ارتقاء معنوي و فكري معلولان و ديگر افراد جامعه هدف بهزیستی، از اهداف بهزیستی استان زنجان بوده و با برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده ، زمينه‌سازي براي حضور هرچه بيشتر معلولان در جامعه، به‌خصوص در محيط‌هاي دانشگا‌هي فراهم گردیده است.
کد خبر: ۸۸۷۴۸۶۴
|
۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر کل بهزیستی استان زنجان از پرداخت شهریه 500 دانشجوی تحت پوشش بهزیستی در سال تحصیلی 96-95 خبر داد و گفت : این هزینه ها از کاردانی تا مدرک دکتری پرداخت می شود.

محمد محمدی افزود: در راستای اجرای ماده ۸ قانون جامع حمایت از حقوق معلولان و همزمان با هدف برابرسازی فرصت‌های آموزشی و تحصیلی شهریه این دانشجویان از طریق بهزیستی پرداخت می شود.

وي افزود: داشتن تأییدیه کمیسیون پزشکی،گزارش مددکاری و مدارک مبنی بر انتخاب واحد و پذیرش در کنکور از مدارک مورد نیاز براي پرداخت شهریه دانشجویان معلول است وی افزود: برمبنای دستورالعملهای موجودبهزیستی بخشی یا کل هزینه های تحصیلی دردانشگاههای آزاد، پیام نور، غیر انتفاعی و علمی کاربردی توسط بهزیستی پرداخت میگردد .

محمدی گفت: ارتقاء معنوي و فكري معلولان و ديگر افراد جامعه هدف بهزیستی، از اهداف بهزیستی استان زنجان بوده و با برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده ، زمينه‌سازي براي حضور هرچه بيشتر معلولان در جامعه، به‌خصوص در محيط‌هاي دانشگا‌هي فراهم گردیده است.

اين مقام مسئول خاطرنشان کرد: اعتباری برابر با 4 میلیاردو 445 میلیون ریال برای دانشجویان دانشگاه آزاد ، مبلغ 1 میلیارد و 923 میلیون ریال برای دانشجویان غیر دولتی و انتفاعی و مبلغ 200 میلیون ریال برای دانشجویان دانشگاه دولتی با عنوان هزینه تشویقی در هر ترم از سوی بهزیستی پرداخت می‌شود.

وی گفت : معلولان ،فرزندان تحت پوشش بهزیستی از جمله گروههای دریافت کننده هزینه دانشجویی در دو بخش توانبخشی و اجتماعی هستند.

ارسال نظرات