عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران بزرگ گفت: برجام ماهیت خود را با تحریم‌های جدید از دست داده و اقدام اخیر سنا تیر خلاصی بر پیکره برجام بود.
کد خبر: ۸۸۷۵۳۳۵
|
۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۶
تحریم‌های سنای آمریکا تیر خلاصی بر پیکره برجام بود/ دولت پاسخگوی خسارت محض و فاجعه‌بار برجام باشدبه گزارش سرویس بسیج دانشجویی خبرگزاری بسیج، مجتبی عبادی عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران بزرگ، گفت: تصویب طرح جامع تحریم ایران در سنا آمریکا موسوم به S722 نقض صریح و آشکار برجام است. اقدامی که با روح و متن برجام تعارض دارد. برجام ماهیت خود را با تحریم‌های جدید از دست داده و اقدام اخیر سنا تیر خلاصی بر پیکره برجام بود.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان تهران ادامه داد: قرار شد پس از برجام تحریم‌ها برداشته شوند و تحریم دیگری علیه ملت ایران وضع نشود، اما نتنها تحریم‌های گذشته باقی ماند بلکه دوباره تحریم‌های جدیدی به مراتب بسیار گسترده‌تر از قبل برجام وضع کردند. در واقع آمریکایی ها از زمان امضای برجام تاکنون به تعهدات خودشان پایبند نبوده و به نقض مکرر آن پرداختند. در صورتی که جمهوری اسلامی ایران یک طرفه به تمام تعهدات خودش در برجام عمل کرده است و تعهدات طرف مقابل تنها بر روی کاغذ بوده است.

عبادی تصریح کرد: برجام که روزی آقایان آن را فتح الفتوح همه تحریم‌ها می‌نامیدند ثابت کرد نمی‌توان به دولت عهد شکن آمریکا اعتماد کرد؛ برجام گواهی دیگر بر بی اعتمادی به آمریکاست.

وی افزود: دولت باید اقدام متناسب و متقابل در قبال اقدامات و بدعهدی‌های آمریکا از خود نشان داده و در اجرای برجام تجدید نظر کند. سکوت در مقابل گستاخی‌های آمریکا به هیچ وجه مورد قبول نیست و نباید با عملکرد منفعلانه اجازه داد استکبار کارهای خصمانه خود، علیه کشور را ادامه دهد.

به گزارش فارس، عبادی اظهار داشت: آقایان به جای اینکه به مسائل حاشیه‌ای بپردازند به مسائل اصلی و اساسی کشور بپردازند و پاسخگوی خسارت محض و فاجعه بار برجام باشند. مردم نباید هزینه عملکرد منفعلانه آقایان را بدهند.
 



ارسال نظرات