اداره کل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد از عموم مردم و مسئولان برای مهار آتش سوزی جنگلهای دوپشته دشتروم درخواست کمک کرد.
کد خبر: ۸۸۷۵۶۲۰
|
۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۰
معاون اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با بیان اینکه بخش وسیعی از مراتع و منابع جنگلی منطقه دوپشته دشتروم در شهرستان بویراحمد طعمه حریق شد گفت: این آتش سوزیآتش سوزی مراتع دو پشته دشتروم در بویراحمد از ساعتی پیش در ارتفاعات جنگلی منطقه دوپشته دشتروم مشرف بر شهر یاسوج آغاز شد.
آقای حکمتیان با بیان اینکه آتش سوزی هم اکنون ادامه دارد افزود: از همه دستگاهها، ادارات و مردم استان درخواست می شود برای مهار آتش اداره کل منابع طبیعی را یاری کنند.
وی با اشاره به اینکه حجم وسیع آتش سوزی، وزش باد، سخت گذر بودن منطقه و کمبود امکانات کنترل آتش را با مشکل موجه کرده است گفت: هنوز میزان خسارت و سطح آتش سوزی مشخص نیست.
حکمتیان به پوشش گیاهی و جنگلی این منطقه اشاره کرد و افزود: درختانی مانند کیکم، بنک، کلخنگ، بلوط، ارزن پوشش غالب این منطقه است.
وی گفت:در 2 روز گذشته 7 نقطه جنگلی استان از جمله رهمالی،سروک و 3 نقطه در شهرستان باشت طعمه حریق شد که با تلاش مردم و امدادگران منابع طبیعی این آتش سوزیها مهار شد.

دشتروم در فاصله 10 کیلومتری شهر یاسوج واقع شده است.
ارسال نظرات