مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۲ کشور گفت: از آغاز فصل خرید تضمینی گندم تاکنون ۶۱ هزار و ۷۰۰ تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان در مازندران خریداری شد.
کد خبر: ۸۸۷۵۷۴۰
|
۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۱
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، به‌نقل از روابط‌عمومی شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 2 کشور، سید محمد جعفری اظهار داشت: این میزان خرید توسط 23 مرکز از 30 مرکز دایر شده در استان خریداری شد.

وی افزود: نرخ خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری بر اساس 2 درصد افت غیر مفید و 4 درصد افت مفید 13 هزار ریال است و پرداخت بهای گندم تحویلی از طریق بانک کشاورزی صورت خواهد گرفت.

جعفری تصریح کرد: کشاورزان برای تحویل گندم خود باید دارای معرفی‌نامه از سازمان جهاد کشاورزی باشند.

وی با اشاره به اینکه جهت خدمت رسانی بهتر به کشاورزان و سهولت روند تحویل گندم اقدامات خوبی صورت گرفته است، گفت: تمهیدات و تجهیزات 30 مرکز خرید تضمینی در سطح استان عملیاتی شده که متناسب با حجم برداشت و ارائه محصول و نیاز منطقه ای سایر مراکز نیز فرآیند خرید تضمینی را آغاز خواهند کرد.

وی بیان کرد: از آغاز فصل خرید دانه روغنی کلزا تاکنون 19 هزارو 48 تن کلزا توسط شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 2 از کشاورزان مازندران خریداری شد.

جعفری گفت: مبلغ 319 میلیارد و 586 میلیون و 427 هزار ریال از مطالبات کلزا کاران مازندران از طریق سامانه جامع پرداخت محصولات کشاورزی به حساب کشاورزان مازندران واریز شد.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه دو کشور گفت: با این میزان پرداختی تاکنون 65 درصد از مطالبات کلزاکاران استان مازندران به‌حساب آنها واریز و مابقی آن نیز در آینده نزدیک توسط بانک کشاورزی پرداخت خواهد شد.

وی افزود: به ازای هرکیلو دانه کلزا با افت رطوبتی 10 درصد و ناخالصی 2 درصد 2783 تومان پول به کشاورزان پرداخت خواهیم کرد.

جعفری خاطرنشان کرد: تا زمانی که کشاورزان، کلزا برای تحویل داشته باشند مراکز خرید دایر خواهند بود.


ارسال نظرات
پر بیننده ها