خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه کلاله؛
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه کلاله گفت: هر چه ایمان قوی تر شود، عمل صالح از کمیت و کیفیت برتری برخوردار می گردد لذا ایمان بدون عمل صالح معنا ندارد.
کد خبر: ۸۸۷۵۵۸۴
|
۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج گلستان حجت الاسلام عمارلو در گرد همایی فرهنگ نهادی با موضوع تقویت ایمان و معرفت دینی کارکنان به عنوان پیش نیاز اصلی هر گونه فعالیت نهادی و سازمانی که در نمازخانه سپاه کلاله برگزار شد اظهار کرد: تقویت شناخت و معرفت، توبه، عمل صالح گام های مهمی برای تقویت ایمان و معرفت دینی می باشد.

وی اولین گام در مسیر تقویت ایمان و حرکت به سوی خدا و تقرّب و نزدیکی به او را تقویت شناخت و معرفت به خدا عنوان و گفت: معرفت به انبیا و ائمه (ع) و کارگزاران خدا یعنی تقویت شناخت و اعتقاد به فرشتگان به عنوان کارگزاران خداوند در نظام هستی و نزول وحی و نبوت همه انبیا از حضرت آدم (ع) تا حضرت خاتم النّبیّین (ص) است .

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه کلاله افزود: لازمه اعتقاد به مبدآ و وحی و انبیا اعتقاد به عالم برزخ و قیامت و حساب و کتاب، حشر و نشر و بهشت و جهنم است . بنابراین جهت تقویت ايمان در همه جهات آن، تقویت شناخت و بالا بردن سطح آگاهی و اطلاعات در مورد عالم بعد از مرگ نیز ضروری است.

حجت الاسلام عمارلو گام دوم در تقویت ایمان و معرفت دینی را توبه عنوان و اظهار داشت: تقویت علم و آگاهی نه تنها در ذات خویش نور هدایت و ایمان را به همراه دارد،بلکه این گونه معرفت، حقیقت و ماهیتی جز نور روشن‌گر و ایمان امنیت‌ آفرین ندارد. نور معرفت و آفتاب ایمان وقتی درون دل را روشن ساخت و انسان را به حقیقت هستی و هستی آفرین آشنا نمود و انسان در آن موقعیت توانست خود را بشناسد، تحوّل درونی و انقلاب فکری و عقیدتی در او پدید می‌آید که اصطلاحاً به آن توبه می‌گویند.

وی در ادامه تصریح کرد: البته توبه مراتب دارد. برخی ها از ترک واجبات و گناهان کبیره باید توبه کنند . توبه بعضی ها از گناهان صغیره، تلف کردن عمر و یا خرج کردن مال در امور کم اهمیت و مانند آن است . توبه عده ای به خاطر ترک برخی مستحبات و ترک اولی ها یا ارتکاب برخی مکروهات و مانند آن است .

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه کلاله با اشاره به لازمه شناخت و معرفت و توبه حقیقی ابراز کرد: پشیمانی و ناراحتی سوز آور و حسرت و اندوه جانکاه از تقصیرات و کوتاهی ها و قصورات گذشته، عزم و تصمیم جدی بر انجام اعمال صالحی است که بیش تر انجام نمی داده و جبران گذشته ها است . انجام واجبات و اطاعت از اوامر الهی از مهم ترین فاکتورهایی است که باعث تقویت ایمان می شود. هر چه ایمان قوی تر شود ، عمل صالح از کمیت و کیفیت برتری برخوردار می گردد.ایمان بدون عمل صالح معنا ندارد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها