معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی چهار محال و بختیاری از انتشار کتابچه ی «آسمان قدس» با موضوع مختصری از زندگی نامه ی آیت الله سید ابوالقاسم دهکردی خبر داد.
کد خبر: ۸۸۷۴۶۶۸
|
۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی چهار محال و بختیاری با اشاره به انتشار کتابچه ی «آسمان قدس» گفت: مراسم بزرگداشتی به مناسبت هشتاد و پنجمین سالگرد ارتحال این عالم ربانی ۱۰ تیر ۹۶ در شهر کرد برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام حسن بت شکن گفت: به مناسبت هشتاد و پنجمین سالگرد ارتحال عالم ربانی آیت الله سید ابوالقاسم نجفی دهکردی، کتابچه ی «آسمان قدس» تدوین و در هزار نسخه چاپ شده است.

وی افزود: منبع کتابچه ی «آسمان قدس» جلد سوم کتاب گلشن ابرار و نویسنده های این اثر جمعی از پژوهشگران حوزه ی علمیه قم هستند.

بت شکن با بیان شرح مختصری از زندگی نامه ی این عالم ربانی، ادامه داد: نخستین مکتب تربیتی ابوالقاسم دامان مادری متدین و پدری پرهیزکار و خوش خو بود که در این فضای باصفا در کنار رشد جسمانی، با فضیلت های دینی خو گرفت و شور و اشتیاق فراگیریِ دانش اسلامی در اعماق وجودش زبانه زد و در ادامه ی زندگی از محضر آخوند ملا محمد حسن اصفهانی مشهور به کوهی، دایی خود که پرورش یافته ی مکتب حکیم سبزواری بود، استفاده کرد.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی چهار محال و بختیاری بیان کرد: ابو المعالی کرباسی، میرزا محمد حسن نجفی و حاج شیخ محمد باقر مسجد شاهی از دیگر اساتید سید ابوالقاسم دهکردی بودند و راه روایی این عالم عظیم الشأن از طریق علامه میرزا محمد هاشم اصفهانی به شیخ انصاری می رسد و طریق این شخصیت درخشان تشیع، در روایت حدیث به معصوم می رسد.

بت شکن ادامه داد: به همین دلیل امام خمینی (ره) در آغاز کتاب اربعین در باره ی سید ابوالقاسم دهکردی و سه نفر دیگر از مشایخ اجازه خود می فرمایند:« طریق این چهار نفر به شیخ انصاری می رسد و ما طریق دیگری هم داریم که به شیخ انصاری منتهی نمی شود و در اینجا ان طریق را ذکر نکردیم.»

وی گفت: سید ابوالقاسم دهکردی آثار ارزشمندی در علوم اسلامی از خود به یادگار گذاشت که از آن جمله می توان به منبرالوسیله، حاشیه برتفسیر صافی، حاشیه بر وافی، رساله ی فقهی در قبض، بشارت السالکین یا واردات غیبیه، جنت المأوی در اخلاق، ذخیره ای بر ادعیه و ختومات، رساله در طهارت، شرح فارسی برکتاب من لا یحضره الفقیه، الاخلاق و السوانح و اللوائح اشاره کرد.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی بیان کرد: سرانجام پس از ۸۱ سال زندگی بابرکت که ۷۰ سال آن در راه کسب معارف و افزایش توشه ی آخرت و تقوی سپری شد، عالم ربانی آیت الله سید ابوالقاسم دهکردی در شب یکشنبه ششم شوال سال ۱۳۵۳ هجری قمری به سرای باقی شتافت.

گفتنی است، به مناسبت هشتاد و پنجمین سالگرد ارتحال آیت الله سید ابوالقاسم دهکردی، مراسم بزرگداشتی شنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۶ مصادف با ۶ شوال در شهرکرد برگزار می‌شود.

ارسال نظرات