مسئول اداره میراث فرهنگی صنایع دستی وگردشگری شهرستان نیمروز عنوان کرد: نمایشگاه صنایع دستی با حضور صنعتگران و مسولان در شهرستان نیمروز برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۷۵۹۷۷
|
۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۷
صادق میرحسینی در گفت و گو با خبرگزاری بسیج از استان سیستان و بلوچستان  ابراز کرد: پس از صحبت و مشاوره با فرماندار شهرستان نیمروز در بازدید از کارگاه تولید پارچه های سنتی صنایع دستی پیشنهادی مبنی بر عرضه و فروش دست ساخته های صنعتگران این شهرستان ارائه شد.

وی افزود: به منظور فروش صنایع دستی و ایجاد اشتغالزایی بیشتر برای صنعتگران صنایع دستی شهرستان نیمروز، با هماهنگی فرماندار و مدیر کارخانه لوله نیمروز، خواستار برپایی نمایشگاهی از آثار خوب و تولیدی صنایع دستی در فرمانداری شهرستان شدند تا مسولان در جهت سفارش و خرید اقدام کنند.

میرحسینی تاکید کرد: نمایشگاه صنایع دستی شهرستان نیمروز در محل سالن اجتماعات فرمانداری با آثاری شامل قالی سیستان، تابلو فرش، پارچه های سنتی خامه دوزی، سفال، حصیربافی، سوزن دوزی های محلی برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: پس از بازدید از نمایشگاه شماری از مسولان نمونه های مختلف صنایع دستی را جهت خرید و بهره برداری در سازمان ها سفارش دادند.

میرحسینی با بیان اینکه با این نمایشگاه برای بیست نفر اشتغالزایی خواهد شد، خاطرنشان کرد: نمایشگاه صنایع دستی شهرستان نیمروز در راستای اهداف سال جدید با شعار اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال برگزار شده و در این راستا سعی بر این است تا پیرو منویات مقام معظم رهبری جهت اشتغالزایی بیشتر مردم شهرستان، در بحث حمایت از تولید اقدامات لازم را میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شهرستان نیمروز انجام دهد.

مسئول اداره میراث فرهنگی صنایع دستی وگردشگری شهرستان نیمروز بیان کرد: منطقه سیستان سرشار از صنایع دستی و آثار هنری ارزشمندی است که با بهره برداری از آن ها می توان با ایجاد اشتغال، رونق اقتصادی بسیار خوبی را ایجاد کرد.

وی در پایان گفت: از مردم و مسولان سیستان انتظار می رود از صنایع دستی موجود در منطقه برای اهدا به میهمانان، سوغاتی و همچنین استفاده در منازل بهره برداری کنند تا علاوه بر ایجاد درآمد برای همشهریان سبب شناساندن هنر مردم این خطه به سایر نقاط کشور شوند.
ارسال نظرات