گذشته مشترکین برق چهار هزار و 487 میلیون کلیو وات برق مصرف کردند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی تصریح کرد: مشترکان برق سال گذشته 5 درصد نسبت به سال 94 رشد مصرف داشته‌اند که در بخش صنعت رشد مصرف 10.7 درصد بوده است.

اله‌داد با اشاره به میزان تلفات انرژی در پایان سال گذشته را کمتر از ده درصد برآورد کرد و گفت: مجموع مطالبات معوقه شرکت توزیع نیروی برق استان در حال حاضر از مشترکین بخش‌های مختلف بالغ بر 150 میلیارد تومان است که این امر مهم‌ترین چالش ما است.

وی افزود: چرخ صنعت توزیع برق با این درآمد به چرخه می‌افتد و این درآمد مستقیم به حساب خزانه واریز می‌شود تا زیرساخت‌های صنعت توزیع برق توسعه یابد که از این نظر در استان وضعیت خوبی را شاهد نیستیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی تصریح کرد: سال گذشته پیک بار همزمان شرکت 828 مگابایت ثبت شد که حدود یک‌هزار و 240 نفر نیروی انسانی در قالب قراردادهای رسمی و یا نیروهای حجمی و تامین نیرو خدمات رسانی را انجام می‌دهند.

اله‌داد با بیان اینکه سال گذشته از سوی مقام معظم رهبری سال اقتصادمقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری شد، گفت: سال گذشته شرکت توزیع برق استان در کاهش پیک و مدیریت مصرف، رتبه نخست ملی را برای اولین بار کسب کرد.

وی افزود: همچنین تلفات انرژی در استان به زیر 10 درصد رسید که این موضوع یکی از اصلی‌ترین اقدامات در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی بوده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی تصریح کرد: برق رسانی به روستاهای بالای 10 خانوار یکی دیگر از اقدامات شرکت در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بود.

اله‌داد با بیان اینکه در 60 نقطه استان از انرژی‌های نو استفاده می‌شود، گفت: در روستای‌هایی که انتقال برق به صرفه نبوده از انرژی‌های نو برای برق رسانی استفاده شده است.

وی افزود: سال گذشته یکی از بزرگترین نیروگاه‌های خورشیدی کشور در استان راه‌اندازی شد و در حال حاضر مجوز احداث 200 مگاوات انرژی خورشیدی در استان صادر شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات