مراسم افطاری «وحدت و امنیت»، با حضور علمای شیعه و اهل سنت، شب گذشته، در نمازخانه سپاه جاسک برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۷۴۸۴۷
|
۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان به نقل از مکران نیوز؛ مراسم افطاری وحدت و امنیت شب گذشته در جاسک در حالی برگزار شد که شیعه و سنی پس از برگزاری مراسم محفل انس با قرآن و اقامه نماز، روزه را در کنار یکدیگر افطار کردند.

فضای نمازخانه سپاه ناحیه جاسک برای میزبانی از نزدیک به ۲۵۰ نفر علمای اهل سنت و تشیع، ائمه جمعه و جماعات، مسئولین شهرستان و فعالین فرهنگی و اجتماعی جاسک آماده شده است.

علمای شیعه و سنی که در طول سال به فراخور ایام با هم تجربه کار مشترک را داشته اند و حال در ماه مبارک رمضان برای نزدیک شدن بیشتر قلوبشان و ثبات قدم‌هایشان بر سفره "وحدت و امنیت” می‌نشینند.

دو ساعتی به زمان افطار باقی است. مهمانان یک به یک وارد می‌شوند و با استقبال میزبانان به محل قرار گرفتن رحل‌های قرآن هدایت می‌شوند. از قرار معلوم، میزبانان خوب درک کرده‌اند که وحدت و برادری واقعی جز با اعتصام به "حبل الله” حاصل نمی‌شود: "وَاعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللّهِ جَمِیعًا وَلاَ تَفَرَّقُواْ

بعد از اتمام محفل قرآن و نرم شدن دل‌های مومنین به آیات وحی، در یک ساعت زمان باقی مانده به افطار، فرصتی است تا تعدادی از مهمانان چندکلامی در این جمع صمیمی صحبت کنند.

حجت الاسلام محمد کاظم مناقبیان امام جمعه جاسک اولین نفری است که سخن می‌گوید:این ماه، میان مسلمانان از احترام، اهمیت و جایگاه ویژه‏‌ای برخوردار و ماه سلوک روحی آنان است و مؤمنان با مقدمه‏‌سازی و فراهم کردن زمینه‏‌های معنوی خود را برای استفاده از این ماه شریف و پر برکت آماده می‏‌کنند و با شور و اشتیاق و دادن اطعام و افطاری به نیازمندان، شب ‏زنده‏‌داری و عبادت، تلاوت قرآن، دعا، استغفار، دادن صدقه و … روح و جان خود را بهره‌مند می‌سازند.

او با اعلام انزجار از حادثه تروریستی تهران و با استناد به آیات و روایات، بر ضرورت هر چه بیشتر وحدت اقوام و مذاهب بویژه در جاسک تاکید می کند و راه رسیدن به امنیت پایدار را، وحدت و همدلی علما و بزرگان اهل سنت با علما و بزرگان شیعه در این شهرستان دانسته و مزیت بسیار مهم این کار را، تقویت همگرایی در جامعه عنوان میکند.

شیخ محمد عقیل شیهک زهی امام جمعه اهل سنت جاسک از لزوم وحدت و اخوت سخن میگوید وحضور شیعه و سنی در پای سفره های افطار را فرصت خوبی برای نمایش وحدتی عظیم و مستحکم در شهرستان جاسک میداند.

او می گوید: خداونددر قرآن می فرماید که این امت، امت واحده است و آنهایی که در دینشان تفرقه ایجاد می‌کنند را مومن نپندارید. پس این یک امر طبیعی است که برای حل مشکلات در جامعه اسلامی تلاش کنیم. کسانی که می‌خواهند دعوا را به داخل جهان اسلام بکشانند بیشترین اشتباه را می کنند و متاسفانه اکنون می‌خواهند پای دشمن را به جهان اسلام باز کنند. این افراد در مرتبه اول به طرح‌های اسرائیل و غربی‌‌ها عمل کرده و به اسلام ضربه می‌زنند و من معتقدم که در این بین بیشترین سود را اسرائیل و غربی‌ها می‌برند.

شیهک زهی یکی توفیقاتی که در ماه مبارک رمضان شامل افراد می شود را توفیق افطاری دادن و لو به اندازه یک لیوان آب یا یک دانه خرما عنوان میکند.

این ها جان کلام او بود که سال‌ها سابقه مجاورت و تعامل با اهل تشیع را در زندگی خود دارد.

سرگرد پاسدار طالب احمدی نیا فرمانده سپاه ناحیه جاسک؛ آخرین نفری است که میکروفون را به دست میگیرد و از تقویت اتحاد امت اسلامی، به عنوان تنها راه مقابله با دشمنان اسلام و عبور از فتنه ها سخن به میان می آورد.

او می گوید: استکبار و صهیونیسم و در راس آنها آمریکا به دنبال بر افروختن جنگ مذهبی چندین ساله در کشورهای اسلامی هستند و با از بین رفتن یک گروه منحرف، جریان و گروه منحرف دیگری را بازتولید و پشتیبانی میکنند.

احمدی نیا به لزوم حفظ وحدت در جامعه و نقش تعیین کننده علما به ویژه ائمه جمعه و جماعت در شهر و روستاهای جاسک تاکید می کند و می گوید: تبیین تفکرات تکفیری برای عموم مردم توسط علما و و روشنگری به ویژه برای جوانان، از گرفتار شده آنها در دام شیاطین و منافقین جلوگیری میکند.

وی با اشاره به حادثه تروریستی تهران، عنوان می کند: داعش دست پرورده سران کفر است و در مسیر خدمت به صهیونیست ها گام برمی‌دارد و بایستی به وظیفه دینی و مذهبی در مواجه با جریانهای انحرافی و شیطانی عمل کنیم .

فرمانده سپاه جاسک با بیان اینکه راهی که داعش و گروه‌های تکفیری در پیش گرفته‌اند همان راه خدمت به صهیونیست‌ها می‌باشد که راه به جایی نمی‌برند می گوید: صهیونیست‌ها از همان ابتدا به دنبال تفرقه افکنی میان شیعه و سنی بودند که داعش و تکفیری‌ها نیز قدم در همان راه نهاده‌اند ،لذا باید هوشیار باشیم و در مقابل آن ها پروژه وحدت اسلامی را اجرایی کنیم.

او انعکاس تصاویر مراسمات مشترک شیعه و سنی توسط رسانه ها را خاری در چشم بدخواهان نظام دانسته و میگوید: همراهی، حضور و تلاوت آیات قرآن توسط قاریان شیعه و سنی در مراسمات ماه مبارک رمضان یکی دیگر از مصادیق تبلور وحدت در جاسک است.

صحبت‌ها همه از دل برمی‌آید. شاه بیت همه حرف‌ها تاکید بر وفاق بر اشتراکات است و تشنگی برای تداوم این همدلی‌ها.

صحبت‌ها همین جا با بلند شدن صدای موذن تمام می‌شود و برادران به نماز می‌ایستند و اندکی بعد همه زانو به زانوی هم با چهره‌هایی شاد و قلب‌هایی مطمئن پس از خواندن دعای سفره در کنار هم افطار می‌کنند.

 

ارسال نظرات