کد خبر: ۸۸۷۴۹۰۷
|
۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر کل بهزیستی استان زنجان روستای درسیجن از توابع شهرستان ابهر را اولین روستای بدون مانع برای تردد معلولین و سالمندان معرفی نمود که 95 درصد مناسب سازی گردیده است.

محمد محمدی با اشاره به اجرای طرح C.B.R ( توانبخشی مبتنی بر جامعه ) گفت : این طرح توانمند سازی معلولین و برابر سازی فرصتها ، ارتقا کرامت انسانی فرد معلول و خانواده وی در جامعه را از طریق مشارکت و مسئولیت پذیری در جامعه اجرا می کند.

وی مناسب سازی محل کار و زندگی معلولین را از مهمترین اهداف این طرح برشمرد و افزود: کمک به مناسب سازی محل زندگی معلولین ، مناسب سازی مدرسه، مناسب سازی معابر عمومی و محل تردد معلول در روستا و سایر مناسب سازی ها به تشخیص شورا و از طریق دهداری یا بخشداری محل و با پیگیری بهزیستی صورت می پذیرد.

دبیر ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی استان زنجان اظهار داشت : اجرای کف پوش معابر ، اجرای سنگ فرش معابر ، ساماندهی مرکز محله، زیر سازی، آسفالت از جمله فعالیت هایی ست که در اجرای بافت با ارزش روستای درسجین توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی انجام شده است.

وی روستای درسجین را الگوئی برای مناسب سازی سایر روستاها معرفی نمود و خاطر نشان کرد : با توجه به پیگیری عملیاتی نمودن اهداف مناسب سازی محیط روستائی در استان زنجان روستای زواجر در شهرستان خدابنده بعنوان پایلوت طرح مناسب سازی انتخاب گردیده است.

وی گفت: مناسب سازی جامعه شهری و روستائی ، برابری فرصت دسترسی به جامعه برای همه معلولین و سالمندان است که می تواند برای رسیدن به استقلال نسبی ، عدالت اجتماعی و بازگشت افراد معلول به جامعه مثمر ثمر بوده و باعث کاهش اثرات معلولیت به شکوفایی و استقلال معلول گردد.

ارسال نظرات