خزعلی:

سند ۲۰۳۰ باید باطل شود

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان داشت: سند ۲۰۳۰ غیر از توقف شدن باید باطل شود.
کد خبر: ۸۸۷۴۸۲۴
|
۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، کبری خزعلی، در شورای فرهنگی و اجتماعی زنان شب گذشته در همایش بررسی سند ۲۰۳۰ در مکتب نرجس با بیان اینکه سند ۲۰۳۰ با هدف برچیده شدن اسلام و نبوت به دنبال جایگزینی فرهنگ دینی اسلامی با مبانی سکولار و تحریف نظام فرهنگی جمهوری اسلامی ایران تصویب شده است، تصریح کرد: دشمنان اسلام قصد چیره شدن ایثارگری و اتحاد مردمی را دارند که ۳۰ سال مدافعانه و متواضعانه در مقابل اهداف ننگین آنها جنگیدند که برای رسیدن به این مهم مقوله فرهنگ را نشانه گرفته اند .

وی خاطر نشان کرد: سند ملی آموزش ۲۰۳۰ براساس سند توسعه پایدار در ۱۷ برنامه مسائل مختلفی ازجمله آب، تغذیه، کشاورزی، دامپروری، بهداشت و سلامت، آموزش، زنان و برابری جنسیتی را در ابعاد مختلف تحت تاثیر قرار می‌دهد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: اهداف دستور کار مبانی توسعه پایدار ۲۰۳۰ شامل ۱۷ هدف اصلی و ۱۶۹۹ هدف جهت اقدام عملی همه کشورها برای تحقق حکومت یکپارچه در سازمان ملل ارائه شد و رئیس جمهور کشور نیز در این نشست حضور داشتند و پس از آن به‌سرعت اقدامات مختلفی انجام شد.

خزعلی تصریح کرد: بعد از تصویب این سند دولتمردان ما شتابزده وعجولانه سند ملی آموزش ۲۰۳۰ را تهیه و به یونسکو ارائه داده اند و نیز اقدام به تشکیل ۳۰ کارگروه تخصصی ۲۰۳۰ با مدیریت دفتر یونسکو در ایران بدون اطلاع رسانی به مجلس و یا شورای عالی انقلاب فرهنگی کرده اند .

وی با انتقاد از اجرایی شد این سند در کشور اظهار کرد : متاسفانه قوه مجریه در برابر اسناد بالادستی نظام و برنامه های شورای فرهنگی از جمله سبک زندگی ایرانی و اسلامی مقاومت کرد و هیچگونه اقدامی انجام نداد و در این درصورتی است که چطور می شود چنین سندی را با این سرعت در کشور اجرایی می کنند؟!.

عضو شورای فرهنگی زنان در ادامه با اشاره به تعهدات موجود در این سند عنوان کرد: دولتمردان ما با دانش اینکه بر اساس امضای این سند متعهد می شوند و تعهد الزام آور است اقدام به امضا و اجرای آن در کشور کرده اند حال آنکه منکر این قضیه نیز می شوند! .

خزعلی ادامه داد: نکته دیگر این‌که در متن به اصطلاح «سیاستگذاری‌های کلان ملی» اشاره شده است. درحالی که سیاستگذاری‌های کلان ملی، کار دستگاه‌های سیاستگذار، مجمع تشخیص مصلحت نظام، شورای عالی انقلاب فرهنگی و در راس آنها مقام معظم رهبری است؛ اما سند می‌گوید دستورات آنها باید در این سیاستگذاری‌ها اجرایی شود.

 وی تصریح کرد: بر این اساس ۲۰۳۰،‌ برخلاف آنچه می‌گویند اولا تعهدآور است؛ ثانیا صرفا برنامه‌ای برای آموزش و پرورش نیست، بلکه برنامه‌ای کلان برای اداره کل جامعه است از جمله برای نهادهای رسمی و غیررسمی،‌ دولتی و غیردولتی.

عضو شورای فرهنگی زنان تأکید کرد: با قبول این سند، ما همه سیاستگذاری‌های کلان را در حوزه آموزش علنا از دستگاه‌های سیاستگذار گرفته‌ایم و به یونسکو سپرده‌ایم؛ چراکه هر کشوری که متعهد به سند باشد، وادار به اطاعت خواهد شد.

خزعلی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: ۲۰۳۰ گرچه شاید فهرستی در ظاهر زیبا است؛ اما در اسناد پشت پرده‌ای که بر مبنای آن تنظیم شده است، ترویج انحرافات جنسی، بی‌اعتقادی و زندگی سکولار را دنبال می‌کند.

وی در ادامه با بیان اینکه بر اساس این سند آنچه بر طبق مبانی نظام جمهوری اسلامی ایران بوده است مغفول می ماند، اظهار کرد: متاسفانه در این سند مفاهیمی چون اعتقاد به خدا، نبوت و امامت، وحی، معاد، مصادیق تقوای الهی، رهبری نظام اسلامی و ولایت فقیه، آزادی توأم با مسئولیت در برابر خدا، ارزش‌های انقلاب، حمایت از مستضعفان جهان، مبارزه با استکبار، جهاد، امر به معروف و نهی از منکر، عفت، شجاعت، همه مباحثی که به حفظ عزت و اقتدار نظام اسلامی مربوط است، انسجام ملی، بیان تکالیف دینی و غیره مغفول مانده است و جایگاهی ندارد.

عضو شورای فرهنگی زنان همچنین با اشاره به صفحات 29، ۷۳ و۷۵ این سند، اظهار کرد: در این سند بارها به طرح آموزش های جهان اندیشی و موضوعات جنسی تاکید شده است به طوریکه ریشه و گرایش آموزش انسان به "جهان اندیشی" و آموزش جامع جنسی از ۱۰ سالگی در این صفحات مکرر استفاده شده است.

خزعلی تصریح کرد: بر اساس این طرح تمام موارد آموزش جامع موارد جنسی در غالب پیشگیری از ابتلا به بیماری ایدز به کودکان در سنین کم آموزش داده می شود. متاسفانه عمل به سند آموزش ۲۰۳۰ منجر به حذف «معیارهای منطبق با دیدگاه‌های اسلامی در اعتقاد و عمل» است.

وی با بیان اینکه این سند به دنبال بیهوده جلوه دادن و حذف مبانی اسلامی ما است، تاکید کرد: در سند ۲۰۳۰ می‌خواهند برابری جنسیتی را بیان کنند که این قطعاً با شرع و اسلام مغایرت دارد. سند ۲۰۳۰ غیر از توقف شدن باید باطل شود.

نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در شورای فرهنگی و اجتماعی زنان در ادامه با تاکید بر ابطال این سند در خصوص نحوه لغو آن، عنوان کرد: مکانی که در آن اجرای سند انجام شده است، مکان لغو آن سند است.

وی تصریح کرد: قوه مجریه، مجلس و قوه قضائیه هرکدام از اصل ۱۷۰ قانون اساسی مبنی بر لغو معاهده بی اطلاع و یا در وظایف عملکردی خود در این راستا کوتاهی داشته اند، اکنون باید در صدد لغو این جریان بکوشند همچنین مردم نیز آگاهانه تا زمان خشک شدن ریشه این سند ذلت بار در صدد برچیده شدن این سند از نظام فرهنگی تربیتی جمهوری اسلامی باشند.

خاطر نشان می شود؛ در پایان این نشست بانوان شرکت کننده با امضای طوماری مخالفت خود را از اجرایی شدن سند ۲۰۳۰ اعلام کردند .
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار