فرمانده سپاه ناحیه تربت حیدریه:

بررسی علمی برنامه‌های دشمن در دانشگاه‌ها از وظایف مهم اساتید بسیجی است

فرمانده سپاه ناحیه تربت حیدریه بررسی علمی برنامه‌های دشمن در دانشگاه‌ها را از وظایف مهم اساتید بسیجی عنوان کرد.
کد خبر: ۸۸۷۵۴۰۵
|
۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، سرهنگ فرضعلی گرایلی شب گذشته در همایش بسیج اساتید تربت حیدریه، شهید مصطفی چمران را نمونه یک استاد فرهیخته و برجسته ذکر کرد و افزود: این شهید والامقام در همه ابعاد شخصیتی، علمی، مدیریتی، اخلاقی و فرهنگی و اجتماعی بعنوان یک الگو برای اساتید مومن و انقلابی محسوب می‌شود.
 
وی تفکر شهید چمران را تفکری تکلیف مدارانه عنوان کرد و بیان داشت: شهید چمران در هر مکان و زمانی که احساس می کرد اسلام و انقلاب و نظام به او نیاز دارد با تمام وجود حاضر می شد، لذا رفاه و آسایش در دانشگاههای آمریکا را رها کرد و به جنوب لبنان آمد تا به رشد و پرورش رزمندگان جبهه مقاومت کمک کند.
 
گرایلی اظهار کرد: امروز یکی از چالش های مهم دنیا، علم بدون ایمان است، لذا گاهی می‌بینیم که کشورهای پیشرفته با تولید سلاح های شیمیایی و کشتار جمعی و بمب اتم از این علم بدون ایمان در جهت نادرست استفاده می کنند و آن را در اختیار گروههای تکفیری قرار داده و انسان های بی گناه را به خاک و خون می کشند.
 
فرمانده سپاه ناحیه تربت حیدریه، رونق در مراکز علمی را مستلزم تبیین ابعاد شخصیتی شهید چمران عنوان کرد و گفت: اگر ویژگی های برجسته شهید چمران در همه ابعاد توسط اساتید برای دانشجویان تبیین شود، افکار انحرافی در دانشگاهها نفوذ پیدا نخواهد کرد.
 
وی خاطر نشان کرد: یکی از مهمترین این شاخصه ها فعالیت های جهادی شهید چمران بود که هیچگاه ایشان به فعالیت های روز مره قانع نبود و با حضور در کشورهای مصر، لبنان و ایران نیروهای انقلابی و مومن را پرورش می داد.
 
گرایلی بیان داشت: امروز اساتید دانشگاه باید در همه زمینه ها صاحبنظر باشند و اگر زمانی تحلیل سیاسی و اجتماعی از وی خواستند بتواند حداقل های یک تحلیل را ارائه بدهد، اساتید بی تفاوت به مسائل سیاسی، فرهنگی و اجتماعی نوعی نیروی علمی خنثی هستند که نمی توانند در جامعه خود اثر گذار باشند.
 
فرمانده سپاه ناحیه تربت حیدریه یکی از مهمترین اهداف تشکیل کانون بسیج اساتید را همصدایی استادان مومن و انقلابی دانست و گفت: ایجاد صدایی واحد از سوی اساتید انقلابی در مواجهه با مسائل جاری و مهم کشوراز نفوذ اندیشه های انحرافی در مراکز علمی جلوگیری می کند.
 
وی اظهار کرد: بررسی علمی برنامه های دشمن در دانشگاهها، دیگر اولویت مهم اساتید بسیجی است که دانشجویان را نسبت به دشمن و اهداف آن آشنا کرده تا با ارائه نقشه راه علمی و کاربردی برای مقابله با دشمنان تلاش کنند.
 
گرایلی، تقویت روحیه ایثار، تبیین گفتمان تمدن اسلامی، و دفاع از هویت انقلاب اسلامی را از دیگر اهداف تشکیل کانون بسیج اساتید یاد کرد و افزود: تبیین و ترویج این اقدامات در دانشگاهها که مرکز تصمیم گیری و تصمیم سازی برای دانشجویان به شمار می رود علاوه بر جلوگیری از اندیشه های انحرافی از ارزشهای دینی و انقلاب اسلامی صیانت می کند.
 
فرمانده سپاه ناحیه تربت حیدریه اظهار داشت: ترویج گفتمان انقلاب اسلامی در دانشگاهها با دقت علمی و اغنا سازی و الگو گیری از اندیشه های امام، تولید علم بر مبنای دین را رقم خواهد زد.
 
رئیس دانشگاه تربت حیدریه در این مراسم اظهار داشت: بسیج نیروئی ولایی و فراجناحی است که همه اقشار مختلف جامعه با هر طیف و نگاه سیاسی عضوی از آن بوده و در بدنه مردم حضوری فعال دارند.
 
علیرضا گرباسی افزود: حضور بیش از ۱۱ هزار دانشجو و ۳۰۰ استاد دانشگاه در منطقه تربت حیدریه فرصت مناسبی برای پیشبرد اهداف ملی و منطقه ای است که لازمه آن بصیرت افزایی و نقش آفرینی گروههای همچون کانون بسیج اساتید است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار