تقدیرها در لحظه‌های طلایی مغفرت رقم خورد

شب قدر و فرصت استجابت

در بیست و سومین شب ماه مبارک رمضان و در شبی که چشمان دوعالم در شهادت امیرالمومنین علی(ع) غرق در ماتم و سیاه‌پوش است، دست‌های بندگی مومنان به آسمان بلند شده و با طنین «بک یا الله» طلب مغرفت و سرنوشتی نو را از پروردگار هستی داشتند.
کد خبر: ۸۸۷۴۹۳۰
|
۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۰

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ در آخرین شب از لیالی قدر منازل، مساجد و دیگر اماکن مذهبی و زیارتی مملو از جمعیت دل‌خسته‌ای بود که به دنبال سخن با معبود بودند و . هر کسی به دنبال گوشه‌ای خالی تا در نوای جوشن کبیر و الغوث سهیم شود.

شب‌های قدر فرصتی برای اتصال به معبود است تا هر چه در دل‌تنگ داری بیان کنی و از خالق هستی تحقق آن را بخواهی. احساس طلب بخشش و دوری از گناه و مگر به غیر از این است که وعده حق همین احساس بی‌قراری برای دوری جستن از شکستن دل دیگری، دست‌درازی در حق دیگری، دروغ گفتن و کف ورزیدن است.

در شب‌های قدر درهای توبه و استجابت دعاها رو به بندگان خدا باز است. شب قدر نه تنها شب نزول کتاب هدایت و تقوا است که پیوستگی بسیار با عترت پیامبر(ص) نیز در آن نهفته است. پیوستگی که از سویی با حضور فرشتگان الهی و شرفیابی آنان به محضر امام زمان(عج) و از سویی با ضربت خوردن و شهادت امیر المومنین علی(ع) رخ می‌نماید و زمین و آسمان با عطر دل‌انگیز قرآن و عترت متبرک می‌شود.

لیالی پرفیض قدر بهترین فرصت برای نزدیک شدن به ذات اقدس الهی و با ارزش‌تر ازهزار ماه است و خوشا به سعادت آن بندگانی که سعادت حضور در مراسم شب‌های احیا را داشتند.

گم شدن الگوهای اسلامی در میان هجمه‌های فرهنگی دشمن

حجت‌الاسلام تراشیون سخنران مسجد سیدالشهدا(ع) خیابان حصار اراک با تاکید بر لزوم مقابله با هجمه دشمن گفت: متاسفانه در جامعه امروز ما الگوهای اصلی گم شده‌اند و شاهدیم که دشمن در جنگ نرم خود توانسته به بخشی از اهداف خود دست پیدا کند. مصداق آن هم افزایش آمار طلاق در جامعه امروز است.

وی با تاکید بر بهره‌گیری از فرصت‌های ماه‌های معنوی گفت: ماه‌های همچون رمضان، رجب، شعبان و محرم و صفر فرصتی است برای بهره‌گیری از فضای معنوی موجود در جامعه و چه بهتر که فرزندان‌مان را هم از همان سنین کم با این فضاها آشنا کنیم تا در فرداها با باورها و اعتقادات دینی محکم در مقابل هجمه نرم دشمن نیز بایستیم.

حجت‌الاسلام تراشیون با انتقاد از اثرگیری برخی از بانوان جامعه از فرهنگ غرب گفت: خانمی که دغدغه‌اش ظاهرش باشد باید فاتحهٔ تربیت بچه را بخواند.

این سخنران مذهبی شب قدر را شبی برای تغییر و تحول بیان کرد و گفت: از این شب‌ها بایستی بهترین بهره را داشته باشیم، پیامبر اسلام(ص) فرمود«:چه بسیار پدران و مادرانی که به دلیل فرزند صالح به بهشت می‌روند.» باید به عنوان یک مومن هوشیار باشیم و بصیرت داشته باشیم تا در زمین غرب بازی نکنیم.

حجت‌الاسلام تراشیون به بیان شاخصه‌هایی در خانواده‌های اسلامی پرداخت و گفت: زن و مرد برای یکدیگر وقت بگذارند٬ پیامبر(ص)به حضرت علی(ع) میفرمایند «محیط خانه محل حج و عمره است. کمک به همسر در کار خانه کفارهٔ گناهان است».

وی تبادل عاطفی در زندگی را دیگر شاخصه خانواده اسلامی بیان کرد و گفت: این مهم باید به عنوان یک اصل مد نظر باشد، توجه به یکدیگر با باید در زندگی لحاظ کنیم همچنین کسب دانش به روز زندگی و اینکه بدانیم سطح دانش خود را با مطالعه افزایش دهیم. شبکه‌های اجتماعی مطالعه نیست کتاب بخوانید تا تفاوت را ببینید.

این سخنران مذهبی خاطرنشان کرد: دنیا می‌گذرد مائیم و برگه اعمال٬ که برای این برگه باید در این دنیا زحمت بکشیم. اگر کسی به فکر آخرت باشد دنیای خود را زیبا می‌سازد.

انتهای پیام/
ارسال نظرات