رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: طرح تسطیح، تجهیز، نوسازی و ساخت شبکه کم فشار در مزارع بخش احمدی به بهره برداری رسید
کد خبر: ۸۸۷۵۹۵۸
|
۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۷
به گزارش خبرگزاری بسیج هرمزگان؛ به نقل از جهادکشاورزی هرمزگان، ناصر حیدری پوری بیان داشت: سازمان جهاد کشاورزی استان در سال های اخیر گام های مثبتی را در راستای مدیریت مصرف آب در بخش کشاورزی برداشته است.
 

حیدری پوری افزود: این طرح در ۵۰۰هکتار با اعتباری بالغ بر بیش از ۳میلیارد تومان در منطقه بخش احمدی اجرا شده است  که نشان از توجه به افزایش راندمان آب و مکانیزه کردن این حوزه است.

 

وی اذعان کرد: این طرح  علاوه بر اینکه  ۷۵مرزعه  را به سیتم آبیاری کم فشار مجهز می کند باعث بهره برداری ۱۰۰نفر کشاورز از مزایای آن می شود.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان بیان داشت: احداث ۲۸کیلو متر جاده بین مزارع به منظور تسهیل در دسترسی به مزارع وافزایش ضریب مکانیزاسیون ، اجرای ۱۴کیلو متر لوله گذاری ، بهره گیری از دستگاههای هوشمند لیزری برای عملیات تسطیح اراضی  و عملیات حذف درختان  فرسوده در مسیر لوله گذاری از دیگر اقدامات انجام شده است.

 

حیدری پوری افزود: افرایش راندمان آب، یکنواختی توزیع آب در مزرعه، ارتقاء ضریب مکانیزاسیون، افزایش بهره وری از منابع تولید و اقتصادی کردن بخش کشاورزی از مهمترین اهداف اجرای این طرح است.

 

وی خاطرنشان کرد: در این طرح زمین های کوچکی که بلا استفاده بودند با طرح تجمیع و یکپارچه سازی، به چرخه تولید وارد شدند.


ارسال نظرات