اجرای طرح اطعام نیازمندان به عنوان یکی از طرح های مهم این نهاد درماه رمضان است که خیران می توانند با مساعدت در این بخش در قالب وجه نقد ، بسته های مواد غذایی ، غذای گرم و یا برپایی سفره های افطاری در این طرح مشارکت کنند.
کد خبر: ۸۸۷۵۴۹۵
|
۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون توسعه مشارکتهای مردمی کمیته امداد استان زنجان با اشاره به اینکه برنامه های مختلفی به منظور فراهم کردن زمینه مشارکت خیران در حوزه محرومیت زدایی و کمک به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد اجرا می شود، گفت: ماه رمضان فرصت بسیار مناسبی برای توسعه فعالیت های خیرخواهانه کمیته امداد در سطح جامعه است .

رضا حسنلو با بیان اینکه براساس نیاز سنجی انجام شده در بین مددجویان تحت حمایت طرح های مختلفی براساس این نیاز ها در این نهاد به منظور جذب مشارکت خیران اجرایی می شود، افزود: مشارکت خیران در هریک از طرح های اجرایی کمیته امداد موجب می شود مشکلات موجود در خانواده های نیازمند در بخش های مختلف تاحدودی مرتفع شود.

وی بااشاره به ظرفیت بسیار بالای کارهای خیرخواهانه در استان زنجان به ویژه در ماه رمضان ، اظهار کرد : طرح های مختلفی برای استفاده از ظرفیت خیران در برنامه های اجرایی کمیته امداد در ایام ماه رمضان توسط این نهاد اجرا می شود.

معاون توسعه مشارکتهای مردمی کمیته امداد استان زنجان به اجرای طرح اطعام نیازمندان به عنوان یکی از طرح های مهم این نهاد درماه رمضان اشاره کرد و گفت: خیران می توانند با مساعدت در این بخش در قالب وجه نقد ، بسته های مواد غذایی ، غذای گرم و یا برپایی سفره های افطاری در این طرح مشارکت کنند.

حسنلو از برپایی سفره های افطاری برای 600 مددجوی شهرستان زنجان با مساعدت 90 میلیون ریالی یک خیر زنجانی در شب های قدر خبر داد و افزود : حضور خیران در کنار مددجویان در این سفره های مهربانی موجب بوجود آمدن یک فضای معنوی و همدلی در جامعه برای کمک به نیازمندان می شود.

وی از دیگر طرح های اجرایی این نهاد در ماه رمضان حامی یابی برای ایتام و فرزندان محسنین به ویژه در شب های قدر خبرداد و ادامه داد: خیران با تقبل بخشی از هزینه های ایتام و فرزندان محسنین تحت حمایت کمیته امداد به عنوان پشتیبان معنوی این گروه از جامعه هدف نیز هستند.

معاون توسعه مشارکتهای مردمی کمیته امداد همچنین به جمع آوری زکات فطره در روز عید فطر امسال نیز به عنوان یکی از طرح های اجرایی این نهاد در ماه رمضان اشاره کرد و افزود: محوریت جمع آوری زکات فطره با دبیرخانه شورای زکات مستقر در کمیته امداد است و در تلاش هستیم با تعامل هدفمند و سازنده با دستگاههای مرتبط در این بخش بهره برداری بیشتری از این ظرفیت به نفع جامعه هدف و نیازمندان انجام شود .

حسنلو ، اظهار کرد : هدف گذاری کمیته امداد در این بخش جمع آوری 25 میلیارد ریال زکات فطره در عید فطر امسال است که این مبلغ معادل حدود 40 درصد زکات فطریه بالقوه استان است.

ارسال نظرات