معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش مازندران گفت: 800 پایگاه تابستانی از جمله کانون‌های فرهنگی و تربیتی، دارالقرآن‌ها، مجتمع‌های ورزشی و برخی از مدارس در بحث اوقات فراغت در مازندران در نظر گرفته شده که 200 هزار دانش‌آموز در رشته‌های مختلف زیر پوشش قرار می‌گیرند.
کد خبر: ۸۸۷۵۱۱۰
|
۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران،  محمد شعبانی اظهار کرد: 800 پایگاه تابستانی از جمله کانون‌های فرهنگی و تربیتی، دارالقرآن‌ها، مجتمع‌های ورزشی و برخی از مدارس در بحث اوقات فراغت در مازندران در نظر گرفته شده که 200 هزار دانش‌آموز در رشته‌های مختلف زیر پوشش قرار می‌گیرند.

وی بیان کرد: با توجه به اهمیت بحث اشتغال، امسال در برنامه‌های اوقات فراغت بحث ورود هنرستان‌‌ها و کارورزی در دستور کار قرار دارد.

معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش مازندران ادامه داد: موضوعی دیگر تمرکز هدایت تحصیلی به سمت گرایش‌های فنی و حرفه‌ای با شعار «هر دانش‌آموز، یک مهارت» سوق یافته است.

شعبانی با تأکید بر توجه به دانش‌آموزان مناطق محروم، خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان مناطق محروم فاقد هرگونه امکاناتی هستند و شاید دانش‌آموزانی داریم که حتی یک بار وارد شهر نشدند که در این زمینه بحث اردوی زیارت اولی‌ها، بنیاد علوی و مناطق مرزی در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به اختصاص 500 سهمیه اردو برای دانش‌آموزان مناطق محروم مازندران، افزود: تمام هزینه‌های این اردو به‌صورت رایگان است.

معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش مازندران تصریح کرد: موضوع دیگر اعزام دانش‌آموزان در حوزه‌های مختلف به اردوهای کشوری است که امسال مقرر شد 80 نفر از دانش‌آموزان به مسابقات کشوری قرآن اعزام شوند.

شعبانی در بحث مسابقات فرهنگی و هنری، بیان کرد: وضعیت مشارکت دانش‌آموزان چند برابری و از رشد خوبی برخوردار شده است.

وی با اعلام اینکه برنامه همیار مشاور به‌صورت قطبی برگزار می‌شود، اظهار کرد: امسال میزبان برنامه‌های کشوری نیز خواهیم بود.

معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش مازندران با تأکید بر اینکه خانواده‌ها روی بحث اوقات فراغت تمرکز کنند، خاطرنشان کرد: خانواده‌ها نباید اجازه دهند اوقات فراغت دانش‌آموزان با معطلی و سرگرمی‌های کاذب سپری شود چرا که زمینه بروز آسیب‌های اجتماعی فراهم شود.

شعبانی در پایان گفت: بهترین راهکار این است که خانواده‌ها فرزندان خود را به سمت مراکز فرهنگی سوق دهند تا از وقت‌گذرانی‌های بیهوده پرهیز شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها