مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی
مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی با تاکید بر اینکه رأی مردم مقبولیت است نه مشروعیت، گفت: مشروعیت تنها از طرف خداوند و نائب امام زمان(عج) مشخص می‌شود.
کد خبر: ۸۸۷۵۰۷۴
|
۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۱

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس‌جمهور در مراسم ضیافت افطار جمعی از پزشکان و اساتید دانشگاه، در سخنانی درباره شخصیت امیرالمؤمنین علی(ع) با اشاره به روایتی از آن حضرت گفت:«امیر‏المؤمنین (ع) مبنای ولایت و حکومت را نظر و انتخاب مردم می‌داند، هر کسی شما او را برگزید به عنوان ولی خودتان و رهبر جامعه، من هم اطاعت می‌کنم، من هم می‌شونم و اجرا می‌کنم».

حجت‌الاسلام محمدولی رضوی‌راد، مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی در گفت‌و‌گو با خبرنگار بسیج استان مرکزی؛ با ااشاره به سخنان اخیر یکی از دولتمردان درخصوص مشروعیت نظام اسلامی گفت: بایستی نهج‌البلاغه را با نگاه کلی تشریح کرد در حالیکه این آقا تنها به بخش از نهج البلاغه اشاره کرده است.


وی افزود: در بیان خطبه‌ها و سخنان امیرالمومنین علی(ع) در نهج‌البلاغه باید به خطبه شقشقیه و گلایه‌های حضرت علی(ع) از کسانی که در رأس حکومت قرار داشتند هم توجه کرد. امیرالمومنین علی(ع) در این خطبه خلافت و حکومت را «میراث به غارت برده خود» می نامند و عنوان می‌کنند که قصد جنگ برای احقاق حق خود را داشته‌اند؟

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی با تاکید بر اینکه در ولایت و امامت امیرالمومنین(ع) از طرف خدا است، گفت: حضرت علی(ع) در راه احقاق حق هیچ‌گاه سازش نکردند اگر غیر این بود که ایشان را با دستانی بسته برای بیعت به مسجد کوفه نمی‌بردند.

حجت‌الاسلام رضوی‌راد تصریح کرد: اینکه با حمله به خانه امیرالمومنین علی(ع) و با مجروح کردن حضرت زهرا(س)، حضرت را با دستانی بسته برای بیعت می‌برند نشان از مخالفت امام علی(ع) از وضع موجود زمان دارد که اگر امیرالمومنین علی(ع) را به اجبار به سکوت واداشته بودند.

وی افزود: مشروعیت در دین اسلام نزد پروردگار عالم است و واقعه غدیر هم دلیل محکمی بر این ادعا است چراکه پیغمبر اسلام حضرت محمد(ص) در غدیرخم حضرت علی(ع) را از طرف خداوند به امامت جامعه اسلامی برگزید.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی با تاکید بر اینکه رأی مردم مقبولیت است نه مشروعیت، گفت: اگر رای مردم با مشروعیت همراه شود حکومت در دست اهلش قرار می‌گیرد. مشروعیت تنها از طرف خداوند و نائب امام زمان(عج) مشخص می‌شود.مشروعیت و مقبولیت دو اصل در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران است، بعد از انتخاب رئیس جمهور از سوی مردم این حکم باید به تائید و تنفیذ ولی‌فقیه زمان برسد.

حجت‌الاسلام رضوی‌راد یادآور شد: در حکومت اسلامی رأی مردم مقبولیت می‌آورد نه مشروعیت؛ اگر مشروعیت را از طرف مردم بدانیم واقعه کربلا و شهادت 72 تن از یاران امام حسین(ع) زیر سوال می‌رود، چون امام حسین(ع) در برابر اکثریت قرار گرفت و مردم باید از ایشان اطاعت می‌کردند که متاسفانه این کار در آن زمان انجام نشد.

وی افزود: این سخن امام حضرت علی(ع) که می‌فرمایند «اگر مردم کسی را انتخاب کنند من در تبعیت از او که شما آن‌را برگزیدید اولین نفر خواهم بود»، در شرایط خاص و برای مقابله با مخالفین مطرح شد و گرنه امام علی(ع) در خطبه شقشقیه «خلافت و حکومت را میراث به غارت برده خود می‌نامند»، برای تحلیل سخنان امیرالمونین(ع) باید نگاهی همه‌جانبه به نهج‌البلاغه و قرآن داشته باشیم.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی در توضیح خطبه شقشقیه گفت: این خطبه سراسر گلایه امیرالمومنین(ع) از مردم زمان خویش است، در حالیکه اگر حضرت امیرالمومنین علی(ع) رأی مردم را قبول داشتند نباید از مردم گلایه می‌کردند.

حجت‌الاسلام رضوی‌راد در ارتباط با تعیین حاکم اسلامی در دوران غیبت گفت: امام زمان(عج) درخصوص تعیین حاکم اسلامی می‌فرمایند، مردم در دوران غیبت باید به ولی‌فقیه مراجعه کنند که «این شخص حجت‌ من بر شما و من نیز حجت خدا بر او هستم».که این ولی فقیه را یا مردم می‌شناسند مثل امام خمینی(ره) یا توسط مجلس خبرگان مشخص و به مردم معرفی می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات