تاکنون بیش از ۶۰ هزار تن گندم مازاد برمصرف از کشاورزان کهگیلویه و بویراحمد خریداری شده است.
کد خبر: ۸۸۷۴۶۰۶
|
۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۴
معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان گفت: پیش بینیخرید بیش از 60 هزار تن گندم مازاد بر مصرف در استان میشود این رقم به 80هزار تن برسد.
شهرام عسکری با اشاره به اینکه امسال در استان نسبت به پارسال برداشت گندم 10 درصد  افزایش داشته افزود: امسال سطح زیر کشت گندم آبی 23هزار هکتار و دیم 80هزار تن بوده که کار برداشت این محصول در مناطق گرمسیری به پایان رسیده و در مناطق سردسیری تاپایان مرداد ادامه دارد.
وی به خود کفایی استان در زمینه ی محصول گندم اشاره کرد وگفت: امسال 10هزار تن گندم دوروم از کهگیلویه و بویراحمد به کشور ایتالیا صادر می شود.
معاون بهبود تولیدات کشاورزی جهاد کشاورزی استان همچنین از تحویل بیش از 600تن کلزا از مناطق گرمسیری به مراکز خریداری این محصول خبرداد وافزود:در سال جاری 800هکتار از اراضی دیم و آبی استان زیر کشت کلزا رفته است.
عسکری با اشاره به فصل برداشت گندم بر رعایت تنظیم دستگاه کمباین برای به حداقل رساندن ریزش محصول تاکید کرد وگفت: باتوجه به اینکه فصل خزانه ی برنج نیز هست کشاورزان برای ریشه کنی علف های هرز اقدام کنند.
دقت در نحوه ی آبیاری با توجه به بحران کم آبی در کشور، نظارت بر مزارع بعد از برداشت حبوبات، مبارزه با آفات به خصوص کنه در فصل تابستان و تغذیه ی باغات از جمله توصیه های کارشناسان به کشاورزان هم استانی است. 
ارسال نظرات