خبرهای داغ:
مسئول کانون مطالبه‌گری بسیج دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز:
مسئول کانون مطالبه‌گری بسیج دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز عنوان کرد: آیا مسئولان دانشگاهی حاضرند، به فرزندان خودشان هم در این گرما، بدون سیستم خنک کننده و با وجود روزه‌داری و ایام امتحانات بگویند صبر و تحمل کنید؟
کد خبر: ۸۸۷۴۶۴۲
|
۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۳:۰۰

سیدمحمد آل‌عمران  با اشاره به این‌که اعتراضات به وجود آمده و گسترش آن در واکنش به عدم پاسخگویی قبلی مسئولین به مطالبات دانشجویان است، اظهار داشت: اگر پیش از این به خواسته‌های به حق دانشجویان خوابگاهی رسیدگی می‌شد و با الفاظ تهدید آمیز و جواب‌های سربالا با معترضان برخورد نمی‌شد، مسئله شدت فعلی را نداشت.

وی بیان کرد: معاون دانشجویی دانشگاه، دانشجویان معترضی که با وجود گرمای شدید و بی‌سابقه در خوابگاه اقامت دارند را دعوت به صبر و تحمل می‌کند و دست به اقدامات نابخردانه و موقتی بزند، طبیعی است که نه تنها باعث آرامش خاطر دانشجویان نشده بلکه سبب شدت اعتراضات هم می‌شود.

مسئول کانون مطالبه‌گری بسیج دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز عنوان کرد: آیا دکتر علم حاضرند، به فرزندان خودشان هم در این گرما، بدون سیستم خنک کننده و با وجود روزه‌داری و ایام امتحانات بگویند صبر و تحمل کنید؟!

نبود شورای صنفی دانشجویی جهت پیگیری مطالبات در دانشگاه چمران

وی با اشاره به این‌که بعد از افزایش اعتراضات دانشجویان و بازتاب آن در رسانه‌های مختلف، مسئولان به فکر اقداماتی از جمله تهیه پنکه دستی، افزایش ساعات استفاده از سالن مطالعه دانشگاه و سالن ورزشی افتاده‌اند، گفت: چه خوب بود قبل از شدت اعتراضات اقدامات را انجام می‌دادند، که علت آن را نبود شورای صنفی دانشجویی جهت پیگیری مطالبات صنفی دانشجویان می‌دانیم.

آل‌عمران بیان کرد: دکتر علم، معاون دانشجویی دانشگاه بارها در مدت 4 سال معاونت خود، عدم تمایل خود را برای تشکیل شورای صنفی دانشجویان نشان داده درحالی‌که اگر این شورا تشکیل می‌شد و مطالبات دانشجویان را پیگیری می‌کرد، شاید کار به این وخامت نمی‌کشید.

مسئول کانون مطالبه‌گری بسیج دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز با بیان این‌که قبل از شروع ترم هزینه اقامت خوابگاه از دانشجویان اخذ شده است و هرچند که مبالغ مستقیماً به حساب صندوق رفاه دانشجویان واریز می‌شود، خاطرنشان کرد: در عوض اعتبارات به میزان نیاز اقامت همان دانشجویان در اختیار معاونت دانشجویی قرار می‌گیرد تا اوضاع رسیدگی کنند اما شاهد بی‌تعهدی مسئولان این معاونت نسبت به وضعیت خوابگاه‌ها بودیم.

وی ادامه داد: در مدت مسئولیت آقای دکتر علم بارها شاهد مشکلات برای دانشجویان خصوصاً خوابگاهیان از جمله مشکل غذا، اینترنت، سالن‌های تلویزیون، فضای سبز، ناامنی و سیستم‌های فاضلابی خوابگاه‌ها بوده‌ایم که امروز نیز مشکل سیستم سرمایشی در رأس آنها داد دانشجویان را در آورده است!

آل‌عمران تصریح کرد: باید پرسید مسئولان معاونت دانشجویی دانشگاه در این ایام مشغول چه کاری بودند که وضع خوابگاه‌های دانشجویی به این وخامت رسیده است؟!

مسئول کانون مطالبه‌گری بسیج دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز اظهار داشت: انگشت اتهامات باید به سمت مقصر اصلی این مشکلات به وجود آمده باشد که در حال حاضر اقدامات و عملکرد ضعیف معاونت دانشجویی متهم ردیف اول این قضایا است.

وی با اشاره به این‌که اعتراضات کاملاً صنفی و مطالبه حقوق ضایع شده دانشجویان است، عنوان کرد: عده‌ای به دنبال سیاسی کردن این مطالبه‌گری هستند اما باید بدانند که تسویه حساب‌های سیاسی و شخصی در این قضیه جایی ندارد.

آل‌عمران در پایان تاکید کرد: بسیج دانشجویی تا حل کامل و اطمینان بخش موضوع، پیگیر مطالبات دانشجویان خواهد بود و به رسالت مطالبه‌گری خود با جدیت ادامه خواهد داد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها