خبرهای داغ:
تولید کننده چیبس میوه گفت: حدود یک سال است که در منزل خود با دستگاهی که تهیه کرده ام، اقدام به خشک کردن میوه‌جات می‌کنم با خشک کردن سبزیجات مورد نیاز بانوان هم در کنار این چیبس های میوه کسب در آمد دارم.
کد خبر: ۸۸۷۴۷۱۷
|
۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۹
به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشور خبرگزاری بسیج، امسال به نام اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال از سوی مقام معظم رهبری مزین شده است و چند سالی است که در کشورمان مشاغل خانگی در کنار مشاغل صنعتی رشد خوبی داشته است. "نجمه فرجی" یکی از همان زنانی است که در این اقتصاد مقاومتی سهمی هر چند کوچک برای امرار معاش خود و خانواده دارد. خانم فرجی در خانه خود با خرید دستگاهی کوچک اقدام به خشک کردن میوه‌جات و سبزی‌جات کرده است و از این راه امرار معاش می کند.

وی در رابطه با کار خود گفت: حدود یک سال است که در منزل خود با دستگاهی که تهیه کرده ام، اقدام به خشک کردن میوه‌جات می‌کنم به این روش که میوه‌جاتی مثل سیب ،موز ،پرتقال، گلابی، هلو .. را در فصل خودشان تهیه می‌کنم و پس از شست و شوی آن‌ها را با دستگاه خشک و بسته بندی کرده و به فروش می‌رسانم. همچنین از ضایعات این میوه‌ها سرکه درست می‌کنم ضمن اینکه با خشک کردن سبزیجات مورد نیاز بانوان هم در کنار این چیبس های میوه کسب در آمد دارم.

این بانوی کارآفرین درباره مزیت های محصولات تولیدی خود گفت: مزیت کار من به خاطر ارگانیک بودن آنها و توجه به سلامت تولید است و من تمام سعی ام این بوده که بدون استفاده از مواد افزودنی و با رعایت موارد بهداشتی اقدام به خشک کردن میوه‌ها و سبزیجات ‌کنم.

این تولید کننده ادامه داد: سولفور و جوهر لیمو موادی افزودنی هستند که میوه‌ها را سنگین‌تر و براق‌تر می‌کند و برای من سودهی خوبی هم دارد اما من به خاطر ضررهای ناشی از این مواد  به هیچ وجه استفاده نمی‌کنم و تولیدات من تماما ارگاینک است و معتقدم وجدان کاری و رزق و روزی حلال باید مکمل کار و اشتغال باشد.

"فرجی" در رابطه با شروع کار در خانه خطاب به خانم‌های دیگر گفت: یک خانمی اگر بخواهد در منزل اقدام به کار کند با خرید یک دستگاه میوه و سبزی خشک کن و خرید اقلام میوه که جمعا چهار میلیون تومان می‌شود می‌تواند به عنوان سرمایه اولیه این کار را شروع کند که از ماه بعد فقط هزینه خرید میوه‌ها مد نظر است.

این فعال عرصه کار و اشتغال اظهار کرد: در حال حاضر توان این را ندارم که کارگاهی را راه اندازی کنم و خیلی علاقه مند هستم که کارم را وسعت ببخشم و در قالب یک سایت این کار را گسترش بدهم و با به کار گیری دیگر خانم‌ها بتوانم کارآفرینی کنم.

وی از انگیزه اش برای ورود به این کار به ما گفت: یک روز همسرم جعبه سیبی به منزل آورده بود که برخی‌ از آنها کرم خورده بودند و قابلیت خوردن نداشتند و من قسمت خوب سیب‌ها را گرفتم و در روی بخاری خشک کردم و این ایده از همین ‌جا در ذهن من شکل گرفتو. در ابتدای کارم میوه‌ها را با بخاری خشک می‌کردم اما بعد با خردی دستگاه این کار را ادامه دادم.

این تولید کننده در توصیه به خانم‌های خانه دار گفت: من فکر می‌کنم اگر خانمی از یک ایده ای شروع کنند و برای آن تلاش کند حتی با کمترین بودجه و سرمایه می‌تواند در خانه اشتغال زایی و یا حتی کارآفرینی کند و این دور از انتظار نیست و من این تجربه را به خوبی داشتم.

فرجی در پایان تصریح کرد: از مسئولین محترم می‌خواهم که اگر خانم‌هایی همانند ما در عرصه مشاغل خانگی و حتی فراتر از آن فعالیت می‌کنند حتما حمایت کنند تا با اشتیاق بیشتری کار و فعالیت کنیم.
ارسال نظرات