کارشناس مسایل دینی و فرهنگی:

سواد رسانه ای راه مقابله با آسیب های فضای مجازی است

حجت الاسلام حمزه رازی پور، راه مقابله با هجمه دشمنان از راه فضای مجازی را داشتن سواد رسانه ای کاربران این عرصه عنوان کرد.
کد خبر: ۸۸۷۴۸۰۹
|
۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام حمزه رازی پور در گردهمایی تبیینی ترویجی سبک زندگی و مصون سازی فرهنگی کارکنان تیپ 44 قمربنی هاشم(علیه السلام) با تسلیت شهادت حضرت علی (علیه السلام)، این امام همام را اسوه تقوا، صبر و بصیرت عنوان کرد.

این کارشناس مسایل دینی و فرهنگی، افزود: ازخودگذشتگی، ایثار و رشادت امیرالمؤمنین در زمان پیامبر و صبر ایشان بر کوته فکری افراد جامعه و بدست گرفتن زمام حکومت توسط نااهلان از شاخصه های مهم این امام عزیز و زمان امامت پیشوای اول شیعیان است.

حجت الاسلام رازی پور، ادامه داد: امیرالمومنین (علیه السلام) منبع لایتناهی از محبت به خداوند و دانشی بی پایان بود که مردم آن روزگار نتوانستند از این منبع نورانی کمال استفاده لازم را ببرند.

کارشناس مسائل دینی در ادامه با تبیین معضلات اجتماعی و رسانه ای نوین مانند؛ فضای مجازی و شبکه های مجازی، بهترین راه مقابله با آسیب های این هجمه در کشورهای اسلامی را فراگیری فوت و فن این تکنولوژی نوظهور عنوان کرد.

وی، افزود: اگر می خواهیم از آسیب بلایی مانند سیل و زلزله ایمن باشیم بایستی راه مقابله با آن را نیز یادبگیریم. راه مقابله یعنی ایمن سازی و محکم سازی بناها و تاسیسات است، پس در رابطه با شبکه های اجتماعی و فضای مجازی نیز بایستی سواد رسانه ای داشته باشیم تا در دهلیزها و حفرات و چاههای این شبکه گرفتار و اسیر نشویم.

حجت الاسلام رازی پور در ادامه با اشاره به هدف دشمن در تولید و ارسال این مباحث در کشورهای اسلامی خاطر نشان ساخت: هجمه دشمن در زمینه های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و دیگر زمینه ها موجب شده است، تا با پهن کردن دام بر سر راه افراد و اجتماعات مختلف بهره برداری لازم را از این فضای ایجاد شده ببرد.

وی، تأکید کرد: هوشیاری، فراگیری و مقابله با این دام در اولویت افرادی باید باشد که درحال استفاده از این تکنولوژی هستند.

رازی پور، در ادامه از مسئولین و طلایه داران و فعالان جبهه فرهنگی و اجتماعی خواست تا با ایجاد یک فضای کاملا امن و ایرانی، عرصه استفاده از این تکنولوژی را برای مسلمانان هموارتر و آسان تر نمایند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار