طرح های اقتصاد مقاومتی در اولویت قرار گیرد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر ضرورت دستگاه ها براجرای طرح برش کشوری تاکید کرد.
کد خبر: ۸۸۷۵۶۱۳
|
۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۳
استاندار در چهارمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی که در ضرورت تهیه پروژه های اولویت دار اقتصاد مقاومتی در دستگاههااستانداری برگزار شد گفت: دستگاه هایی که برای آنها در برش کشوری پروژه ای تعریف نشده است باید اقدامات لازم بر اساس پروژه های اولویت دار و برنامه ریزی لازم را انجام دهند.
موسی خادمی با اشاره به اینکه استان در حوزه انرژی و به خصوص انرژی های تجدید پذیر استعداد فراوانی دارد افزود: آب منطقه ای می تواند ایجاد نیروگاه برق آبی کوچک را در برنامه های خود قرار دهد.
استاندار با اشاره به پروژه های آب و فاضلاب در استان گفت: پروژه تصفیه خانه فاضلاب سی سخت می تواند از اهم برنامه های دستگاه متولی باشد.
رئیس سازمان مدیرت و برنامه ریزی استانداری نیز گفت: تهیه برش و برنامه استانی طرح های اولویت دار اقتصاد مقاومتی و ارائه آن به دبیرخانه ضروری است.
نوروزی با بیان اینکه دستگاه های اجرایی باید اولویت اصلی کار خود را اقتصاد مقاومتی قرار دهند افزود: همه دستگاه های اجرایی در جلسه بعدی اقتصاد مقاومتی باید منشوری از برنامه های اقتصاد مقاومتی را ارایه دهند.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان با بیان اینکه امسال ده طرح با پیشرفت فیزیکی 60 درصد به بالا به بهر برداری می رسد گفت: میزان اشتغال زایی شهرک های صنعتی هزار و 643 نفر در قالب پنج طرح و 26 زیر طرح هدف گزاری شده است.
بنام گازرسانی، تامین برق، آب و ارتقا سطح ایمنی را از جمله مشکلات زیر ساخت های چهار طرح صنعتی عنوان کرد و افزود: تلاش می شود تا پایان سال این مشکلات رفع شود .
وی گفت: با هدف توسعه صادرات غیر نفتی در پنج طرح خرد و کوچک و متوسط 11 میلیارد دلار برای واحد صادراتی هدف گزاری شده است.
مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان گفت: روستاهای کریک، سربیشه گچساران و کاکان سه روستای هدف صنایع دستی قرار گرفته شده است.
باقری با اشاره به اینکه تاکنون در استان چهار هزار هنرمند صنایع دستی شناسایی شده است افزود: 57 کارگاه تولید صنایع دستی در استان ایجاد شده که تا پایان سال به 100 کارگاه تولیدی افزایش خواهد یافت.
وی گفت: ایجاد ظرفیت های هتلینگ و ایجاد اقامت های بوم گردی در ده روستای هدف از جمله برنامه های میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان برای تحقق اقتصاد مقاومتی است.
رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان هم در این جلسه گفت: دو موضوع رونق تولید و توسعه صادرات از جمله اولویت های کاری صنعت معدن و تجارت استان است .
داریوش دیودیده افزود : 114 طرح واحد های تولیدی در استان با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد در حال فعالیت است که تلاش میشود تا پایان سال جاری 51 طرح با پیشرفت بالای 60 درصد به واحد های تولیدی اضافه شود .
رئیس جهاد کشاورزی استان هم در این جلسه گفت: پیش بینی شده است صدور 50 هزار تن گندم در استان برداشت شود که تاکنون 71 درصد آن از شهرهای گرمسیری برداشت شده است.
گوهرگانی افزود: جهادکشاورزی استان آمادگی دارد 65 هزار تن چغندر قند را در پاییز کشت کند اما تعطیلی کارخانه قند مهمترین مشکل برای کاشت چغندر قند است.
احداث تصفیه خانه چرام ، احداث تصفیه خانه فاضلاب سی سخت و آب اضطراری یاسوج و شهر مادوان نیز از برنامه های آب و فاضلاب شهری است .
ارسال نظرات
آخرین اخبار