حجت‌الاسلام ستار علیزاده: 800 زائرسرا و 100سوئیت با سه هزار تفر خادم افتخاری در استان فعال هستند و درماه رمضان 30خیمه معرفت برگزار که بعد از ماه رمضان نیز طرح نشاط معنوی برای غنی‌سازی اوفات فراغت نوجوانان برگزار می‌شو‌د.
کد خبر: ۸۸۷۵۹۴۳
|
۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۳
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، گردشگری از بزرگ‌ترین صنایع اقتصادی جهان است که ضمن اشتغال‌زایی، می‌تواند چرخه  اقتصادی سایر حرفه‌ها را رونق بخشد.

به اعتقاد کارشناسان با ورود هر گردشگر به کشور سه فرصت شغلی به‌وجود می‌آید که بر این اساس ضرورت توجه مسئولان و سرمایه‌گذاران به این بخش بیش ازپیش خواهد بود.

ایران نیز با قرارگیری در میان 10 کشور نخست جهان در دارا بودن تعداد آثار میراث فرهنگی  و گردشگری از موقعیت ممتازی برای استفاده مناسب از این ظرفیت‌ها برخوردار است.

استان مازندران با استفاده از این ویژگی‌هایی مانند دارا بودن یک اثر جهانی باغ عباس آباد بهشهر و بیش از700 اثر ملی ثبت شده در فهرست آثار میراث فرهنگی کشور همواره میزبان مسافران و گردشگران زیادی از نقاط مختلف کشور بوده است.

بر این اساس به منظور بسیج امکانات و آماده‌سازی مردم و نهادهای خدمات‌رسان برای پذیرایی از گردشگران تابستان ستاد هماهنگی خدمات سفر مازندران امروز در استانداری مازندران تشکیل شد.

معاون عمرانی استاندار مازندران در این نشست گفت: استان مازندران در زمینه جذب گردشگر جایگاه مهمی در کشور دارد که ستاد تسهیلات سفر با ایجاد امکانات و برنامه‌های مختلف تلاش دارد میزبان خوبی برای مسافران و گردشگران باشد.

علی نبییان افزود: از 27 اسفند 95 تا 13 فروردین 96 بیش از 12 میلیون و 28 هزار و 471 نفر شب اقامت در استان داشتیم که نسبت به نوروز 95 حدود 11 درصد افزایش داشت.

وی تصریح کرد: از  13 فروردین تا 15 خرداد امسال نیز بیش از دو میلیون نفر شب اقامت در استان داشتیم.

نبییان گفت: امنیت و حفظ جان مسافران یکی از نکات مهم و اساسی بوده که پلیس راه نقش مهمی دارد و روز گذشته کمیته ایمنی در اداره کل راه و شهرسازی برگزار تا با برنامه‌ریزی در خدمات رسانی بهتر ایفای نقش کنیم.

وی افزود: کمیته 12گانه آمادگی کامل برای میزبانی از مسافران را در آغاز دور دوم سفر به ویژه در تعطیلات عید فطر فعال شده است.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان مازندران نیز گفت: استان مازندران هر ساله میزبان بسیاری از مسافران بوده که ستاد تسهیلات سفر آمادگی کامل برای میزبانی از گردشگران داخلی و خارجی را دارد.

دلاور بزرگ‌نیا افزود: اشتغال و تولید و توانمندسازی جامعه روستایی یکی از اولویت‌های کشور است که برای اجرای اشتغال‌زایی در روستاهای استان، 76  طرح ظربتی اجرا که سه روستای آسیابسر بهشهر، کندلوس نوشهر و جنت رودبار رامسر به عنوان روستاهای پایلوت در استان انتخاب شد.

وی بیان کرد: ساماندهی اقامتگاه‌های بوم‌گردی، آموزش دهیاران و جوامع محلی، برگزاری جشنواره و مناسبت‌های آیینی واحیا و ترویج غذاهای محلی با تعامل میان دفتر امور روستایی انجام شد.

بزرگ نیا بر ساماندهی سرویس‌های بهداشتی، نمازخانه‌های مسیر جاده‌ها و برگزاری و تجهیز نمایشگاه‌های صنایع دستی استان در ایام تابستان تاکید کرد.

وی بیان کرد: چهارمین جشنواره مشارکت ملی گردشگری با رویکرد میهمان نوازی در دستور کار قرار دارد که تا 31 مرداد مهلت ارسال عکس، فیلم،ایده و سفرنامه نویسی است.

دبیر کمیته حمل و نقل ستاد تسهیلات سفر نیز در این نشست گفت: 12پایانه عمومی، 22 راهداری، 33 اکیپ راهداری ثابت و سیار با 300 نفر کارمند راهداری در ایام تعطیل استان فعالیت می‌کنند.

عیسی خادمی افزود: 180 شرکت مسافربری با تامین اتوبوس، مینی‌بوس و سواری و هفت هزار و 726 دستگاه وسیله نقلیه جهت جابه‌جایی مسافر به‌کارگیری شد.

وی تصریح کرد: با هماهنگی انجمن‌های صنفی اتوبوسرانی برای پیش‌فروش بلیت، تامین ناوگان کشیک، پیش فروش بلیت اینترنتی، تلفنی، دفاتر پیشخوان روستایی و دفاتر پیش فروش بلیت آژانس‌های مسافرتی انجام شد.

رئیس اورژانس استان مازندران نیز در این نشست گفت: 84 پایگاه شهری، جاده‌ای و روستایی و یک بالگرد در استان فعال بوده که اکنون در کمپ‌های دریا در سواحل استان حضوری فعال دارند.

صالح طبری افزود: تمام اورژانس‌های بیمارستان‌ها در آماده باش هستند و آمبولانس‌ها به سیستم جی پی اس جهز شدند و 16 کانکس در سراسر استان جهت خدمات به مصدومین مستقر شد.

کارشناس مسئول اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی مازندران نیز گفت: 30 اکیپ در ماه مبارک رمضان درشهرستان‌ها بر کشتارگاه‌ها،مراکز عرضه و مراکز فرآوری و توزیع گوشت نظارت دارند.

حمزه پورکاظمی افزود: تا زمانی‌که گوشت عرضه شده مهر اداره کل دامپزشکی را داشته باشد مشکلی ندارد اما مردم و مسافران از مراکز و مکان‌های مطمئن تهیه کنند و از خرید گوشت فاقد مهر جلوگیری شود.

مدیرکل امور روستایی مازندران نیز در این نشست گفت: روستاهای مازندران نیز میزبان بسیاری از مسافران و گردشگران بوده که تلاش داریم با افزایش روستاهای هدف گردشگری روستاها را به درستی به مسافران معرفی کنیم.

جان‌الله عبدی افزود: باید در روستاها به پسماند توجه شود و به درستی جاذبه‌های گردشگری را معرفی کنیم.

مدیر تنظیم بازار محصولات و نهاده‌های کشاورزی مازندران گفت: با پایش بازار کالاهای اساسی در استان مانند برنج، مرغ و شکر ثبات قیمت مشاهده و با آغاز دور دوم سفر کالاهای اساسی هیچ‌گونه افزایش قیمت نخواهد داشت.

حسین نگهدار افزود: هزار و  500تن  گوشت مرغ و 70 تن گوشت قرمز در استان ذخیره‌سازی شده است.

مدیرکل اوقاف وامور خیریه مازندران نیز گفت: تمام زائرسراها و امامزاده‌های استان با امکانات کافی جهت ارائه خدمات به مسافران آماده است.

حجت‌الاسلام ستار علیزاده افزود: 800 زائرسرا و 100سوئیت با سه هزار تفر خادم افتخاری در استان فعال هستند و درماه رمضان 30خیمه معرفت برگزار که بعد از ماه رمضان نیز طرح نشاط معنوی برای غنی‌سازی اوفات فراغت نوجوانان برگزار می‌شو‌د.

رئیس اداره جنگل‌ها و پارک‌های اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران- نوشهر نیز گفت: غرب استان نیز دارای پارک‌ها و تفرجگاه‌های دارای ظرفیت بسیاری بوده که همه ساله میزبان بسیاری از مسافران و گردشگران است.

جواد جلالی افزود: مسیرهای جنگلی عباس آباد، نوشهر، رامسر دکه‌هایی قرار دارد که به درستی نمی‌توانند خدمات‌رسانی کنند که باید این دکه‌های بین راهی در قالب تفرجگاه‌های بین راهی ساماندهی شوند.

قدسیه السادات شعبانپور/ تسنیم

ارسال نظرات
پر بیننده ها