نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج خمین:

عبودیت خدا انسان را از بندگی‌های دنیایی رها می سازد

نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج خمین گفت: عبودیت خدا به معنای آزادی و حریت است و انسانی که بندگی خدا را انجام دهد، از بندگی‌های دنیایی رها می‌شود.
کد خبر: ۸۸۷۴۹۳۱
|
۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۱

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ حجت‌الاسلام والمسلمین رضوی مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج خمین در گردهمایی تبیینی ترویجی فرهنگ نهادی سپاه که در حسینیه سپاه ناحیه خمین برگزار شد با اشاره به آیات سوره مبارکه حمد گفت: خداوند در این سوره مبارکه، خود را به چهار صفت همچون پروردگار جهانیان، دارای رحمت عام، دارای رحمت خاص و صاحب روز جزا ستوده است.

وی با تاکید بر اینکه خدایی که دارای این ویژگی‌هاست، شایسته عبادت است، گفت: عبدها و مولاهای دنیایی محدود است، بندگی خدا یعنی بریدن از غیر خدا، که موجب عزت و افتخار انسان می‌شود.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج خمین با اشاره به آیات قرآن کریم درباره ضرورت عبادت خدا تصریح کرد: عبودیت خدا به معنای آزادی و حریت است که انسان نه تنها در توحید ذاتی و توحید صفاتی بلکه باید توحید عبادی هم داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی گفت: مفهوم عبادت تنها در نماز و روزه خلاصه نمی شود؛ اینها نمود عبادت است و آنچه در این عرصه از همه مهم‌تر محسوب می‌شود، معرفت است.

وی با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) گفت: این امام همام بندگی خدا را در سه چیز برشمردند« بنده چیزی را از خود نداند و مالکیتی قائل نباشد، بداند که تدبیر همه امور از سوی خداست و انسان در زندگی تنها دغدغه ای که دارد، امر خدا را عمل کرده و نهی خدا را ترک کرده باشد.»

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج خمین تصریح کرد: عبودیت دارای معنای گسترده است ولی متأسفانه ما آن را بسیار محدود می کنیم.

وی افزود: برخی به تمامی مستحبات کتب ادعیه و مفاتیح عمل می کنند، ولی نسبت به حل مشکلات مردم کمترین توجهی نمی‌کنند که در کنار آن باید به دیگر امور از جمله تلاش برای کسب روزی حلال، رسیدگی به مشکلات مردم توجه کند.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی حب اهل بیت(ع) را بالاترین عبادت عنوان کرد و گفت: از دیگر عبادت های مهم، جلوگیری از عادت‌های بد است. اگر کسی زمانی را برای مبارزه ارتکاب گناه صرف می کند، در این زمان درحال عبادت خداست.

وی افزود: معنای ایاک نعبد این است که در بند خدا باشیم و هر آنچه او به آن رضایت دارد، انجام دهیم و هر آنچه که نسبت به آن نهی کرده، دوری نماییم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار