معاون برنامه‌ریزی و امور مجلس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه نیاز به اصلاح قوانین و مقررات داریم، گفت: فساد کمتر در خود دستگاه‌ها وجود دارد و به سمت حیاط خلوت‌ها رفته است.
کد خبر: ۸۸۷۵۱۰۵
|
۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۰۳
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، ابراهیم شاهرخیان بعد از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل جدید بازرسی مازندران اظهار کرد: مهم‌ترین بیماری که با پیدایش حکومت‌ها هم ایجاد می‌شود بحث فساد اداری است.

وی با بیان اینکه امر مبارزه با فساد پاشنه آشیل حکومت‌ها است، افزود: اگر حکومتی به مبارزه با فساد بر نخیزد عمرش کوتاه می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی و امور مجلس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به اینکه در کنار برخورد با مصادیق باید گلوگاه‌های فساد را بخشکانیم، خاطرنشان کرد: برخورد با مصادیق به تنهایی چاره‌ساز نیست، در امر مبارزه با فساد باید ریشه‌های فساد و گلوگاه‌های آن را از بین ببریم.

این مسؤول با بیان اینکه در برخی حوزه‌ها با انباشت قوانین و در برخی کمبود قانون را داریم بیان کرد: تا قوانین اصلاح نشود نمی‌توان با فساد مبارزه کرد.

شاهرخیان افزود: با قوانینی کار می‌کنیم که مربوط به ده‌ها سال پیش است و با نیاز امروز تطابق ندارد، قوانین بانکداری و تجارتی ما متعلق به حدود 80 سال  قبل است و نقش نظارتی بانک مرکزی در این قانون‌ها ضعیف است.

وی با اشاره به تأسیس پدیده بخش خصولتی تصریح کرد: وقتی برای نظارت به سراغش می‌رویم خود را خصوصی معرفی می‌کند و در زمان استفاده از موارد دولتی، خود را دولتی می‌داند.

معاون برنامه‌ریزی و امور مجلس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه نیاز به اصلاح قوانین و مقررات داریم یادآور شد: فساد کمتر در خود دستگاه‌ها وجود دارد و به سمت حیاط خلوت‌ها رفته است.   

این مسؤول ادامه داد: کشورهایی که حداکثر شفافیت را پیاده کردند کمترین فساد را داشته‌اند، فساد در بسترهای سیستم‌های سنتی شکل می‌گیرد.

شاهرخیان با بیان اینکه در دنیا استثنائات و امضاهای طلایی را حذف کردند افزود: امر مبارزه با فساد این است که ساختارها و سیستم‌ها، بهبود روش‌ها و دولت الکترونیک را پیاده کنیم، تصمیمات مستخدمین دولت را به حداقل برسانیم.

وی با مهم دانستن بحث افکار عمومی در امر فساد اظهار کرد: در جامعه ما ادراک وجود فساد از خود فساد هم بیشتر و این فاجعه است.

معاون برنامه‌ریزی و امور مجلس بازرسی کل کشور با اشاره به اینکه کمال بی‌انصافی است که بگوییم همه نظام اداری ما فاسد است تأکید کرد: ندادن اطلاعات صحیح،  یأس و ناامیدی را در جامعه بوجود می‌آورد.

این مسؤول بیان کرد: در امر مبارزه با فساد قوانین را بروز کارآمد کنیم و افکار عمومی را به عنوان ابزار ناظر و هوشیار ببینیم و اگر با مجرمان و متخلفان برخورد شود می‌توان انتظار داشت که با فساد به طور قابل قبولی برخورد شود.

شاهرخیان خاطرنشان کرد: مبارزه با فساد هزینه داشته و سخت است اما شدنی است و نیاز به یک اجماع عمومی دارد تا دست به دست هم این مشکل را رفع کنیم. 

وی در پایان گفت: کشور ما مشکلات زیادی را پیش رو داشته و از همه گردنه‌ها به سلامت رد شده است و امروز پاشنه آشیل کشور که ممکن است به آن ضرر بزند فساد است که اگر همه دست به دست هم دهیم می‌توانیم این مشکل را مرتفع کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها