خبرهای داغ:
کارشناس مسائل سیاسی گفت: امریکا از ابتدای نهضت اسلامی ایران توسط امام و رهبری و مردم ایران تحقیر شد و منافع خود را از دست داد و الان برجام را فرصتی برای جبران گذشته و اهرم فشار یکطرفه به ایران می داند
کد خبر: ۸۸۷۴۹۲۰
|
۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۶

طیب ملک پور کارشناس مسائل سیاسی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خصوص وضع شدن تحریمات بی سابقه از سوی سنا امریکا علیه ایران و عدم تاثیر برجام در جلوگیری از وقوع تحریمات جدید اظهار کرد: این گفتمان یعنی برجام درمانی است که فقط کاربرد درون وطنی داشته و صرفا تاریخ مصرف انتخاباتی دارد به هیچ عنوان از طرف غربی ها تایید نشده وهر روز یک جلوه ای از واقعیت های پنهان ان برای مردم ما اشکار می گردد 

وی ادامه داد: دکترین حاکم بر سیاست خارجه غرب، کنترل و استثمار دنیا با هر ابزار و شعار و امکانات ممکن است که با تمام قوا به این اصل اساسی خود پرداخته و به آن اعتقاد دارد.

این کارشناس تبیین کرد: درست در نقطه مقابل ایران اسلامی با دکترین استکبار و استعمار ستیزی و خداباوری و یاری مظلومان وارد عرصه سیاسی جهان شده و این دو تفکر و حاکمیت دقیقا در خاورمیانه که مرکز همه معادلات جهانی است به هم رسیده اند و بهانه آن هم برجام است.

ملک پور توضیح داد: البته برجام که بهانه ای است برای غرب تا ایران را ضعیف و منزوی کند و برای عده ای از مسولان ما بهانه است تا تحریم و جنگ را بر طرف کنند؛ برجام برای غرب بهانه بیانیه های تند بیشتر و برای برخی در کشور بهانه ای است که خود را به غرب نزدیک کنند و دل ابر قدرت ها را بدست آورند.

وی در پاسخ به این سوال که " تاثیر برجام بر رفع و جلوگیری از وضع تحریم ها کجاست؟" گفت:  پاسخ صریح به سوال شما را حضرت اقا دادند که انها نمی خواهند ما باشیم هر چه کوتاه بیاییم انها جلوتر می ایند و جز به نابودی ما رضایت نمی دهند و کسانیکه به غرب و امریکا برخلاف نظر امام خوشبین هستند بقول مقام معظم رهبری یا غافل و جاهل هستند یا خائن!

این کارشناس در بررسی بی تفائتی آمریکا به برجام گفت: اتفاقا باید بگوییم که امریکا توجه زیادی به ایران دارد و توجه و تمرکزش بر ایران و برجام است البته از اول هم این اتوبان سیاسی یکطرفه و در جهت منافع غرب بود واین عزیزان وطنی بودند که خیلی عاشقانه و داوطلبانه خود را به دامن گرگ انداختند.

ملک پور تصریح کرد: امریکا از ابتدای نهضت اسلامی ایران توسط امام و رهبری و مردم ایران تحقیر شد و منافع خود را از دست داد و الان برجام را فرصتی برای جبران گذشته و اهرم فشار یکطرفه به ایران می داند و هرجا ایران و مسولین را ترسو و مرعوب ببیند فشارش را بصورت یکطرفه زیاد می کند

وی یادآور شد: مرجع داوری در عرصه های بین المللی، سازمان های بین المللی همچنین قوانین محکم حاکم بر دوطرف وهمچنین افکار عمومی است؛ اگر به این سه آیتم دقت کنید به راحتی در می یابید نهادهای بین المللی که بازیچه و عمال غرب و امریکا هستند، قراردادهای فی مابین هم که بنا بر مماشات و ذوق زدگی برخی از هر طرف سراسر اشکال است و افکار عمومی دنیا هم یا بی خبر یا تحت تاثیر یا منفعل یا ناتوان است و اگر کلاه خودمان را محکم نکنیم کلاه را باد خواهد برد.

این کارشناس در خصوص  صداقت رفتار با دشمنی نظر آمریکا اذعان کرد: صداقت فقط شایسته مردم و دلسوزان ایران است نه دشمن! متاسفانه در رابطه با دشمن مکار صادق بودیم.

ملک پور در بخش پاسپیانی این گفت وگو ابراز کرد: گفتمان، موضع و جبهه ای که از گفتمان عاشورا، امام شهدا و رهبری  داریم و همیشه عزت را برایمان به ارمغان آورده گفتمان هیهات من الذله است و جبهه استکبار ستیزی است؛ به نظر بنده باید برگردیم و با تدبیر عزت و عقلانیت دینی تحت نظر رهبری حکیم با اعتقاد و اعتماد به بضاعت داخلی، ایران را بسازیم و از لبخند غرب و وابستگی به آن پرهیز کنیم.

1005/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها