یک کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با «بسیج»:

قیمتگذاری در صنعت خودرو باید بر اساس مزیت رقابتی شکل بگیرد

جواد نجفی عرب گفت: شورای رقابت تشکیلات خود گردانی است که در انحصار کامل قرار دارد تغییر در ساختار صنعت خودروسازی ضروری است؛ .قیمتگذاری در صنعت خودرو باید بر اساس مزیت رقابتی شکل بگیرد.
کد خبر: ۸۸۷۵۹۶۹
|
۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۹
جواد نجفی عرب کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به بی اهمیت بودن افزایش قیمت خودرو از سوی مسئولان خودروسازی اظهار داشت: صنعت خودرو سازی  به شکلی انحصار گرایانه پیش می‌رود  از اینرو عدم خرید مردم تاثیر بسزایی نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه تغییر سیستماتیک در صنعت خودروسازی اقدامی اساسی است افزود: در سیستم صنعتی  کشورمان علی الخصوص  خودروسازان باید تغییرات اساسی شکل بگیرد تا از این طریق بتوان رقابت بین خودروسازان را فراهم آورد و رقبای خودرویی دیگر در عرصه صنعت خودروسازی ورود پیدا کنند.

وی گفت: ساختار کنونی شرکت‌های خودروسازی از شرایط مطلوبی برخوردار نیست از اینرو صنعت خودروسازی در کشورمان با مشکلات فروانی مواجه شده است.
 
این کارشناس مسائل اقتصادی خاطر نشان کرد: متاسفانه شورای رقابت یک تشکیلات خود گردانی است که خود در انحصار قرار دارد لذا تغییر در ساختار صنعت خودروسازی کشورمان امری ضروری و جدایی ناپذیر است این در حالی است که نحوه قیمتگذاری در صنعت خودرو باید بر اساس مزیت رقابتی شکل بگیرد؛ متاسفانه برخی مدیران شرکت های خودروسازی کشورمان، قیمت خودرو را در انحصار خود تصور می‌کنند و هیچ توجهی به  عکس العمل مردمی نشان نمی دهند.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار