خبرهای داغ:
جانشین معاونت تعلیم وتربیت سپاه نینوا استان گلستان

شروع سال معنوی هر فرد از ماه رمضان و شب‌های قدر است/ ماهواره بیماری انتشار عقاید باطل است

جانشین معاونت تعلیم وتربیت سپاه نینوا استان گلستان گفت: در شب های قدر مقدرات یکساله بشر رقم می خورد لذا شروع سال معنوی هرکس از ماه رمضان و شب های قدر است.
کد خبر: ۸۸۷۴۸۴۱
|
۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گرگان، حجت الاسلام حسین طوسی جانشین معاونت تعلیم وتربیت سپاه نینوا گلستان در مراسم سومین شب از لیالی قدر در جوار شهدای گمنام تپه نورالشهدا که با حضور جمع کثیری از مردم برگزار شد، اظهار کرد: معنای تقوا خدا ترسی نیست بلکه قدرت و یک نیروی درونی است که خدا ترسی بعد از به دست آمدن این نیرو در انسان حاصل می شود لذا این حس در فرد در طی سال ها تلاش و خودسازی به دست می آید و دارای چنان قدرت و نیرو و توان بازدارندگی است که باعث می شود انسان خود کنترل باشد.

وی افزود: اگر تاکنون افرادی به فضایلی دست پیدا کردنند و به ارزشی رسیدن که بدون شک رسیدن به این فضیلت نتیجه همان تقوایی است که افرد داشتند.

جانشین معاونت تعلیم وتربیت سپاه نینوا گلستان با بیان اینکه دین منهای پرهیزگاری نه کارایی دارد نه ارزش چندان، گفت: دینداری بدون پرهیزگاری اثری ندارد لذا انسان تا زنده است در مقابلش جاده ای دو طرفه قرار دارد که یکطرف آن سعادت و طرف دیگر شقاوت ، نکبت و بدبختی است.بعنوان مثال به این نمونه ی تاریخی توجه بفرمائید که اگر حسن اختیار رقم بخورد می شود سرنوشت کمیل ابن زیاد نخعی که صاحب سّر امیرمومنان بود و اگر سوء تدبیر و سوء اختیار رقم بخورد سرنوشت همچون حارث ابن زیاد نخعی قاتل طفلان مسلم می شود. دو برادر از یک پدر و مادر اما یکی سعادتمند و دیگری شقی و بدبخت.

حجت الاسلام طوسی بیان داشت: آن کسی که مدافع کیان انقلاب اسلامی است مسلما عزت و سربلندی نصیبش می شود و آن کسی که دلداده و دلباخته دشمن می شود ذلت و خواری و گاه پشیمانی به سرغش خواهد آمد اینان لازم و ملزوم هم هستند و از هم جدا شدنی نیست.  

جانشین معاونت تعلیم وتربیت سپاه نینوا گلستان در شب های قدر مقدرات یکساله بشر رقم می خورد و بنا به فرمایش رهبر عزیز و فرزانه انقلاب که فرمودند: در شب قدر انسان وارد یک سال نو، مرحله نو، حیاط نو و یک ولادت نو می شود لذا شروع سال معنوی هرکس از ماه رمضان و شب های قدر است.

وی با بیان اینکه برای به نتیجه رسیدن یک مسئله علل و شرایط گوناگون زیادی مطرح است تا آنچه که هدف است حاصل شود، ابراز کرد: با در نظر گرفتن این نکته خداوند متعال موجودات را طوری خلق کرده که جهت تکامل به هم نیاز دارند.

حجت الاسلام طوسی تصریح کرد: در شب قدر خداوند متعال تمام آنچه را که در طول یک سال نیاز بشر است و باید اتفاق بیفتد را رقم می زند ولی این به این معنا نیست که با اراده ما منافات داشته باشد بلکه برای به نتیجه رسیدن یک مسئله صدها علت نیاز است که اراده من و شما یکی از آن علل می باشد.

جانشین معاونت تعلیم وتربیت سپاه نینوا استان گلستان با اشاره به روایتی از امام صادق (ع) افزود: تقوا یعنی اینکه در جایی که خدا میخواهد انسان را ببیند ، آنجا حضور سبز داشته باشیم و جایی که خدا نمی‎خواهد و از حضور نهی هستیم حضور نداشته باشیم.خدا می‎خواهد بندگان خود را در مسجد و صفوف مسلمین، مجالس موعظه و نصیحت، در زیارت قبور ائمه معصومین (ع) ببیند و دوست ندارد که بندگان خود را در مجلس گناه، جایی که آبروی مومن ریخته می‎شود، شرب خمر صورت می‎گیرد، قمار می‎شود ، ببیند.

حجت الاسلام طوسی تاکید کرد: اگر انسان همواره خدا را بشناسد و خدا را در زندگی خود لمس کند و خدا را همواره ناظر بر اعمالش بداند حیا می‎کند و گناهی مرتکب نمی شود.

وی با بیان اینکه امروزه متاسفانه به دلیل اینکه عده‎ای از تقوا فاصله گرفته اند شرارت‎های اجتماعی، سرقت، رباخواری، قتل، بی‎بندوباری، طلاق و اعتیاد و ... افزایش پیدا کرده است ، گفت: مرز برخی مسائل شکسته و دریده شده است،از آن جمله رابطه پدر و فرزندی ، رابطه زن و شوهری ، رابطه دوستی  و وضعیت ازدواج که یک ضابطه است جای خود را به روابط خیابانی داده و این اول نابسامانی است.

جانشین معاونت تعلیم وتربیت سپاه نینوا استان گلستان با بیان اینکه طبق فرمایش استاد عرفان حضرت امام(ره) جامعه ی امروزی دچار سه بیماری مهلک انتشار عقاید باطله ، انتشار اخلاق رذیله(رذایل اخلاقی) و انتشار افعال قبیحه خواهد شد ،علت این مهم را طبق آیه ی 57 سوره یونس در نگاه کلی دوری از قران توصیف کرد اما غافل نمانیم که  ماهواره و شبکه های اجتماعی در صورت استفاده ناصحیح نقش اساسی در بوجود آمدن سه بیماری مذکور دارد.

حجت الاسلام طوسی خاطرنشان کرد: خدا از اشتباه بندگان خود می‎گذرد با این اعتقاد همه ما در لیالی قدر دور هم جمع می‎شویم در شب نوزدهم ماه رمضان خواسته‎هایمان را از خدا می‎خواهیم، در شب بیست و یکم این خواسته‎ها را تکمیل می‎کنیم  و در شب بیست و سوم خداوند با تفسیری که حضرت حجت(عج) قائل میشوند مهر تائید بر آن خواهند زد که امیدواریم ان شاءالله انچه خیر است برای همگان رقم بخورد .

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار