عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی گفت: ساختاربندی نادرست در حوزه علم و فناوری باعث شده تا دانشگاهیان در چرخه تولید و تبدیل علم به ثروت قرار نداشته باشند.
کد خبر: ۸۸۷۵۷۹۹
|
۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۸
 به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، سعید باستانی شب گذشته در جمع اساتید بسیجی دانشگاه های تربت حیدریه اظهار کرد: بخشی از مشکلات امروز دانشگاهها کاربردی نشدن پزوهش های دانشگاهی است که ریشه آن در آئین نامه ارتقا است.
 
وی در بخش دیگری گفت: در حال حاضر حدود ۷۰ هزار نفر عضو هیات علمی در کشور داریم که ۲۸ هزار مقاله علمی تولید می کنند و این در حالی است که کشور ترکیه با وجود ۳۰ هزار عضو هیات علمی ۲۴ هزار مقاله تولید می کنند.
 
نماینده مردم تربت حیدریه افزود: هر چند بر اساس برنامه ۱۴۰۴ ما حرکت رو به رشد داریم اما به نسبت کشور ترکیه هر چند شاخص های ما از شاخص های این کشور خیلی بالاتر است ولی اکنون تولید ما از تولید ترکیه کمتر می باشد.
 
وی با بیان اینکه حال باید دید از درون این ۲۸ هزار مقاله علمی چه تعداد در چرخه تولید ثروت قرار می گیرند و منافع آن بر سر سفره مردم قابل مشاهده است، گفت: پاسخ به این سوال نقش جامعه دانشگاهی را در تحقق اقتصاد مقاومتی مشخص می کند.
 
وی بیان داشت: بر این اساس دانشگاهیان ما فعالیت های خود را در جهتی هدایت می کنند که برایشان ارتقاء و امتیاز بیشتری داشته باشد.
 
نماینده مردم تربت حیدریه خاطر نشان کرد: مشکل دوم ساختار حوزه نظام است و این بدان ‌معنا است که حوزه علم و فناوری را که باید در بدنه دانشگاه قرار داشته باشد، جدا کردیم.
 
باستانی خاطر نشان کرد: نتیجه این ساختار بندی غلط موجب شده که دانشگاهیان ما در چرخه تولید و تبدیل علم به ثروت قرار نداشته باشند زیرا بودجه را به معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری سپرده ایم و حاضریم کل وزارت علوم را با معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری معاوضه کنیم.
 
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: باید چرخه تولید پژوهش و تبدیل آن به فعالیت اقتصادی تغییر کند و در چنین شرایطی شاهد تربیت هوشمند دانشجو و استاد خواهیم بود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها