رحمت الله نوروزی گفت: واقعیت عملکردی وزارت جهاد کشاورزی این است که صادرات محصولات مختلف با مشکلات اساسی مواجه شده است از اینرو صادرات صفر تخم مرغ، نشان دهنده ضعف مدیریتی در وزارت جهاد کشاورزی است.
کد خبر: ۸۸۷۵۰۳۶
|
۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۰۶:۳۶

رحمت الله نوروزی عضو سابق کمیسیون کشاورزی مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، درباره صفر شدن صادرات تخم مرغ اظهار داشت:  از آنجایی که راهکارهای عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی باید مورد توجه قرار بگیرد تا از این طریق تولید داخلی رونق پیدا کند و  بستر ساز مناسبی برای اشتغال مولد و  پایدار باشد از اینرو واحدهای تولیدی را باید احیا کرد .

وی با بیان اینکه دولت باید مقوله صادرات را جدی در نظر بگیرد افزود: از جمله اموراتی که دولت  موظف به انجام است و بالطبع وزارت جهاد کشاورزی  هم باید مورد توجه جدی قرار دهد این است که برای مقوله صادرات اهمیت خاصی در نظر گرفته شود.

نوروزی در ادامه بیان داشت: متاسفانه وزارت  جهاد کشاورزی نتوانسته عملکرد مثبتی را نشان دهد لذ ا در مسیر صادرات به کندی و ضعیف گام بر می‌دارد  این در حالی است که بسیاری از بازارهای جهانی را در فواصل زمانی مختلف از دست می‌دهیم؛ بازار تخم مرغ صادرای اکشورمان جایگاه خود را از دست داده است.

عضو سابق کمیسیون کشاورزی مجلس خاطر نشان کرد: سایر کشورهای جهان به خوبی توانستند بازار تخم مرغ  را در اختیار بگیرند کهچنین فرایندی  به وضوح قابل مشاهده است.  این در حالی است که متاسفانه  کشورمان با وجود رابطه نزدیک تجاری و اقتصادی که ی با کشور عراق داشته نتوانسته بازار عرق ر ابرای تخم مرغ ایرا ن حفظ کند.

وی در خاتمه افزود: دولت به طور جدی  در زمینه صادرات تخم مرغ اقدامات لازم را انجام دهد این در حالی است که آقای حجتی وزیر جهادکشاورزی برای اینکه بتواند رای اعتمادی بیشتری را کسب کند مقوله رونق صادراتی را مطرح کرد اما آنچه در واقعیت عملکردی وزارت جهاد کشاورزی دیده می‌شود این است که  برای صادرات محصولات اعم از مرغ  و تخم مرغ مشکلات اساسی وجود دارد از اینرو صادرات صفر تخم مرغ،  نشان دهنده  ضعف مدیریتی در وزرت جهاد کشاورزی است.

ارسال نظرات