مظفری
مسئول بسیج اصناف،بازاریان و تجار اجرایی شدن طرح تکریم عفاف و حجاب را مطرح کرد
حسن پور در اجرای طرح تکریم عفاف و حجاب گفت: اجراي كامل طرح تکریم عفاف و حجاب داراي گامهاي مختلف از جمله شناسایی اصناف و بازاریان متدین،فضاسازی بازار و اماکن تجاری می باشد.
کد خبر: ۸۸۷۵۹۷۶
|
۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۸
اجرای طرح تکریم عفاف و حجاب/ تكريم بانوان محجبه در هنگام حضور در مغازهبه گزارش سرویس بسیج اصناف و بازاریان کشور خبرگزاری بسیج،در جلسه قرارگاه امام کاظم (علیه السلام) حجاب و عفاف که در محل بسیج اصناف کشور با حضور سردار فضلی جانشین سازمان بسیج مستضعفان برگزار کرد حسن پور مسئول بسیج اصناف بازاریان و تجار کشور ضمن خیر مقدم به اعضای جسه گزارشی در خصوص اقدامات این سازمان در بحث عفاف و حجاب ارائه داد.

حسن پور با اشاره به چاپ 6 شماره نشریه گلسا ویژه آرایشگاه های زنانه و توزیع آن در سطح کشور توسط بسیج اصناف از اواخر سال 94 تا کنون افزود، این نشریه مباحثی در خصوص اخلاق و آداب ویژه این صنف و همچنین مباحث تخصصی ارائه می دهد که مورد توجه آرایشگاه ها و واحدهای صنفی واقع شده است.

وی همچنین به ساخت فیلم کوتاه بازار محبت در ده قسمت اشاره کرد و گفت: یکی از قسمت های این مجموعه مربوط به نحوه پوشش خانم های فروشنده در مغازه ها می باشد که در رسانه ملی و شبکه های استانی پخش گردیده است.

حسن پور در خصوص کارهای فرهنگی در پاساژها و مجتمع های جدید التاسیس شده جهت ترویج فرهنگ عفاف و حجاب بین مغازه داران و فروشندگان نیز توضیحاتی ارائه داد.
 

مسئول بسیج اصناف، بازاریان و تجار کشور در خصوص طرح تکریم عفاف و حجاب در بازار گفت: اجراي كامل اين طرح داراي گامهاي مختلف است كه در گام اول بايد نکاتی از جمله ، شناسايي بازاريان و اصناف متدين كه درشبكه توزيع و خدمات با مردم به صورت مستقيم درارتباط هستند و تمايل دارند دراين طرح شركت داوطلبانه داشته باشند به ویژه در مراكز استانها به صورت مستقيم وچهره به چهره صورت گيرد.

همچنین فضاسازي بازار و اماكن تجاري و مغازه­هابا نصب پوستر، برنوشته،تابلو و تهيه بروشور، جزوه،سي دي در موضوع عفت وحجاب وطرح اين موضوع درتمام جلسات،گردهمايي­ها، سخنراني­ها، منابر،هيئات مذهبي بازار انجام می شود.

توزيع بسته­هاي فرهنگي شامل: بروشور،كتابچه حجاب وعفاف ونايلون مخصوص با طرح حجاب بين بازاريان مشمول طرح انجام می گیرد. سعی می شود صنوفی که بیشتر با بانوان سر و کار دارند در این مرحله شناسایی شوند.

حسن پور در ادامه با اشاره به چگونگی اجرای طرح توسط کاسب های امین گفت: برای تكريم بانوان محجبه در هنگام حضور در مغازه، كاسب امين ضمن احترام مضاعف به ايشان بعد از فروش كالا و يا ارائه خدمات و نهايي شدن قیمت، تخفيف ويژه به مشتري خواهد داد و با پذيرايي مختصري از قبيل شكلات از مراجعه كننده پذيرايي نمايد. هر مغازه­دار باید پوستر ویژه حجاب را در مغازه خود و در جای مناسب نصب کند.

همچنین در صورت حضور مشتري كه حجاب شرعي را رعايت نكرده كاسب امين بعد از فروش كالا و ارائه خدمات يك بسته فرهنگی به وی هدیه می نماید و در برخورد خود جوری وانمود نماید که از پوشش این خانم رضایت ندارد.

مسئول بسیج اصناف،بازاریان و تجار کشور با اشاره به هفته حجاب و عفاف گفت: نشست های ویژه ای در این خصوص در بازارها و مجتمع های تجاری برگزار و از خواهران فروشنده با حجاب اسلامی تقدیر به عمل خواهد آمد.

وی در پایان با اشاره به بحث حجاب و عفاف از مسئولین مربوطه خواست با توجه به ضرورت رعایت حجاب توسط فروشندگان  و همچنین رعایت مسائل شرعی در خصوص مانکن و... قانونی در این خصوص تدوین و ابلاغ گردد تا احیانا از رفتار کسانی که تمایل به قبح شکنی دارند جلوگیری شود.

لازم به یادآوری می باشد که در این جلسه سردار فضلی با اشاره به موضوعات مطرح شده در جلسه خواستار پیگیری جدی و سریعتر مصوبات شد.

ارسال نظرات