زمان موشک‌باران داعش کاملا هوشمندانه بوده است و مصداق یک تیر و چند نشان شده است. هدف اصلی این حمله موشکی دادن پاسخ سخت و پر خسارت به داعش و جریان تکفیری بوده است.
کد خبر: ۸۸۷۵۹۳۲
|
۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، پس از حادثه تروریستی تهران که تعدادی از شهروندان توسط گروهک تکفیری داعش به شهادت رسیدند، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دیرالزور در سوریه را به عنوان محل تجمع تکفیری‌ها مورد موشک‌باران قرار داد. خبر موشک‌باران داعش در کمترین زمان ممکن خبر اول خبرگزاری‌های جهان شد و موجی از واکنش‌های مثبت و منفی را در میان رسانه‌ها و سیاستمداران جهان به وجود آورد.

پیرامون این حمله موشکی بی‌سابقه‌ی سپاه نکات مهمی قابل توجه و تامل است:

 چند سالی است که آمریکایی‌ها و حتی ترک‌ها و سعودی‌ها ادعای مبارزه با داعش را دارند ولی در عمل راه‌به‌جایی نمی‌برند. دلیل آن اما مشخص است. مثلث غربی-عربی-ترکی خود به وجود آورنده‌ی داعش است و هدف اصلی‌اش شکستن کمر جبهه‌ی مقاومت بوده؛ لذا هیچگاه راضی به حذف آن نیست. آنچه این ائتلاف دنبال آن است داعش کنترل شده است برای تامین منافع خود. در این میان اولین کشوری که در کنار عراق و سوریه به صورت حقیقی به مبارزه با داعش پرداخته است ایران است و ایستادگی و منطقش روسیه را نیز وارد این کارزار کرده هدف آمریکایی‌ها و سعودی‌ها در تشکیل داعش شکستن کمر جبهه مقاومت بود ولی در عمل اگر چه خسارت‌های زیادی به سوریه وارد شده است ولی از جهت عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد کریدور جبهه‌ی مقاومت کامل شد و طی چند سال در کارزاری حقیقی به هماهنگی و انسجام رسید و امروز از ایران تا عراق و سوریه و حزب‌الله لبنان در کنار هم جبهه‌ی واحدی را تشکیل داده اند که در تاریخ سیاسی نظامی جهان بی سابقه است.
 
موشک‌ها از ایران شلیک شد، از عراق عبور کرد و در قلب داعش در سوریه فرو نشست.
آمریکا در تمام این سالهایی که به ظاهر به داعش حمله کرده است عملا به دلیل عدم هماهنگی با دولت‌های مستقر در عراق و سوریه یک کشور متجاوز شناخته می‌شود. آنچه آمریکایی‌ها دنبال آن هستند برخورد نمایشی برای انحراف افکار عمومی از نقش امثال هیلاری کلینتون در تشکیل داعش است. اما ایران اگر نیروی مستشار زمینی داشته است و اگر امروز موشکی شلیک کرده است همه با هماهنگی با دولت‌های مستقر در سوریه و عراق بوده است. امروز بین دولت‌های و ملت‌های این سه کشور اتفاق نظری پیش آمده است که آمریکایی‌ها علی رغم سالها حضور و مخارج بالا نه تنها نتوانسته اند به آن دست پیدا کنند که به جای آن بمب و گلوله کاشته اند و نفرت و کینه مردم را درو کرده اند.
 
زمان موشک‌باران داعش کاملا هوشمندانه بوده است و مصداق یک تیر و چند نشان شده است. هدف اصلی این حمله موشکی دادن پاسخ سخت و پر خسارت به داعش و جریان تکفیری بوده. زمان انتخابی نسبت به حادثه تروریستی تهران نه آنچنان زود بود که دقت لازم را نداشته باشد نه آنچنان دیر بود که اثرگذاری‌اش را نداشته باشد. از طرفی هم پاسخ غیر مستقیمی به ترامپ بوده است برای هارت و هورت‌هایش و پیامی شفاف و صریح به سعودی‌ها در قبال حمایت‌هایش از تکفیری‌ها برد موشک‌های ایرانی بسیار فراتر از نقاطی است که مورد اصابت قرار گرفته‌اند. درست است که ایران دیرالزور را زده است ولی پیامش برای تلاویو و ریاض روشن است. در واقع این موشک‌ها سخن گفتن با در بود تا دیوار نیز بشنود. ایران قبلا گفته بود که اگر اسراییل غلطی بکند تلاویو و حیفا را با خاک یکسان می‌کند و حالا دید که ایران تهدید‌هایش را عملی می‌کند.
 
موشک‌های سپاه اگر چه در طول سالهای گذشته مورد بی‌مهری بعضی‌سیاستمداران قرار گرفت ولی پس از حادثه تروریستی تهران نشان داد که به چه میزان مورد نیاز کشور است و تفکری که گفت دنیای فردا دنیای گفتمان‌هاست و نه موشک‌ها؛ تحلیل درستی از آینده نداشته است.
 
احساسات مردم ایران پس از حادثه تروریستی تهران جریحه‌دار شده بود هم از جهت از دست دادن هموطنان و هم از جهت جسارت داعشی‌ها و حمایت ضمنی سعودی‌ها از آن.
 
موشک‌های سپاه این بار تنها کارکرد نظامی نداشت بلکه کاملا اثرگذاری روانی و احساسی داشت و یک غرور ملی را در بطن جامعه زنده کرد. نکته‌ی شگفت‌آنگیز اینکه حتی بسیاری از افرادی که با نظام اسلامی زاویه دارند نیز از این اقدام اظهار خوشنودی و افتخار کرده اند
شهید تهرانی مقدم این روزها بین ما نیست ولی دستاوردهایش تا سالهای سال مورد بهره‌برداری کشور است و حافظ امنیت آن. از روزی که اولین موشک ها را با سختی فراوان از چند کشور محدود خریداری کردیم تا به امروز که بیش از سی سال از آن می‌گذرد کسی باور نمی‌کرد که ایران دهه شصت تبدیل به قدرت موشکی اول خاورمیانه بشود.
 
نباید فراموش کرد که هدف غربی‌ها از تحریم موشکی ایران در حقیقت تلاش برای خلع سلاح کامل و خالی کردن دست ایران برای دفاع از خود است. اگر دست ایران را خالی کردند آنوقت است که تهدید‌های نظامی آنها رنگ و بوی دیگری می‌گیرد. بر خلاف آنها که می‌خواهند قدرت نظامی و موشکی ایران را تنش‌زا جلوه می‌دهند، قدرت موشکی ایران تنش زداست. قدرت موشکی و نظامی و امنیتی ایران است که آمریکایی‌ها، اسراییلی ها را عقب می‌راند و افکار ستیزه جویانه‌ی آنها را در پستوی ذهنشان منزوی می کند.
 
درس مهم خرداد 96 برای ایرانیان مهم و قابل تامل است. امنیت ملی را نباید دستمایه بازی‌های سیاسی احزاب و انتخابات کرد. وقتی دشمن چه بازیچه‌ای مثل داعش و چه بازیگری مثل سعودی و چه بازیگردانی مثل آمریکا در مقابلمان باشد اگر برای منفعت حزبمان امنیت را قربانی کردیم و به دشمنان چراغ سبز نشان دادیم، دشمن را برای دست‌درازی حریص کرده ایم و می‌شود حوادث تروریستی مجلس و حرم امام راحل. آن زمان است که برای برگرداندن امنیت و انتقام خون مردم چاره‌ای نداریم که به سراغ همان موشک و سربازی برویم که  پشتش را خالی کرده بودیم. درس خرداد 96 خط قرمز بودن امنیت ملی است که نباید آن را پای منافع حزبی و سیاسی مقطعی ذبح کرد.
 
امروز بیش از هر روز دیگر می‌توان اشتهای سیری ناپذیری آمریکایی‌ها در تحریم موشکی ایران را درک کرد. آمریکایی‌ها از هر طنابی دستاویزی ساختند برای خلع ید ایران از توان موشکی و در برجام تمام تلاش خود را برای گرفتن امتیاز انحلال صنعت موشکی ایران کردند و بند‌هایی را گنجاندند و باید بدانیم که از این پس نیز کوتاه نمی‌آیند. آنها میلیاردها دلار به سعودی‌ها سلاح فروخته‌اند و اسراییلی‌ها را تا بن دندان مسلح کرده‌اند و گروهک‌های تکفیری را پشتیبانی می‌کنند؛ این حماقتی بیش نیست که بخواهیم آینده امنیت و مسایل دفاعی کشور را دست کشور دارای  روسیاه‌ترین ارتش جهان بدهیم.
 
فرمودند حتی آنها که دلشان می‌لرزد بدانند دشمنان نمی‌توانند به ما سیلی بزنند ولی ما به آنها سیلی خواهیم زد و این سیلی ساعتی پس از بیانات ایشان عملی شد. این سیلی اگرچه در گوش داعش خورد ولی صدایش تا تلاویو و ریاض رفت.
 
رهبری در دیدار خانواده‌های شهدای مدافع حرم

دوستان داخلی که دلشان می‌لرزد باید بدانند آنچه دشمن را حریص به تجاوز و تعدی می‌کند اظهار ضعف و زبونی است؛ اگر محکم ایستادی و عقب ننشستی او جسارت قدم به جلو برداشتن را نمی‌کند ولی اگر یک قدم عقب رفتی او را برای چند قدم جلو آمدن ترغیب کردی.

 بهایی که برای امنیت می‌دهیم کم نیست. کم سرباز و مرزدار و مدافع حرم و نیروهای گمنام برای گنج امنیت شهید نشده‌اند. سخت است که هم از بعضی از دوستان داخلی طعنه بشنوند و هم از دشمن خارجی گلوله بخورند. اگر با دشمن در خانه‌اش نجنگی باید منتظر بود که در اتاق خوابت به سراغت بیاید. شهیدان مدافع حرم در غربت می‌جنگند که ما هر روز در خیابان‌هایمان انتحاری نداشته باشیم.
 
یادداشت از محمد حسین زاده
ارسال نظرات
پر بیننده ها