نماینده مردم استهبان در مجلس گفت: اجرای کلاس های فوق برنامه برای آموزش قرآن، جذب اساتید و مربیان مجرب در حوزه قرآنی و مطرح کردن مسائل جذاب قرآنی برای دانش آموزان می تواند جایگاه قرآن را در مدارس ارتقا دهد.
کد خبر: ۸۸۷۵۲۲۴
|
۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۶

اصغر مسعودی نماینده مردم استهبان و نی ریز در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج در رابطه با جایگاه آموزش های قرآنی در مدارس و مهجوریت و عدم ارتقای قرآن در مدرسه ها اظهار داشت: با توجه به اینکه حکومت ما یک حکومت اسلامی است باید نمادهای اسلامی در آن مانند توجه ویژه به قرآن پررنگ باشد.

وی افزود: بهترین مکان و بهترین زمان از حیث پذیرش مفاهیم قرآنی محیط مدرسه است؛ چراکه دانش آموزان در سنینی هستند که بیشترین تاثیر پذیری را دارند و محیط مدرسه می تواند مکان بسیار مناسبی برای ارتقای آموزش های قرآنی در بین دانش آموزان ما باشد.

این نماینده مجلس با اشاره به تاکیدات امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری بر عمل به قرآن و توجه ویژه به آن خاطر نشان کرد: حدود 4 دهه از عمر انقلاب اسلامی با اهداف والای امام راحل و سفارشات رهبری در مورد اهمیت دادن به قرآن می گذرد و الان ما نباید در کشورمان دانش آموز یا دانشجو و حتی استادانی داشته باشیم که با قرآن بیگانه باشند.

مسعودی با اشاره به راهکارهای ارتقای جایگاه آموزش های قرآنی در مدارس تصریح کرد: اجرای کلاس های فوق برنامه برای آموزش قرآن به دانش آموزان، جذب اساتید و مربیان مجرب در حوزه قرآنی و مطرح کردن مسائل آموزنده و جذاب قرآنی برای دانش آموزان می تواند جایگاه قرآن را در مدارس ارتقا دهد.

نماینده مردم استهبان و نی ریز در مجلس شورای اسلامی کلید حل بسیاری از مشکلات را را توجه جامعه به قرآن دانست و گفت: عمل به قرآن باید در جامعه به یک فرهنگ تبدیل شود تجلیل از قاریان و حافظان قرآن و اهمیت دادن به مباحث قرآنی در این فرهنگ سازی در کشور بسیار موثر عمل خواهد کرد.


ارسال نظرات