خبرهای داغ:
خانم سليماني جوان كارآفرين قزوين از كسب و كار خود در اين گزارش مي گويد.
کد خبر: ۸۸۷۶۰۵۳
|
۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، مهناز سليماني جوان كارآفرين 36 ساله قزويني اين روزها كسب و كاري براي خود راه انداخته و از اين راه براي خود روزي كسب مي كند.

اين جوان كارآفرين گفت: در برهه اي از زمان زندگي مي كنيم كه نشستن و منتظر روزي بودن كاري بيهوده است و براي بدست آوردن آرامش و آسايش بايد تلاشي مضاعف كرد.

سليماني اذعان کرد: از سال 82 كارشناس بيمه در مزارع بودم و براي خسارت كشاورزاني كه بيمه بودن براي دريافت خسارت نامه نگاري ميكردم. اين اتفاق باعث شد تا به جلوگيري از اين خسارات فكر كنم.

وي در ادامه عنوان كرد: راه كارهاي متعددي را مورد بررسي قرار دادم تا به خشك كردن ميوه رسيدم و موضوع را دنبال كردم و تمام حواشي را مطالعه كردم.

اين كارآفرين قزويني كه شغل خود را از ابتداي دي ماه سال 95 شروع كرده، تبیین کرد: در ابتداي مهر ماه سال جاري جايي را براي شروع كرايه كردم و به دنبال مجوز اداره بهداشت رفته و و تا كارگاه را تجهيز كنم، ابتداي دي ماه بود و اولين محصول روانه بازار شد.

وي اضافه کرد: در ابتدا يك دستگاه خشك كن كه ساخت ايران بود را تهيه و بعد از آن دستگاه خردكن را تهيه كردم و با خريد ملزومات مورد نياز كار، تقريبا 100 ميليون تومان هزينه كردم و شروع به كار كردم.

اين كارآفرين برتر توضیح داد: در حال حاضر در كارگاه 25 نفر از خانم هاي بومي منطقه تاكستان مشغول به كار هستند و روزانه 500 كيلوگرم ميوه تر خريداري شده و از اين 500 كيلوگرم حدود 60 كيلوگرم مي توانيم ميوه خشك تهيه كنيم.

وي مطرح کرد: به طور ميانگين در ماه حدود 30 ميليون تومان درآمد كسب مي كنيم و بعد از كسر هزينه ها 5 ميليون تومان سود خالص بدست مي آورم و در نظر دارم تا با خريد دستگاه هاي بيشتر سود خالص را به 20 ميليون تومان افزايش دهم.

اين خانم كارآفرين اذعان: با كمك هاي بسيج سازندگي توانستيم اين كارگاه را راه اندازي كنيم و اميد دارم اين سازمان براي گسترش اين كارگاه كمك كند تا بتوانم براي افراد بيشتري شغل ايجاد كنم.

وي در پايان گفت: جوانان امروز نبايد ترس از دست به كار شدن داشته باشند و بايد بتوانند ريسكي منطقي كنند تا پيشرفت كنند و نبايد منتظر شغلي دولتي باشند زيرا كه امروزه تنها استخدام بودن در اداره يا سازمان نمي تواند مايحتاج زندگي را تامين كند.

1004/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها