موسی زاهدی
دبیر ستاد مردمی اربعین حسینی هرمزگان :
دبیر ستاد مردمی اربعین استان هرمزگان از برپایی موکب قمر بنی‌هاشم(ع) میناب در شهر کربلا برای دویمن سال متوالی خبرداد.
کد خبر: ۸۸۷۵۳۱۰
|
۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۷
به گزارش خبرگزاری بسیج هرمزگان از میناب،حبیب بهادری دبیر ستاد مردمی اربعین حسینی هرمزگان در اولین نشست جمع‌بندی و هم‌اندیشی موکب قمر بنی‌هاشم در میناب گفت: به‌منظور اسکان و پذیرایی زائران پیاده اربعین حسینی، موکب قمر بنی‌هاشم میناب برای دویمن سال متوالی برای اربعین امسال در شهر کربلا با ظرفیت پذیرش 1500 نفر برپا می شود.


دبیر ستاد مردمی اربعین هرمزگان افزود: هم‌اکنون در حال رایزنی با طرف‌های عراقی هستیم که بتوانیم همان مکان سال گذشته را برای برپایی موکب تهیه کنیم تا بتوانیم موکب بسیار خوب و باشکوهی بنام موکب قمر بنی‌هاشم(ع)میناب را ایجاد کنیم.


بهادری عنوان کرد: پیش‌بینی خوراک و اسکان در موکب قمر بنی‌هاشم(ع) حدود1500 نفر در روز است که با توجه به استعداد و استقبال مردم برای حمایت و پشتیبانی از موکب خود در کربلا  توانایی خدمت‌رسانی به جمعیت حداقل 5000 نفری را در بحث اسکان، خوراک و مطالب بهداشت و درمان بتوانیم خدمت‌رسانی کنیم.


به گفته این مقام مسئول این موکب در محلی مشخص در کربلای معلی احداث و مرکزی فرهنگی- خدماتی برای ارائه خدمت به زائران سیدالشهدا (ع)خواهد شد و امسال نیز موکب هیئت عاشقان ثارالله نیز مانند سال گذشته جهت خدمت رسانی به زوار اربعین حسینی در مرز شلمچه برپا می باشد.


دبیر ستاد مردمی اربعین هرمزگان محور اصلی موکب قمر بنی‌هاشم(ع) را برنامه‌های فرهنگی عنوان نمود و تصریح کرد: همه این اقدامات توسط هیئت‌های مردمی صورت می‌گیرد و مجموعه سپاه با توجه به ظرفیت دریای بیکران بسیج از همه ظرفیت‌های آن استفاده می‌کند که این کار، کاری خودجوش توسط بسیج، ستاد عتبات عالیات، بخشداران، دهیاران و فرماندهان پایگاه‌های مقاومت بسیج شهرستان میناب و سایر نقاط هرمزگان انجام خواهد گرفت.

بهادری برپایی سه وعده نماز جماعت، ارائه مشاوره دینی و معرفتی، ویزیت رایگان پزشکی، حضور خادمان در موکب‌های عراقی، معرفی شخصیت اهل‌بیت(ع) و معرفی احیاگران پیاده‌روی اربعین حسینی ازجمله های فرهنگی موکب قمر بنی هاشم(ع) عنوان کرد.

بهادری خاطر نشان کرد: کلیه امکانات و مواد غذایی برای پذیرایی موکب به کمک مردم و خیرین هرمزگان از ایران تهیه و به کربلا منتقل می‌شود.

ارسال نظرات