خبرهای داغ:
امام جمعه دولت آباد:

تلاش آمریکا و اسرائیل برای اتحاد دوباره با کشورهای عربی بی فایده است

حجت الاسلام محمودآبادی در جمع نمازگزاران جمعه گفت: تلاش آمریکا و اسرائیل برای اتحاد دوباره با کشورهای عربی بی فایده است.
کد خبر: ۸۸۷۵۲۲۲
|
۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۷
به گزارش خبرنگار بسیج از برخوار؛ امام جمعه دولت آباد در خطبه های نماز جمعه این هفته که در آستان مقدس حضرات سیدان الکریمان(علیهما السلام) برگزار شد، در خصوص شخصیت امام علی علیه السلام گفت: شأن و فضیلت و بزرگواری حضرت علی علیه السلام بسیار بسیار بالا و والاست، حضرت علی (ع) شخصیتی است که ۲۱۰ آیه قرآن در شأن آن حضرت نازل شده است، شخصیتی است که هر انسان آزاده ای کمالات انسانی و سیره زندگی آن امام همام را مطالعه می کند نسبت به آن حضرت خاضع می شود.

حجت الاسلام و المسلمین سید حسین محمودآبادی افزود: چه بسیار از علمای اهل سنت بوده و هستند که در مورد شخصیت حضرت علی (ع) کتاب نوشته اند، نه تنها اهل سنت بلکه دانشمندان غیر مسلمان نیز با مطالعه فضائل و سیره آن حضرت شیفته او شده و دست به تألیف در مورد امام علی (ع) زده اند.

وی درباره علت پذیرش حکومت از زبان خود آن حضرت، اظهار کرد: امیرالمؤمنین از طرف خود خدا برای خلافت منصوب شدند و از ابتدای بعثت پیامبر گرامی اسلام (ص) و نزول آیه شریفه « و أنذر عشیرتک الأقربین » امیرالمؤمنین به عنوان خلیفه و جانشین پیامبر معرفی شد تا روز غدیر که پیامبر گرامی اسلام در مراحل مختلفی حضرت علی (ع) را انتخاب کردند.
محمودآبادی ادامه داد: امیرالمؤمنین علیه السلام در خطبه شقشقیه می فرماید: « لَوْ لَا حُضُورُ الْحَاضِرِ وَ قِیَامُ الْحُجَّهِ بِوُجُودِ النَّاصِرِ وَ مَا أَخَذَ اللَّهُ عَلَى الْعُلَمَاءِ أَلَّا یُقَارُّوا عَلَى کِظَّهِ ظَالِمٍ وَ لَا سَغَبِ مَظْلُومٍ لَأَلْقَیْتُ حَبْلَهَا عَلَى غَارِبِهَا وَ لَسَقَیْتُ آخِرَهَا بِکَأْسِ أَوَّلِهَا وَ لَأَلْفَیْتُمْ دُنْیَاکُمْ هَذِهِ أَزْهَدَ عِنْدِی مِنْ عَفْطَهِ عَنْزٍ»؛ اولین دلیل پذیرش حکومت را امام علی علیه السلام «خواسته مردم» عنوان می فرماید.

برخی استفاده ابزاری می کنند و می گویند حضرت علی (ع) از خلفا تبعیت کرد، این صحیح نیست

این مسئول عنوان کرد: خود مردم عثمان را کشتند چون نمی خواستند عثمان حکومت کند، بعد از چند روز از کشته شدن عثمان همه مهاجرین و انصار و عده ای از عراق و مصر و یمن آمدند خدمت امیرالمؤمنین علی علیه السلام و از حضرت تقاضای پذیرفتن خلافت و حکومت کردند، البته بعضی شبهات مبنی بر اینکه امام علی (ع) ۲۵ سال حرف مردم را شنید و از خلفا تبعیت کرد، صحیح نیست که برخی با این حرف ها استفاده ابزاری می کنند.

محمودآبادی خاطرنشان کرد: حضرت علی (ع) هیچ وقت تبعیت نکرد، امام علی مانند مادری است که در هر شرایطی سالم بودن فرزند برایش مهم است، نسبت به اسلام توجه داشت و سکوت ظاهری حضرت نیز دلیل بر پذیرش یا تأیید حکومت خلفای سه گانه نیست.

امام جمعه دولت آباد گفت: شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها نیز در همین راستا بود که قبول نداشتند افرادی حکومت را غصب کنند، پس این درست نیست که بعضی در جمع دانشجویان در ضیافت افطار مطرح می کنند که حضرت علی علیه السلام هم تابع رأی مردم بود؛ چراکه خود حضرت علی علیه السلام فرمودند که من ۲۵ سال صبر کردم مثل کسی که استخوان در گلو و خار در چشم دارد، حضرت صبر می کرد، وظیفه خود را هم انجام می داد ولی شرایط نشستن بر مسند خلافت برای آن بزرگوار فراهم نبود.
مسئول ستاد امر به معروف و نهی از منکر برخوار گفت: دومین دلیلی که حضرت برای پذیرش خلافت ذکر می کنند این است که «خداوند از علما و دانشمندان پیمان گرفته که در عرصه حضور داشته باشند» و اگر خلافی در جامعه صورت می گیرد وارد شوند و اگر می بینند حق مظلوم توسط ظالم پایمال می شود ساکت ننشینند و نگذارند اتفاق بیافتد، آنقدر در طول ۲۵ سال انحراف ایجاد شد که خود مردم نتوانستند تحمل کنند و سومی را کشتند و امیرالمؤمنین نتوانست بنشیند و وارد شد.
وی یادآور شد: حضرت علی سومین علت پذیرش حکومت را «زنده کردن حق و نابود کردن باطل» عنوان کردند، حضرت روز مشغول وصله کردن کفش خود بودند که از ابن عباس پرسیدند این کفش چقدر ارزش دارد؟ ابن عباس عرض کرد یاعلی هیچ ارزشی ندارد، حضرت علی علیه السلام فرمود: به خدا قسم همین کفش بی ارزش برای من دوست داشتنی تر از حکومت است مگر اینکه بتوانم حقی را زنده کنم و باطی را نابود کنم.

وی افزود: حضرت برای همین وارد شدند چون دیدند امور شیطانی و فساد و رانت خواری و تطمیع و انحراف از دستورات اسلامی در جامعه زیاد شده، وقتی هم که آمدند، برخورد کردند و فرقی هم نمی کرد که برادرشان عقیل باشد یا طلحه و زبیر باشد.

مسئول قرارگاه فرهنگی برخوار ادامه داد: طلحه و زبیری که برای آمدن امیرالمؤمنین تلاش کرده بودند و انتظار مسئولیت از طرف آن حضرت داشتند وقتی که دیدند امام علی از آن ها استفاده نکرد، طلحه و زبیر هم ناراحت شدند و عایشه را تحریک کردند و جنگ جمل را به راه انداختند.

محمودآبادی تصریح کرد: اگر همین مبارزه داخلی امیرالمؤمنین (ع) هم نبود دیگر چیزی از اسلام باقی نمی ماند که در ادامه این ایستادگی شهادت امام حسین علیه السلام باعث بیداری مردم شد.
امام جمعه دولت آباد گفت: چهارمین علت «حاکم شدن آداب و رسوم جاهلیت بر جامعه» بود، خصوصاً در دوره ۱۰ ساله حکومت عثمان عجیب انحراف ایجاد شده بود، فساد در جامعه و خصوصا در بین مسئولان جامعه رشد پیدا کرده بود.

این مسئول متذکر شد: اگر مسئول در یک جامعه منحرف شد خطرناک است، همانطور که حضرت علی (ع) در طول چند سال حکومتشان ایستادند که در نهایت منجر به شهادتشان شد.
وی افزود: بعد از شهادت امیرالمؤمنین، یکی از محبین آن حضرت به نام زرار بن زمره در سفری به شام معاویه او را می بیند و از او می خواهد یکی از فضائل امام علی علیه السلام را بگوید، ابتدا چیزی نمی گوید ولی با اصرار معاویه، گریه می کند و می گوید « لا یخاف الضعیف من جوره و لا یطمع القوی فی میله » یعنی حضرت علی علیه السلام آنقدر به عدالت رفتار می کرد که شخص ضعیف نمی ترسید که علی به او ظلم کند و از این جهت خیالش راحت بود و افراد قوی و قدرتمند در جامعه هم نمی توانستند در آن حضرت نفوذ کنند.

محمودآبادی در خطبه دوم در خصوص «تحقق وعده خداوند برای کسانی که خدا را یاری کنند»، گفت: خداوند در سوره مبارکه حج آیه ۴۰ می فرماید: « … و لو لا دفع الله الناس بعضهم ببعض لهدّمت صوامع و بِیَع و صلوات و مساجد یذکر اسم الله کثیرا و لینصرنّ الله من ینصره إنّ الله لقوی عزیز » اگر خدا بعضی مردم را به واسطه بعضی دیگر دفع نمی کرد، همانا صومعه ها و کلیساها و کنیسه ها و مسجدهایی که در آن ها بسیار نام خدا ذکر می شود به شدت ویران می شدند و قطعا خدا به کسانی که دین او را یاری می دهند یاری می رساند؛ مسلما خدا نیرومند و توانای شکست ناپذیر است.
امام جمعه دولت آباد افزود: اگر در طول پنج سال گذشته نگاه کنیم می بینیم آمریکا و اسرائیل و کشورهای مرتجع عربی متحد شدند و داعش را به وجود آوردند و تا حدودی در سوریه و عراق موفق شدند ولی جریان مقاومت و شخص مقام معظم رهبری در مقابل آن ها ایستاد که ایشان توصیه به ایستادگی کردند و به سپاه قدس هم دستور کمک به سوریه و جریان مقاومت را دادند.

این مسئول خاطرنشان کرد: در بحث تحریم ها دشمنان متحد شده بودند و حتّی در زمینۀ دارو هم کشور ما را تحریم کردند و مقام معظّم رهبری با توجّه به الهامی که از آیات و روایات و وعده های الهی گرفته بود ایستادگی کردند و الآن ما شکست دنیای استکبار را می بینیم.

وی عنوان کرد: رئیس جمهور آمریکا آمد عربستان و ۱۰۰ میلیارد دلار اسلحه به عربستان فروخت و بعضی از مشکلات اقتصادی خودش را حلّ کرد، عربستان به حمایت آمریکا و بسیاری از کشورهایی که آنها را با پول خریده بود امیدوار شد، چند روز نگذشته بود که قطر رسماً اعلام کرد که ما زیر بار عربستان نمی رویم، زیر بار عربستان نرفتن یعنی زیر بار آمریکا نرفتن، یعنی زیر بار اسرائیل نرفتن ( با اینکه خود قطر در کمک به داعش جنایت کرده بود) و رسماً اعلام کرد که ما از ایران حمایت می کنیم و ایران کشوری است که می توان با آن تعامل کرد.

تلاش آمریکا و اسرائیل برای اتحاد دوباره با کشورهای عربی بی فایده است

محمودآبادی گفت: آمریکا، عربستان و اسرائیل انتظار داشتند همۀ آن کشورهایی که در آن ائتلاف شرکت داشتند آن کشورها حمایت بکنند عراق حمایت نکرد، ترکیه از عربستان حمایت نکرد، کشورهایی مثل کویت که انتظار می رفت از عربستان حمایت کنند از عربستان حمایت نکردند و این اتّحاد دشمن تبدیل به تفرقه شد و حالا دیگر هر چقدر آمریکا و اسرائیل تلاش بکنند نمی توانند آن اتّحاد را ایجاد بکنند.

امام جمعه دولت آباد اظهار کرد: این تحقق وعدۀ خداوند است، اینجا خداوند تبارک و تعالی می فرماید که اگر خداوند بعضی از مردم را به واسطه بعضی دیگر دفع نمی کرد، لهدّمت، خراب می شدند آن مراکز عبادی در دنیا که خدا را در آنجا عبادت می کردند.

وی گفت: ما برای خدا ایستاده ایم و برای خدا از مردم مظلوم فلسطین حمایت می کنیم و برای خدا با اسرائیل مبارزه می کنیم؛ وعده خدا هم محقق شد، وعده خدا هم فقط در زمان معصومین علیهم السلام نبوده و اکنون هم هست.
این مسئول یادآور شد: دشمنان تا نابودی کامل ما دست برنخواهند داشت، از داخل هم نباید صداهایی شنیده شود که دشمنان طمع کنند و فکر کنند مردم ضعیف شده اند، ایمان مردم قوی و استوار است و زیر بار زور آمریکا و قلدرهای جهانی نخواهند رفت.
مسئول ستاد امر به معروف و نهی از منکر برخوار درباره کمک به فقرا و محرومین، عنوان کرد: در قرآن تقریبا هر کجا که بحث نماز و عبادت آمده، بحث انفاق و زکات هم آمده است، همانطورکه امیرالمؤمنین بجای اینکه همه شب را به دعا و نماز و گریه بگذرانند پاسی از شب را به فقرا اختصاص داده بودند.

وی خاطرنشان کرد: امام سجاد علیه السلام بر اثر گذاشتن بقچه غذا بر روی شانه خود و کمک به فقرا در دل شب، به ذوالثفنات ملقب شدند یعنی کسی که روی شانه های او پینه بسته است، این نشانه اهمیت بذل و بخشش در راه خدا و کمک به فقرا است.

محمودآبادی با تاکید بر این که این ایام فضیلت صدقه دادن چند برابر است، در ادامه از رحمات کمیته امداد، بهزیستی، هلال احمر و خیریه های شهرستان تقدیر و تشکر کرد.

امام جمعه دولت آباد در پایان به نقل از رئیس کمیته امداد شهرستان برخوار، عنوان کرد: در ماه مبارک تا کنون بیش از ۱۳۰ میلیون تومان مواد غذایی در بین مددجویان با حفظ حرمت آنان توزیع شده است و برای اجرای تعهدات کامل در ماه مبارک ۳۰ میلیون تومان نیاز دارند که هر کس به هر اندازه می تواند کمک کند.

ارسال نظرات