سیلوی ذخیره سازی گندم و غلات در کهگیلویه و بویراحمد جوابگوی نیاز استان نیست
کد خبر: ۸۸۷۴۶۰۹
|
۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۲
مدیر شرکت غله و خدمات بازرگانی استان با بیان اینکه استان با کمبود مکان کمبود سیلوی گندم در استان برای ذخیره سازی گندم مواجه است گفت: تنها سیلوی استان ظرفیت ۲۷ هزار و ۵۰۰ تن ذخیره‌سازی گندم را دارد.
سید علی صادق فروزنده افزود: هم اکنون یک سیلوی ذخیره سازی گندم در یاسوج وجود دارد که البته در صورت تامین اعتبار قابلیت توسعه به ۵۰ هزار تن را دارد.
وی با بیان اینکه سیلوی شهید تندگویان یاسوج در سال ۱۳۵۰ توسط شرکت اس لیوی روسیه سازنده سیلوهای بتنی در ایران ساخته شد ادامه داد: هم اکنون احداث دو سیلو در شهرستان‌های کهگیلویه و گچساران توسط بخش خصوصی در دست اجرا است.
فروزنده از افتتاح و بهره‌برداری سیلوی گچساران تا سال آینده خبر داد و گفت: روند اجرایی سیلوی ذخیره سازی گندم در شهرستان کهگیلویه رضایتبخش نیست و باید در این زمینه چاره‌اندیشی شود.
مدیر شرکت غله و خدمات بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه در صورت بهره‌برداری از سیلوی گچساران مشکلات ذخیره سازی گندم در استان تا حدودی برطرف می‌شود افزود: امسال در زمینه خرید و ذخیره سازی گندم در شهرستان کهگیلویه با مشکل روبه‌رو بودیم که برای رفع این مشکل به صورت دو شیفت گندم کشاورزان خریداری شد.
ارسال نظرات