ابوالفضل روغنی از پرداخت تسهیلات ۳۰ هزار میلیاردی به تولید گفت: جلسه شورای اقتصاد آمارهای مختلفی از پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی مطرح شد اما من تأکید کردم که این آمار درست نیست و همه چیز گل و گلاب نیست.
کد خبر: ۸۸۷۵۴۸۲
|
۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، ابوالفضل روغنی امروز در نشست خبری با اعلام اینکه ما به عنوان کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی مخالف تفکیک وزارت صنعت هستیم، اظهار داشت: براساس مطالعات انجام شده در یونیدو مجموع کشورهایی که در آنها ادغام وزارتخانه ها انجام شده با سرعت رشد اقتصادی بیشتری نسبت به که کشورهایی که ادغام وزارتخانه ها در آنها انجام نشده روبه رو بوده اند.

وی با اعلام اینکه وزارت صنعت باید برای مدیریت متمرکز ادغام نشود، افزود: اجرایی شدن تفکیک وزارتخانه نتایج قابل قبولی نخواهد داشت.

رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی با انتقاد از پرداخت تسهیلات 30 هزار میلیاردی که در راستای طرح رونق به واحدهای تولیدی آغاز شده است، گفت: محل تأمین این تسهیلات اصلا مشخص نیست. امروز که بانک ها پول ندارند چگونه می خواهند منابع این تسهیلات را تأمین کنند.

وی با اشاره به اینکه باید واقعیت های جامعه را مدنظر قرارداد، تصریح کرد: در طرح رونق که سال گذشته انجام شد نا هماهنگی بسیاری میان بانک مرکزی و وزارت صنعت به وجود آمد حتی درگیری لفظی هم بین رئیس کل بانک مرکزی و وزیر صنعت برای عدم اجرای مناسب این طرح مطرح شد .

وی افزود: در جلسه شورای اقتصاد آمارهای مختلفی از پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی و ایجاد رونق مطرح شد اما من آنجا تأکید کردم که این آمار درست نیست و همه چیز آنچنان که آقایان می گویند گل و گلاب نیست.

روغنی اضافه کرد: سال گذشته سهم بخش صنعت از تسهیلات بانکی ٢٩ درصد بود و این در حالی است که در بخش خدمات این سهم ٥٣ درصد بوده است.در حقیقت از 530 هزار میلیارد تومان بخش صنعت ١٥٣ هزار میلیارد تومان تسهیلات گرفته اند که این رقم بسیار کم است.

ارسال نظرات