خبرهای داغ:
چهاردهمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت که با عنوان «مهدویت محور مشترک مذاهب اسلامی» به همت موسسه آینده روشن برگزار می‌شود، در سه محور اصلی مرتبط با مهدویت فراخوان شد.
کد خبر: ۸۸۷۴۶۴۶
|
۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۵
چهاردهمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت فراخوان شد
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، چهاردهمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت با عنوان مهدویت محور مشترک مذاهب اسلامی در اردیبهشت ماه سال 97 مقارن با شعبان 1439 برگزار می‌شود.

علاقمندان به شرکت در این همایش بین‌المللی باید در سه محور اصلی اصالت مهدوی، مهدویت و آینده جهان و حکومت مهدوی نسبت به تهیه و نگارش مقاله اقدام کنند.

مسوولین اجرایی این همایش برای سهولت کار محققان و پژوهشگران هر محور اصلی را به چند شاخه جزئی تقسیم کرده تا بتوانند نسبت به نوشتن مقالاتی جامع که هدفی مشخص را دنبال می‌کنند، دست یابند.

محور نخست مقالات این همایش از سوی شورای سیاستگذاری؛ اصالت مهدویت نام گرفته که به 6 شاخه جزئی آینده جهان از منظر قرآن، امام مهدی(عج) در تفاسیر مذاهب اسلامی، جایگاه اعتقاد به امام مهدی(عج) در منابع روایی مذاهب اسلامی، بررسی تطبیقی وجوه مشترک روایات مهدوی در مذاهب اسلامی، امام مهدی(عج) در آراء اندیشمندان مذاهب اسلامی و ویژگی‌های امام مهدی(عج) در منابع روایی مذاهب اسلامی تقسیم می‌شود.

دومین محور مقالات این همایش مهدویت و آینده جهان نام دارد که به چهار شاخه وضعیت جامعه بشری در آستانه ظهور، حوادث عصر ظهور در روایات مذاهب اسلامی(سفیانی، خسف بیداء، فتح بیت‌المقدس، نزول حضرت عیسی و...)،حکومت امام مهدی(عج) و جهان در عصر حاکمیت امام مهدی(عج) (عدالت، امنیت، رفاه، آبادانی، گسترش علوم و...) تقسیم می‌شود.

کارکردها نیز سومین محور مقالات این همایش است که شامل پنج شاخه تغییر در نگرش به جهان و تاریخ، اصلاح و تغییر رفتارهای فردی و اجتماعی، ایجاد انقلاب و حرکت‌های سیاسی،تغییر در نگرش به جامعه آرمانی و ارائه چشم‌انداز برای جوامع معاصر، می‌شود.

با توجه به اینکه مهدویت امری اصیل و ریشه‌دار و مورد اتفاق مذاهب مختلف اسلامی است طرح این اندیشه بالنده و مورد اتفاق و تبیین ابعاد و کارکردهای آن می‌تواند مسلمانان را در دست یافتن به اهداف مورد نظر دین و وحدت جوامع اسلامی یاری دهد که در این راستا مؤسسه آینده روشن (پژوهشکده مهدویت) با همکاری مجمع تقریب مذاهب اسلامی چهاردهمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت را به این موضوع مهم اختصاص داده است تا گامی در راستای تقریب بین مذاهب اسلامی برداشته باشد.

لازم به ذکر است مقالات برتر در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام ISC  نمایه گذاری می‌شود و به مقالات برتر رتبه فرهنگی دانشگاه تعلق می‌گیرد و مقالات باید حداکثر تا تاریخ 10 اسفند سال 96 به دبیرخانه همایش واقع در قم- خیابان صفائیه کوچه 25 پلاک 27 اسال کنند.

علاقمندان ‌می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به پایگاه اینترنتی mahdaviat-conference.com مراجعه کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها