مهندس میرفانی در نشست خبری با اصاحب و رسانه و مطبوعات گفت: از سال 93 تاکنون 350 کیلومتر لوله کشی زیرخاک کردیم و جداسازی آب شرب را از آب خام انجام و بیش از 50تا 60 انشعاب آب شرب را برای فضای سبز شهرداری قطع نمودیم.
کد خبر: ۸۸۷۵۲۷۸
|
۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، سیدحسن میرفانی در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات که در اتاق جلسات شهرداری شاهرود برگزار شد در سخنانی با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدا و آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ایام ماه مبارک رمضان و شب های قدر با اشاره به ماه های پایانی خدمت خود در دوره چهارم شورا و شهرداری شاهرود اظهار کرد: بنده یا شعار محوری( تقسیم عادلانه امکانات شهرداری شاهرود به همه نقاط شهر) هر اقدام و پروژه ای که تعریف می شود و تدوین می شود و برای شورای شهر برای اخذ مجوز ارسال می شود با این نگاه انجام شده است.

وی افزود: در طول خدمت چهارساله بصورت عملیاتی و در عمل به خودم ثابت شد اکثر کارهابا نگاه محوری بوده است و اگر امروز روبروی شهر بازی در شمال شهر و در غرب شهر از ورودی شهر از تهران کمپ زائر است و در سمت شرق پارک شفا اجرا شده برای این امر می باشد.

میرفانی خاطر نشان کرد: در منطقه بهارستان و میدان شفا با کاشت درختان ما زمین ها را تصرف کردیم و بوستان شفا را در کنار کمپ الغدیر و زائر ایجاد کردیم که رشد و نمو درختان در چند سال اخیر سبب می شود که این منطقه مثل پارک بلوار شود.

وی با اشاره به ایجاد یوستان در اکثر شهرک ها و نقاط مختلف شهر شاهرود تصریح کرد: 15 بوستان طی چهار سال گذشته در شهرک ها و با امکانات حداقلی که نیازهای شهروندان را برطرف کند و سبب جلوگیری از حضور آنها در یوستان های مرکز شهر شود ایجاد شده است.

شهردار شاهرود با اشاره به ایجاد مجموعه ورزشی شهرداری شاهرود گفت: این مجموعه یک فضای آبرومند برای شهر است و تاکنون حداقل دو یا سه اردوی تیم ملی در آن برگزار شده است.

وی با اشاره به نخاله برداری و تسطیع و آسفالت و نصب دوازه و تور و تحویل توپ به محله ها و شهرک ها گفت: هر جا زمین مناسبی بود تلاش کردیم زمین بازی برای نوجوانان و جوانان ایجاد کنیم و در نقاط مختلف شهر و شهرک ها این اقدام انجام شده است.

میرفانی با اشاره به نصب وسایل بازی کودکان در پارک بلوار شاهرود با استاندارهای روز ملی و استفاده مردم بیان کرد: در کنار این کار، 20 بوستان در حال تجهیز به وسایل بازی کودکان شده اند که عده ای به بهره برداری رسیده اند و عده ای دیگر در شرف بهره برداری هستند و این وسایل بازی در دو مقیاس بزرگ و کوچک با توجه به بوستان ها خریداری و در حال نصب و بهره برداری است.

وی با اشاره به آسفالت خیابان های شهر افزود: تمام تلاش ما این بوده که بتوانیم خیابان ها را در اقصی نقاط شهر آسفالت کنیم که این مهم انجام شده و از خیابان شهرک ولیعصر(عج) تا شهرک شهید بهشتی و فرهنگیان و شرکت نفت و جاده بسطام و کوچه ها آسفالت انجام شده و در برخی نقاط در حال انجام است.

میرفانی با اشاره به ایجاد پارکینگ طبقاتی با هزینه ده میلیارد تومان عنوان کرد: این پارکینگ برای استفاده همه مردم ایجاد شده است و در کنار آن ایجاد المان های نوروزی در دو سال اخیر ایجاد شده که اینها همه بدون توجه به هسته مرکزی شهر بوده و در نقاط مختلف این المان ها انجام شده است.

وی ادامه داد: رنگ آمیزی جداول خیابان های اصلی و در کنارش جداول خیابان های فرعی مانند شهرک ولیعصر(عج) و شهید بهشتی نیز انجام شده و باید بگویم محرومیت از سر و روی شهرک شهید بهشتی می بارد و ما تلاش کردیم به اندازه توان در صدد رع محرومیت از این شهرک در این مدت برآییم.

شهردار شاهرود با اشاره به گل کاری اکثر میادین شهر به جداسازی آب شرب از آی فضای سبز شهری اشاره کرد و گفت: در دهه 80 اعتبار تخصیص به آبیاری تحت فشار و جداسازی آب شرم و آب خام برای فضای سبز 3 میلیارد بوده است که دوستان ما در جای دیگری چون پارک بلوار هزینه کردند که البته لازم هم بوده است و ما امروز هر وقت می خواستیم از استان بودجه بگیریم برای این امر گفتند باید گزارش هزینه کرد مبالغ قبلی را در این امر بیاورید.

وی اضافه کرد: با توجه به بحنران جدی آب در کشور و شهر شاهرود ما تلاش کردیم که آب شرب را از آب خام برای آبیاری فضای سبز جدا کنیم و با اشراف بر وضعیت آب و اینکه قرار بود خیانت نکنیم و اعتبارات را در بخش های رونمایی صرف نکنیم، از سال 93 تاکنون 350 کیلومتر لوله کشی زیرخاک کردیم و جداسازی آب شرب را از آب خام انجام و بیش از 50تا 60 انشعاب آب شرب را برای فضای سبز شهرداری قطع نمودیم.

میرفانی با بیان اینکه از سال 1372 استارت جداسازی آب شرب از آب خام زده شده بود اما تا سال 93 فقط 30 کیلومتر انجام شده بود افزود: از سال 93 تاکنون 350 کیلومتر لوله کشی آب برای فضای سبز و جداسازی از آب شرب انجام گرفته است.

وی با اشاره به ایجاد خیابان 36 متری شرق پادگان شاهرود بیان کرد: خیابان 36 متری ادامه شهید رجایی انجام شده و 36 متری فدک اجرا شده و در آینده نزدیک آسفالت خواهد شد و خیابان خاوران را اجرا کردیم که یک کار شق و القمری انجام دادیم و ظرف 45 روز 3 کیلومتر جاده را که با جدول گذاری 6 کیلومتر می شود را انجام دادیم که جا دارد از فرماندهی قرارگاه عملیاتی ارتش امیر فخرآبادی و امیرغفاری که اجازه تعریض دادند تا مشکل ترافیکی عبور وسایط نقلیه سنگین از داخل شهر حل شود تقدیر و تشکر فراوان نمایم.

شهردار شاهرود با اشاره به کمیسیون قطع اشجار و اینکه در هیچ دوره ای تعداد قطع درختان کمتر از 100 اصله نبوده گفت: در این مدت چهار ساله ما در هر سال زیر 10 اصله درخت قطع کردیم و حدود 30 هزار درخت ما کاشته و به درختان اضافه کردیم و باغ ایرانی نمونه از پتانسیل و ظرفیت برای جذب توریسم است که کارهای زیربنایی آن انجام و نزدیک به 3میلیارد اعتبار پروژه تامین و پیمانکار انتخاب شده است تا با توان تا پایان سال به بهره برداری برسد.

وی با اشاره به ایجاد باغ مثمر گل محمدی در هفت هکتار اظهار کرد: امسال نمونه گل این باغ گرفته شد و وارد مذاکره برای واگذاری این باغ مثمر شدیم و به شرکت توسعه و عمران واگذار شد که نمونه در شرق کشور ندارد که با کاشت همه این فضا 30 هکتار زیر کشت گل محمدی خواهد رفت و آبرویی برای شهر است.

میرفانی با اشاره به خرید و نصب پایه های چراغ امپراطوری در ورودی و خروجی شهر گفت: 10 پایه چراغ در وروردی شهر از تهران نصب شده و در خروجی شهر به سمت بسطام نیز در حال نصب می باشیم و در کل 40 پایه چراغ با هزینه ای بالغ بر 500 میلیون تومان خریداری و در حال نصب است.

وی با اشاره به آغاز روشنایی کمپ زائر از سمت بسطام و پارک مادر افزود: ایجاد ساختمان مانیتورینگ در شاهرود که از تهران تا مشهد نمونه ندارد و دوربین های ترافیکی در کل شهر نصب می شود تا از نظر ترافیکی مشکلات برطرف شود.

شهردار شاهرود با اشاره به ایجاد سوله شهربازی که در شرق کشور نظیر ندارد بیان کرد: این سوله بازی در راستای ایجاد پارک ژوراسیک است که فضای سرپوشیده 3هزار و 300متری را شامل می شود که فرصت تکمیل آن را نداریم و ان شالله دیگران این پروژه مهم را کامل کنند.

وی با بیان اینکه با تغییرات در نیروی انسانی ادعا داریم سوء جریان مالی در شهرداری نداریم تاکید کرد: حداقل دستگاه های نظارتی و رصدگر که بازدید دارند این را بیان می کنند و ما یکی از شهرداری های سالم در ایران هستیم و ادعا می کنیم رشوه نمی گیریم و کار می کنیم و اگر صد در صد نگویم ،95 درصد سالم سازی انجام شده است.

میرفانی با اشاره به خریداری مجموعه البرز شرقی عنوان کرد: این مجموعه فاخر و ارزشمند ذخیره شهر و شهرداری است که خدمات ارزنده ای در آینده از آن خواهیم دید و تاکنون 33 میلیارد تومان به حساب سازمان خصوصی سازی واریز شده که البته با این مبلغ می شد 3تا4 زیرگذر و روگذر در شهر ایجاد کرد که نیاز شهر و بَرند و المان شهر بود اما دفاع می کنیم که 42 هکتار زمین را کمترین رقم خریدیم و آخرین حکم این مجموعه نیز به نفع شهرداری در حال صدور است تا این مجموعه کامل به شهرداری انتقال پیدا کند و بتوان خدمات بسیاری به شهروندان ارائه نمود.

وی با تاکید بر این نکته که خدمات ارائه شده به همه افراد جامعه بوده است بیان کرد: ما برای گروه و قشر خاصی کار نکردیم و افتخار داریم که برای طبقه محروم بیشترین تلاش را انجام دادیم.

میرفانی با بیان اینکه دیگر شهردار نخواهم بود افزود: بنده هر چه تجربه داشتم ارائه نمودم و باید برای تجدید ضائقه مردم فرد دیگری جایگزین شود و هر چه داشتم در این چهار سال ارائه کردم و وجدانم راحت است چرا که به مردم خیانت نکردم و با همه توان و تلاش در خدمت مردم بودم و از افتخارات من خدمت به مردم شهر شاهرود در این چهار ساله است.

وی با اشاره به نصب بیش از 800 تاکسی متر و وصل هزینه های آن گفت: برای اینکه از این دستگاه ها استفاده شود باید فرهنگ سازی شود و مردم خودشان بخواهند که از این دستگاه ها استفاده کنند تا پول بیشتری ندهند و ما تلاش خود را برای فرهنگ سازی نمودیم و به خود مردم برمی گردد که بخواهند استفاده کنند یا خیر؟

شهردار شاهرود در پاسخ به سوالی در خصوص پارکینگ حجاب نیز بیان کرد: پیشنهادی که برای خردید این پارکینگ به اداره اوقاف و بخش خصوص شده معقول است و ان شالله بتوان آن را تکمیل و به بهره برداری رساند که خود مدیر پروژه قرار بود در زمستان 96 آن را تحویل دهد.  

ارسال نظرات
پر بیننده ها