به همت انتشارات جهاددانشگاهی استان اردبیل کتاب "باکتری¬های بیمارگر حشرات" به عنوان عوامل کنترل زیستی آفات کشاورزی در 112 صفحه و یک هزار تیراژ منتشر شد.
کد خبر: ۸۸۷۶۰۴۴
|
۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، مدیر مسئول انتشارات جهاددانشگاهی استان اردبیل گفت: این کتاب به همت دکتر لاله ابراهیمی سرین دیزج از اعضای هیات علمی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل و با همکاری دکتر محمدرضا شیری پیریواتلو، عضو هیات علمی مؤسسه تحقیقات تهیه نهال و اصلاح بذر، سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی تالیف گردیده است که می­تواند مورد استفاده آموزشی و پژوهشی دانشجویان رشته­های حوزه کشاورزی قرار گیرد.

مهران محمدی با بیان اینکه تاکنون هیچ کتابی پیرامون باکتری­های بیمارگر حشرات در کشور منتشر نشده است، تصریح کرد: علی­رغم پیشرفت در زمینه امکانات آزمایشگاهی و رشد علمی در بخش­های مختلف کشاورزی در دانشگاه­های کشور، منبع علمی به زبان فارسی در زمینه معرفی، تولید و کاربرد باکتری­های بیمارگر حشرات در اختیار دانشجویان، دانشگاهیان و فرهیختگان رشته گیاه پزشکی قرار نگرفته است.

وی خاطرنشان کرد: این کتاب به معرفی و توضیح تاریخچه باکتری­های بیمارگر حشرات و خانواده­های آن­ها و کاربرد باکتری­ها در کنترل آفات بیمارگر حشرات پرداخته و مثال­­هایی از کاربرد این باکتری­ها در سامانه­های زراعی مختلف ارائه شده است.

مدیرمسئول انتشارات جهاددانشگاهی استان اردبیل ادامه داد: کتاب "باکتری­های بیمارگر حشرات" در 7 فصل به چاپ رسیده و به قیمت 170 هزار ریال از کتابفروشی جهاددانشگاهی واقع در انتهای خیابان دانشگاه محقق اردبیلی و سایرکتابفروشی­های قابل تهیه است.

ارسال نظرات