در جلسه کارگروه شورای فاطمیون فارسان عنوان شد:
نظارت ملی در خصوص گناهان اجتماعی و از سوی افراد غریبه، به صورت تک نفره تأثیر ندارد و تأثیر به سزای آن وابسته به نظارت و تذکر همگانی و جمعی است.
کد خبر: ۸۸۷۴۶۷۷
|
۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ جلسه کارگروه شورای فاطمیون بسیج دانش آموزی فاطمیه(سلام الله علیها ) فارسان با موضوع امر به معروف و نهی از منکر در مصلی امام حسین(علیه السلام) با حضور اعضای شورا برگزار گردید.

فرمانده حوزه بسیج دانش آموزی فاطمیه، گفت: امر به معروف و نهی از منکر و به عبارت دیگر، نظارت ملّی، اهمیّت فراوانی در اسلام دارد. اگر مسلمان‌ها به این دو واجب دینی اهمیّت دهند، گناه و زشتی و فساد، از جامعه رخت می‌بندد و بلا و مشکلات، کاهش می‌یابد؛ زیرا بسیاری از بلاها به خاطر ترک امر به معروف و نهی از منکر است.

وی افزود: امر به معروف و نهی از منکر مراتبی دارد. مرتبهء اوّل و دوّم: «انزجار قلبی» و «تذکر زبانی» می باشد،‌که در این خصوص لازم است گفته شود در این دو مرتبه و به خصوص در تذکّر زبانی، تأثیر نظارت ملی وابسته به ملایمت، ملاطفت و استفاده از برهان و استدلال است و عمل به این دو واجب شرعی باید بدون تحمیل فکر و عقیده ی شخصی و بدون لجاجت، تندی و تنش باشد.

سکینه محمدی افزود: مطلب دیگر اینکه اگرچه در بسیاری از موارد نظارت ملی تک نفره از جانب دوستان، پدر و مادر، معلم‌ها و نظایر آن مۆثر است و این افراد در صورت احتمال تأثیر نباید در نظارت ملی کوتاهی کنند، امّا نظارت ملی در خصوص گناهان اجتماعی و از سوی افراد غریبه، به صورت تک نفره تأثیر ندارد و تأثیر به سزای آن وابسته به نظارت و تذکر همگانی و جمعی است.

ارسال نظرات