منابع سوری از پیشروی گسترده نیروهای ارتش در حومه جنوبی الرقه و ادامه نبرد با تروریست‌های تکفیری در صحرای حمص خبر دادند.
کد خبر: ۸۸۷۴۶۰۳
|
۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۲
به گزارش خبرگزاری بسیج، نیروهای ارتش سوریه و همپیمانان آنها به عملیات نظامی خود در جنوب الرقه ادامه می‌دهند و در سایه درگیری‌های شدید با تروریست‌های داعشی در اطراف میادین نفتی و وادی الصافیه در سطح وسیعی پیشروی کرده‌اند.

نیروهای ارتش با حمایت متحدان خود شهرک‌های «جب المشرفة، جب الافودس و صهاریج الوهاب» و مساکن الثوره و میدان نفتی صفیان و شهرک «صفیان» در جنوب الرقه را از اشغال داعشی‌ها آزاد کردند.

نیروهای ارتش سوریه پیشتر توانسته بودند 9 شهرک و روستا در حومه  غربی الرقه را آزاد کنند و پس از آزادسازی چندین میدان نفتی به جاده «أثریا-الرصاقة-الرقة» برسند.

یک فرمانده میدانی به خبرنگار تسنیم گفت: ارتش برای درهم کوبیدن استحکامات داعش و مقدمه‌سازی پیشروی نیروهای پیاده به طور گسترده بر نیروی هوایی و یگان توپخانه تکیه می‌کند. نیروهای ارتش پیشروی به سمت حومه  غربی الرقه را پس از آزادسازی کامل حومه شرقی حلب آغاز کرده‌اند.

به گزارش تسنیم،اهمیت پیشروی ارتش در حومه  غربی الرقه با رسیدن آن به جاده اثریا-الرقه به این معناست که ارتش بر گذرگاه‌ها و راه‌های مواصلاتی حساس و استراتژیکی که تمام  استان‌های سوریه را به هم وصل می‌کند، مسلط شده است، این نقطه‌ای است که الرقه را به حلب و الرقه را به حماه و حماه را به دیگر مناطق جنوبی تا حمص و از آنجا به دمشق وصل می‌کند و نیز برای جلوگیری از نفوذ مجدد داعش به جاده مواصلاتی حلب از طریق اثریا، در حالی که تا کنون این مسئله مشخص نیست که آیا ارتش به سمت شهر الرقه پیشروی خواهد کرد یا در حال حاضر در حومه‌های آن عملیات خود را ادامه خواهد داد.

این در حالی است که گروه‌های مسلح مورد حمایت آمریکا از سمت شرقی الرقه در حال پیشروی به سمت آن هستند.

در حمص هم نیروهای ارتش به عملیات نظامی خود در عمق صحرای شرقی ادامه می‌دهند به طوری که سد «ارک» و چاه نفتی «حفنه» و سلسله جبال شمال تدمر را پس از درگیری‌ با تروریست‌های داعشی آزاد کردند.

از حماه هم خبر می‌رسد که نیروهای  ارتش منطقه و تپه «تبادرة الدیبة» در جنوب شهرک عقارب را پس از درگیری با تروریست‌های داعشی آزاد کردند.

نیروهای ارتش سوریه با حمایت نیروهای دفاع ملی از یک هفته پیش عملیات خود را در حومه السلمیه در شرق حماه به سمت شهرک  عقیریبات آغاز کرده‌اند که یکی از مهمترین دژهای داعش در منطقه قلمداد می‌شود.

از سوی دیگر فرماندهی عملیات ارتش سوریه از توقف عملیات رزمی از ساعت 12 ظهر امروز شنبه 17 ژوئن در شهر درعا به مدت 48 ساعت به عنوان مقدمه‌‌ای برای توافق درباره آشتی با نمایندگان گروه‌های مسلح خبر داد. گروه‌های مسلح روز گذشته خواستار توقف حملات ارتش به مواضع خود در مقابل پذیرش شروط ارتش سوریه شدند.
ارسال نظرات