خبرهای داغ:
امام جمعه قزوین در رابطه با اظهارات اخیر یکی از دولتمردان گفت: اگر منطق شما این است که سیاهی لشگر هر طرف باشد حق آنجاست، آیا در صف یزید قرار می‌گرفتید؟! منطق شما یعنی وقتی امام علی (ع) خانه نشین شد، شما به عضویت لشگر عمروعاص درمی‌‌آمدید ، چون امام علی (ع) مظلوم و تنها شده است و رأی ندارد.
کد خبر: ۸۸۷۵۱۹۸
|
۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت الاسلام عبدالکریم عابدینی در جلسه تفسیر قرآن که هر روز در مسجد امام خمینی (ره) قزوین برگزار می‌شود، گفت: در آیه 10 سوره مبارک کهف، قصه اصحاب کهف بیان شده است که تعداد کمی بودند و به کوه پناه بردند تا عقیده، اصول و مبانی خود را نگه دارند تا دچار انحراف نشوند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: آن‌ها دعا کردند و گفتند هر کجای کارمان دچار مشکل شد و یا مشکلی به وجود نیاید، محتاجیم که خدا دستمان را بگیرد و از خداوند خواستند که به آن‌ها رحمت عنایت کند.

امام جمعه قزوین ادامه داد: در آیه 14 سوره کهف هم آمده: دل‌هایشان را محکم کردیم و اگر این گونه نبود و دل‌هایشان محکم نبود، قدمشان ثابت نبود، با آن تعداد کم و در دل غار کم می‌آوردند و خود را در مقابل مستکبران ضعیف و ناتوان می‌دیدند.

وی یادآور شد: اخیراً یکی از دولتمردان گفته است مشروعیت امیرالمؤمنین (ع) از آراء مردم بوده است، در حالی که اگر همین آیه را میخواندند خجالت می‌کشیدند و متوجه می‌شدند که اصحاب کهف وقتی دیدند جامعه راه دیگری را می‌رود، گفتند اگر همه یک راه را بروند، ما راه خدا را می‌رویم.

عابدینی افزود: امام خمینی (ره) زمانی فرمود میزان رأی ملت است که ۹۸.۰۲ درصد مردم به جمهوری اسلامی رأی دادند؛ بعد از آن باز هم عده‌ای می‌گفتند جمهوری دموکراتیک و می‌خواستند چیزهایی را به اسلام وصل کنند

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: امام خمینی (ره) فرمود اگر همه مردم یک طرف بایستند و اسلام هم طرف دیگر، من طرف اسلام را انتخاب می‌کنم.

وی گفت: سوال من این است، شما اگر در کربلا بودید چه می‌کردید؟ اگر منطق این است که سیاهی لشگر هر طرف باشد، حق آنجاست، آیا در صف یزید قرار می‌گرفتید؟! آیا نام خود را جزء لشگر ابن زیاد می‌نوشتید؟!

 مام جمعه قزوین اذعان کرد: امیرالمؤمنین وقتی خانه نشین شد، شما اگر آنجا بودید چه وظیفه‌ای در خود می‌دیدید؟! منطق شما یعنی وقتی امام علی (ع) خانه نشین شد، شما به عضویت لشگر عمروعاص در می‌آمدید چون امام علی (ع) مظلوم و تنها شده است و رأی ندارد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: این مقام قوه مجریه هیچ جای نهج‌البلاغه را ندیده است و اگر یک بخشی از نهج‌البلاغه را هم دیده بود، این حرف را نمی‌زد.

وی در ادامه تفسیر قرآن کریم عنوان کرد: در سوره مریم حضرت زکریا (ع) فرموده: من دیگر پیر شده‌ام اما از درگاه الهی مأیوس نیستم و به دعا امیدوار هستم و من نسبت به آینده نگران هستم و همسرم نازا است، اما من وارث می‌خواهم.

این مفسر قرآن کریم ادامه داد: خداوند پاسخ حضرت زکریا (ع) را داد و فرمود: ما اولادی به تو می‌دهیم و با اینکه همسر تو نازا است، دعای تو مستجاب می‌شود و در رحمت خداوند هیچگاه بسته نمی‌شود.

عابدینی خاطرنشان کرد: حضرت زکریا (ع) به خداوند فرمود: چگونه می‌توانم صاحب فرزند شوم در حالی که همسری نازا دارم و خودم هم پیر هستم و خداوند فرمود اینکار برای شما سخت است اما برای ما انجام آن آسان است

وی اظهار کرد: خداوند در قرآن از انسان دعوت کرد به دعا و فرمود: خدای شما من هستم و غیر از من خبری نیست و هیچ کس در نفع و ضرر شما هیچ کاری نمی‌تواند انجام دهد و فقط من را عبادت کنید.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: خداوند می‌گوید: حضرت موسی (ع) چیزهای کوچک از من درخواست نکرد، بلکه چیزهای بزرگ از من طلب کرد و همه را یکجا پاسخ مثبت به او دادم و دعاهای او را مستجاب کردم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: خداوند به حضرت موسی (ع) می‌گوید درخواست تو برای همراهی برادرت با تو برای اینکه به سوی فرعون بروید، اجابت شد و حالا به سوی فرعون بروید و اول با او نرم سخن بگویید شاید هدایت شود.

وی گفت: امام خمینی (ره) اول نگفت ای شاه من تو را از این مملکت بیرون می‌کنم بلکه گفت، ای شاه من تو را نصیحت می‌کنم. اول بنی‌صدر را نصیحت کرد و گفت کاری نکنید که من هر چه به هر که داده‌ام را پس بگیرم.

این مفسر قرآن کریم یادآور شد: حضرت موسی(ع) و برادرش هارون به خداوند گفتند ما می‌ترسیم از اینکه فرعون نسبت به ما افراط کند و ما را بکشد؛ خداوند فرمود: نترسید من با شما هستم و تحت نظرتان دارم و مراقب شما هستم.

عابدینی افزود: سپس خداوند به حضرت موسی (ع) می‌گوید، بیایید و رسالت خود را انجام دهید؛ خداوند به گونه‌ای بیان می‌کند بیایید که گویی خودش پیش از آن‌ها به آنجا رفته تا مراقب پیامبر خود باشد

وی اضافه کرد: فرعون به حضرت موسی (ع) گفت این پروردگاری که از آن سخن می‌گویید کجاست؟ چرا دیده نمی‌شود؟ همه کاره من هستم و این رب تنها پروردگار تو است اما حضرت موسی (ع) فرمود: پروردگار من کسی است که هر چیزی در عالم وجود دارد را آفریده است.

1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها