یک فعال اقتصادی در بخش مرغ تخمگذار در گفتگو با «بسیج»:
محمدرضا اسدالله زاده گفت: متاسفانه کشور ترکیه موجب شده است با توزیع فراوان تخم مرغ در بازار جهانی، قیمت تخم مرغ را به شکل محسوسی کاهش دهد. ترکیه بازار تخم مرغ را در تسلط گرفته است .
کد خبر: ۸۸۷۴۸۹۸
|
۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۵:۱۰

محمدرضا اسدالله زاده فعال اقتصادی در حوزه مرغ تخمگذار در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: ساختارهای مدیریت روابط تجاری در ترکیه متنوع هستند و تعامل در بخش دولت و خصوصی در آن به خوبی قابل مشاهده است.لازم به ذکر است ترکیه به طور متوسط سالانه یک میلیون صادرات مرغ به خارج کشور دارد و در این زمینه رتبه بیستم را در تجارت جهانی کسب کرده است.

 وی با بیان اینکه ترکیه بازارجهانی  تخم مرغ ایران را در اختیار دارد افزود: متاسفانه ترکیه تا حدی بازار تخم مرغ را در تسلط گرفته است ؛  مشتریان عراقی تخم مرغ ایرانی هم به سمت بازارهای ترکیه روانه شده است،  یکی از راهکارهی موفقیت ترکیه این بوده است که  دولت  ترکیه سوبسید خاصی را برای صادر کنندگان  و تولید کنندگان این کشور در نظر گرفته است از اینرو صادر کننده ایرانی  تخم مرغ و سایر کالاها  نمی‌تواند مانورلازم را داشته باشد دهد.

وی در ادامه بیان داشت: متاسفانه کشور ترکیه موجب شده است با توزیع فراوان تخم مرغ در بازار جهانی، قیمت تخم مرغ را به شکل محسوسی کاهش دهد.

این فعال اقتصادی خاطر نشان کرد: در حوزه محصولات دامی نیز مهم ترین تولید و صادرات ترکیه در زمینه مرغ و تخم مرغ است تجارت  خارجی ترکیه در اهداف روابط تجاری نقش مهم دارد و هر تصمیمی در نهاد اقتصادی و دولت باید با هماهنگی و مشاوره نهادهای قدرتمند  بخش خصوصی باشد. از اینرو  نهادهای قدرت بخش خصوصی نقش تاثیر گذاری در تصمیم گیری های دولت ترکیه   و در یافتن نوع تعامل بازار ترکیه،  تنظیم روابط تجاری با سایر کشورها دارند.

ارسال نظرات