سه اثر تالیفی حجت الاسلام علی رحیمی؛ امام جمعه هشترود با حضور پروفسور قاسم انصاری یکی از هم دوره ای های پرفسور محسن هشترودی رونمایی شد.
کد خبر: ۸۸۷۴۶۸۶
|
۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، پروفسور قاسم انصاری در این آیین با تبیین اهمیت کتاب و کتابخوانی در جامعه گفت: یکی از راههای مهم توسعه فرهنگی اهمیت دادن به مساله کتاب و کتاب خوانی و ترویج مطالعه در جامعه به ویژه در میان جوانان و نوجوانان است.
وی افزود: کتاب بهترین وسیله انتقال میراث ادبی از نسلی به نسل دیگر است.
وی همچنین به شخصیت جهانی پروفسور محسن هشترودی ریاضی دان برجسته نیز اشاره کرد و گفت: علم و فضیلت هشترودی در دنیا شناخته شده و وی یکی از فیلسوانف نامدار جهان است.
انصاری از شهرستان هشترود نیز به عنوان بهشت ایران در زمینه علم و طبیعت یاد کرد.
نماینده مردم هشترود در خانه ملت نیز خواستار ایجاد و ساخت فرهنگسرایی در شان هشترود شد و گفت: متاسفانه در این شهرستان فرهنگسرا و یا آمفی تئاتر استاندارد وجود ندارد.
 سید حمزه امینی؛ خواستار چاپ و نشر کتب و اشعار پروفسور هشترودی و همچنین برگزاری مراسم بزرگداشت در حد کشوری برای این ریاضیدان شهیر شد.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس همچنین با بیان اینکه کتاب خوانی در جامعه باید به یک الگوی فرهنگی تبدیل شود خاطر نشان کرد : انسان با علم ‌آموزی و دینداری می‌ تواند به بصیرت، علم و آگاهی دست پیدا کند.
حجت الاسلام علی رحیمی امام جمعه هشترود نیز کتاب را وسیله ای برای رسیدن به مراتب بالا برشمرد و گفت: با خواندن کتاب راه نادانی و جهالت بسته می شود.
وی کتاب را نیاز جامعه برای رشد و پویایی دانست افزود: کتاب و کتابخوانی در اعتلای فرهنگ عمومی جامعه موثر است.
وی گفت: کتاب بهترین دوست و همراه انسان است که می تواند مسیر خوشبختی و سعادت را برای او هموار کند.
در این مراسم ازکتاب ابعاد تربیتی و اخلاقی حجاب با موضوع حجاب در 266 صفحه، دنیا گرایی و اشرافیت با موضوع اسلام و دنیا گرایی در 330 صفحه و احسن القصص عرفانی روایی با موضوع داستان های مذهبی در 192 صفحه رونمایی شد.
ارسال نظرات