رخ نمودن سند 2030 نتیجه مهجوریت و غربت «سند تحول بنیادین» است

طبیعی است که در این فضای مهجوریت و غربت سند تحول بنیادین که خاستگاه و زادگاهش در داخل کشور است، سندی به نام 2030 رخ نموده و سرفرازی کند.
کد خبر: ۸۸۷۵۸۹۸
|
۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۱


به گزارش سرویس بسیج فرهنگیان خبرگزاری بسیج، حیدر تورانی رئیس پژوهشکده برنامه‌ریزی درسی سازمان پژوهش یاداشتی با موضوع «مظلومیت سند تحول بنیادین» در اختیار این خبرگزاری قرار داده است:

در این مجال در پی درست یا غلط بودن سند 2030 و یا سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیستم، اما این سؤالات آزارم می‌دهد که:

آنهایی که حاضر شدند برای سند 2030 سینه چاک کنند چرا برای سند تحول بنیادین حتی عرق‌گیر هم پاره نکردند!؟

یا آنانی که حاضر شدند در رد سند 2030 فریاد بزنند چرا در دفاع از سند تحول سکوت کردند!؟

شاید اگر از سند تحول بنیادین و فرایند اجرای آن مردانه دفاع می‌کردیم و برای تحقق مفاد آن همبستگی ملی را شکوفا می‌کردیم و از حمایت‌های مکرر مقام معظم رهبری در دفاع از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به عنوان یک فرصت طلایی استفاده می‌کردیم، اکنون وضع به‌گونه‌ای دیگر بود.

شاید برای برخی، غیرقابل باور باشد که بزرگترین مانع پیش‌روی سند تحول بنیادین که بیش از پانزده سال از آغاز تولید و تدوین آن می‌گذرد، مخالفت‌های برخی از وزرای وقت آموزش و پرورش و مدیران ارشد آن بوده است!

آنها حتی دست‌اندرکاران تدوین سند را سکولار نامیدند و محتوای آن را سکولاریستی. برخی دیگر از وزرای آموزش و پرورش ظاهری موافق گرفتند و با کنار زدن تولیدکنندگان و دست‌اندرکاران اصلی سند تحول بنیادین، میوه آن را خام چیدند و به نام 3-3-6 به بدنه نحیف آموزش و پرورش خوراندند که چیزی جز دل‌درد و یبوست سازمانی به دنبال نداشت!

آن زمان حامیان امروز سند تحول بنیادین کجا بودند؟ مگر آن زمان رهبر معظم انقلاب از سند تحول بنیادین حمایت جدی و شش‌دانگ نکردند؟ و یا برخی از آنهایی که امروز از سند 2030 حمایت می‌کنند آن روز کجا بودند؟ چرا هنوز هم بر سر راه سند تحول بنیادین موانع بسیاری است که باید از سوی دستگاه‌های دیگر برداشته می‌شد که نشد؟

در غربت سند تحول بنیادین بد نیست این نکته را نیز یادآوری کنم که هیچ‌یک از نامزدهای ریاست جمهوری اخیر، نیز حتی نتوانستند نام سند تحول بنیادین را کامل و درست تلفظ کنند! طبیعی است که در این فضای مهجوریت و غریبانه سند تحول بنیادین، که خاستگاه و زادگاهش در داخل کشور است، سندی به نام 2030 رخ نموده و سرفرازی کند.

آیا همه ما به نوعی و به طریقی در غربت سند تحول و قربت 2030 سهم نداریم؟ برخی با افراط در انجام وظیفه و برخی نیز با عدم انجام وظیفه! شما از کدامین هستید؟! داستان سند 2030 و سند تحول، داستان امروز ما نیست، امروز سر باز کرده است. بیاییم به دور از هیاهوی سیاسی، به قول حضرت آیت‌الله بهجت رحمه‌الله علیه، اگر حرف می‌زنیم خود اولین شنونده باشیم! این‌گونه است که  هم وضع فرق خواهد کرد و هم فضا!

خلاصه کلام اینکه:

فرصت‌ها را به تهدید و قوت‌ها را به ضعف تبدیل نکنیم. با برجسته کردن قوت‌های سند تحول بنیادین، ضعف‌های سند 2030 را مدیریت و از قوت‌های آن به نفع سند تحول بنیادین بهره بگیریم. به اصطلاح "جلوی باد، آسیاب بادی بسازیم، دیوار نکشیم"!

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار