معاون آبزی پروری شیلات هرمزگان گفت: بهار امسال افزون بر15تن ماهی دریایی پرورش یافته در استخرهای خاکی این استان برداشت شد.
کد خبر: ۸۸۷۵۸۱۸
|
۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج هرمزگان؛علی کریمی معاون آبزی پروری شیلات هرمزگان اظهار کرد: این برای اولین بار است که در هرمزگان با استفاده از مزارع پرورش میگو و همچنین استخرهای ذخیره آب کشاورزی این مقدارماهی پرورشی تولید می شود.
 

وی از ماهی 'سوف'به عنوان گونه عمده دریایی پرورشی نام برد که طول دوره پرورش آن به شش ماه می رسد.
 

معاون آبزی پروری شیلات هرمزگان وسعت استخرهای اختصاص یافته به این منظور را سه هکتار عنوان وابراز داشت: از هرهکتار مزرعه پنج تن ماهی پرورشی دریایی برداشت شده است.
 

این مقام مسوول با تاکید براستفاده بهینه ازمزارع پرورش میگوبرای پرورش ماهی دریایی گفت: با توجه به نامگذاری امسال بعنوان اقتصادی مقاومتی، اقدام و عمل از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی و استقبال بعمل آمده این طرح در سطح وسیعی ازمناطق شناسایی شده این استان اجرا می شود.
 

کریمی استفاده دومنظوره از استخرهای ذخیره آب کشاورزی و مزارع پرورش میگو(درفصل استراحت) را کاری مهم قلمداد کرد و افزود: این طرح نقش بسزایی در پرورش ماهی دریایی و ارتقای اقتصاد بهره برداران دارد.
 

وسعت مزارع پرورش میگو در استان هرمزگان نزدیک به پنج هزارهکتار گزارش شده که حدود سه هزارهکتار از آنها زیر کشت وپرورش این آبزی قرار دارد .
 
منبع :ایرنا
ارسال نظرات