خبرهای داغ:
یک نماینده مجلس نهم با اشاره به اینکه معاونت امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری وعده داده بود که لایحه‌ای برای اجرای بیمه زنان خانه‌دار ارائه می‌دهد،اظهار داشت: ما همچنان منتظر ارائه لایحه بیمه زنان خانه‌دار از سوی دولت هستیم.
کد خبر: ۸۸۷۵۳۰۸
|
۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۵
به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشور خبرگزاری بسیج، افتخاری نماینده سابق مجلس بر زمین ماندن بیمه زنان خانه‌دار را از جمله مطالبات بر زمین مانده زنان خانه دار عنوان کرد.

وی با بیان اینکه موضوع بیمه زنان خانه‌دار در برنامه پنج توسعه دیده شده بود و  در سال 92 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید گفت: بیمه زنان خانه دار لایحه گره گشایی برای زنان و خانواده بود که در دولت یازدهم به آن توجهی نشد.

این نماینده سابق مجلس با اشاره به اینکه معاونت امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری وعده داده بود که لایحه‌ای برای اجرای بیمه زنان خانه‌دار ارائه می‌دهد، اظهار داشت: ما همچنان منتظر ارائه لایحه بیمه زنان خانه‌دار از سوی دولت هستیم.

به گفته وی با نگاه به برنامه ششم توسعه می‌بینیم که پیشنهاد ارزشمند و چشمگیری برای حفظ امنیت و کیان خانواده وجود ندارد و حتی برخی از برنامه‌های ارائه شده به نوعی این امنیت را زیر سوال می برد.

وی با تاکید بر اینکه بسیاری از مسائل مطرح شده از سوی معاونت زنان نه در جهت حفظ کیان خانواده بلکه باعث زیر سوال رفتن آن می شود گفت: برخی طرح‌های ارائه شده دارای ابهام است.

به گزارش فارس، افتخاری موضع گیری غیرکارشناسی معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در دولت یازدهم در خصوص عقیم سازی زنان کارتن خواب ناشی از نبود نگاه واقعی و با کرامت نسبت به زن دانست و ابراز داشت: دولت یازدهم طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده را رها کرده است.

وی در ادامه تشریح کرد: این طرح قرار بود در جهت منویات رهبری در خصوص  افزایش جمعیت امتیازاتی را به عنوان  مشوق برای فرزند آوری، حمایت از مادر و کودک، زوج‌های جوانی که قصد بچه دار شدن دارند قائل شود که با بهانه بامالی طرح متوقف شده است.

این نماینده سابق مجلس با اشاره به اینکه امروز علاوه بر مقام معظم رهبری، صاحب نظران غیرمسلمان هم نسبت به خطرات کاهش جمعیت هشدار داده‌اند گفت: دولت می‌گوید بخشی از طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده را در قانون تسهیل ازدواج گنجانده است در حالیکه سال‌ها پیش از سوی سازمان ملی جوانان نتوانسته است چنین این طرح‌هایی را پیش ببرد.
ارسال نظرات